Home / Famous Talks  / Τhe Tidy Guru: H Μαριλένα Πατέρα τα βάζει όλα σε τάξη!

Τhe Tidy Guru: H Μαριλένα Πατέρα τα βάζει όλα σε τάξη!

Η Μαριλένα Πατέρα aka “Τhe Tidy Guru” είναι μία αληθινή γκουρού της οργάνωσης, αφού ως professional organizer, βάζει τα πάντα σε τάξη!

Την ξέρουμε όλοι ως “The Tidy Guru” και θα ευχόμασταν να μπορούσαμε να έχουμε τις οργανωτικές τις ικανότητες! Η Μαριλένα Πατέρα είναι Επαγγελματίας Οργάνωσης και γνωρίζει όλα τα μυστικά για λειτουργικούς χώρους που ακτινοβολούν… χαρά! Η οργάνωση κυλούσε πάντα στο “αίμα” της, όπως και η μόδα, γι’ αυτό και η μετάβαση από το Visual Merchandising στο Professional Organizing έγινε ομαλά και οργανωμένα, όπως μόνο εκείνη ξέρει! Για καλή μας τύχη θα τη βλέπουμε πια στις οθόνες μας κάθε Σάββατο στον ΑΝΤ1, μέσα από την εκπομπή της, “Όλα σε τάξη”. Η αγαπημένη μας γκουρού οργάνωσης μάς μιλά για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σε καθε task και τις τακτικές της, ενώ μας δίνει τα πιο χρήσιμα tips, για μία σωστά οργανωμένη ντουλάπα!

 

Τι ακριβώς περιλαμβάνει ο όρος  Professional Organizer, πώς ακριβώς μπήκε στη δική σου ζωή και πώς εξελίχθηκε σε κύρια επαγγελματική ενασχόληση;

Η πλησιέστερη μετάφραση στα Ελληνικά είναι Επαγγελματίας Οργάνωσης και ουσιαστικά είναι ο/η ειδικός που θα μπει στον χώρο σου, είτε αυτός είναι ιδιωτικός είτε επαγγελματικός, και σε συνεργασία θα βρείτε το σύστημα οργάνωσης, ώστε ο χώρος να είναι λειτουργικός για την καθημερινότητα και θα παραμένει οργανωμένος στο πέρας του χρόνου, φυσικά εξασφαλίζοντας ότι έχει γίνει το απαραίτητο ξεκαθάρισμα και έχουν μείνει τα αντικείμενα εκείνα που πραγματικά είναι απαραίτητα.

 

Η πρόκληση είναι μεγαλύτερη πάντα όταν οι χρήστες είναι περισσότεροι. Πιστεύω ότι ήμουν από μικρή “επαγγελματίας”, αλλά γνώρισα τον όρο μέσω της Marie Kondo και της σειράς της στο Netflix και τότε ένα μαγικός κόσμος εμφανίστηκε μπροστά μου. Το 2011 είχα σκεφτεί ότι θα ήθελα να βοηθήσω τους ανθρώπους να οργανώσουν τις ντουλάπες τους και έτσι να ξεκινούν την ημέρα τους εύκολα, με ηρεμία και αυτοπεποίθηση. Αργότερα, το 2019 κατάλαβα ότι στην Αμερική υπάρχει μια στημένη βιομηχανία γύρω από αυτό και έτσι είπα “γιατί όχι και στην Ελλάδα;”. Το 2022 η ζήτηση ήταν τέτοια που σταμάτησα να εργάζομαι ως Fashion Specialist στην μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία ενδυμάτων και αφοσιώθηκα στο “The Tidy Guru”.

 

 

Η οργάνωση των χώρων μας, ειδικά όταν υπολείπονται οι αποθηκευτικοί χώροι, είναι για πολλούς ένα απαιτητικό και κουραστικό task, μα εσύ το κάνεις να μοιάζει “παιχνιδάκι”! Ποια είναι πάντα η συλλογιστική και οι πρακτικές σου που κάνουν τη διαφορά;

Καταρχάς, ως επαγγελματίας είμαι πάντα έξω από το πρόβλημα. Οι άνθρωποι που ζουν ή εργάζονται μέσα σε έναν χώρο βλέπουν πάντα το πρόβλημα πολύ μεγαλύτερο από ό,τι μπορεί να είναι στην πραγματικότητα και χρειάζονται κάποιον να εμπιστευτούν και να τους δώσει την πραγματική εικόνα. Και η πραγματικότητα είναι ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων έχουμε πολλά περισσότερα πράγματα από ό,τι χρειαζόμαστε και, όπως πολύ σωστά αναφέρεις, χωράνε στον χώρο μας. Είμαι πάντα ειλικρινής απέναντι στους πελάτες μου, πολλές φορές και σκληρή για το πόσα πρέπει να αποχωριστούν για μια λειτουργική καθημερινότητα. Και είναι μαγικό πως, ενώ στην αρχή υπάρχει δυσκολία και άρνηση, στη συνέχεια φεύγουν σακούλες και οι ίδιοι νιώθουν ανακουφισμένοι από τις πρώτες κιόλας ώρες της συνεργασίας.

 

Διάβασα πρόσφατα ότι δεν είναι τα αντικείμενα αυτά που στην πραγματικότητα κρατάμε, αλλά οι ιστορίες που συνδέονται με αυτά, κι έτσι φροντίζω να είμαι καλή ακροατής κατά τη διάρκεια του ξεκαθαρίσματος. Αφού μειώσουμε τον όγκο των αντικειμένων, στη συνέχεια προσαρμόζουμε τα πάντα στην καθημερινότητα του πελάτη. Φεύγοντας από ένα σπίτι, γνωρίζω ακόμα και τι καφέ πίνει κάποιος για πρωινό. Γιατί αν δεν είναι ο καφές εύκολα προσβάσιμος τι κάνουμε;

 

 

Τι απολαμβάνεις περισσότερο στη δουλειά σου; Από όλους τους χώρους ενός σπιτιού ποιος είναι ο αγαπημένος σου προς αναδιοργάνωση;

Θα ξεκινήσω με την παντελή έλλειψη ρουτίνας. Κάθε μέρα είναι και ένας άλλος χώρος, ένας άλλος άνθρωπος, μια άλλη πρόκληση. Ακόμα και τις περιόδους που κάνουμε αλλαγές σεζόν και είμαστε κάθε μέρα σε ντουλάπες, όλες είναι διαφορετικές. Έχω γνωρίσει ανθρώπους που έγιναν φίλοι μου, ανθρώπους που θαυμάζω, celebrities, ανοιχτούς, φιλόξενους, αλλά και όλα τα αντίθετα. Στην παροχή υπηρεσίας πραγματικά δεν βαριέσαι ποτέ.

 

Σχετικά τώρα με τους χώρους, έχω μια αδυναμία στις ντουλάπες. Για δέκα χρόνια ήμουν στον χώρο της μόδας και, αν κάποτε έπρεπε να γυρίσω, θα γινόμουν και πάλι Visual Merchandiser. Άσε που λατρεύω τα ρούχα και τα αξεσουάρ! Γνήσια Ζυγός… Αλλά λατρεύω να οργανώνω αποθήκες. Μέσα σε αυτές συνήθως βλέπεις όλη τη ζωή των πελατών να περνάει από μπροστά σου. Και υπάρχουν πάντα και τα χριστουγεννιάτικα!

 

Τhe Tidy Guru

Τhe Tidy Guru

 

Τι δεν πρέπει να λείπει από κανένα σπίτι, που σίγουρα βοηθάει πάντα σε μία σωστή οργάνωση και αποθήκευση;

Ερώτηση πρόκληση! Νομίζω ότι το μόνο που μπορεί να έχει κάθε σπίτι για να είναι οργανωμένο είναι οι ετικέτες. Είτε υπάρχει ένα καλός ετικετογράφος, είτε ένα απλό αυτοκόλλητο και μαρκαδόρος. Η οργάνωση δεν είναι τίποτα παραπάνω από το να έχει το κάθε αντικείμενο τη θέση του μέσα στον χώρο. Η θέση αυτή πρέπει να είναι λειτουργική για τα άτομα που το χρησιμοποιούν,.για παράδειγμα σε ένα σπίτι με μια οικογένεια,.οι ομπρέλες πρέπει να είναι σε τέτοιο ύψος, που να έχει εύκολη πρόσβαση και το τρίχρονο κοριτσάκι αλλά και ο μπαμπάς που είναι 1.90, και το αντικείμενο πρέπει να επιστρέφει στη θέση του μετά από κάθε χρήση.

 

Όταν οι θέσεις είναι σηματοδοτημένες, αυτό γίνεται παιχνιδάκι. Και αν μιλήσουμε για μία αποθήκη ή για ένα πατάρι,.τι πιο σημαντικό από το να ξέρεις τι υπάρχει μέσα σε κάθε κούτα; Ακόμα και αν δεν έχεις  αποθηκεύσεις ανά είδος ή κατηγορία,.που είναι το ιδανικό, μπορείς και πάλι να βρεις αυτό που ψάχνεις.

 

Κεφάλαιο ντουλάπα, μια “πικρή” ιστορία για τους περισσότερους. Ποια είναι τα λάθη που μπορούμε να αποφύγουμε, από πού ξεκινάμε και πού εστιάζουμε την προσοχή μας για ένα καλό ξεκαθάρισμα; Θα θέλαμε τα δικά σου 6 must tips για τη σωστή αναδιοργάνωση της χειμερινής ντουλάπας, ό,τι πιο επίκαιρο για όλους μας αυτή τη στιγμή.

Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι ξεκινάει από τη στιγμή της αγοράς. Στις περισσότερες ντουλάπες βλέπω έναν μεγάλο αριθμό ρούχων,.τα οποία δεν συνδυάζονται με τίποτα που υπάρχει μέσα σε αυτές. Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, με το ότι δεν αγοράζουμε και κατ’ επέκταση δεν κρατάμε ρούχα,.που δεν μπορούμε να συνδυάσουμε. Πριν ξεκινήσουμε το ξεκαθάρισμά μας, φροντίζουμε να έχουμε συγκεντρώσει όλα τα ρούχα της κατηγορίας της οποίας θέλουμε να αξιολογήσουμε. Τι ρωτάμε τον εαυτό μας; Αν έχει φθορές, αν είναι σωστό νούμερο και fit,.αν μας κάνει να αισθανόμαστε αυτοπεποίθηση, αν έχουμε κάτι παρόμοιο ή το ίδιο -μου έχει τύχει!- αν θα το αγοράζαμε σήμερα,.αν το έχουμε φορέσει τα τελευταία δύο χρόνια και, φυσικά, αν έχουμε με κάτι να το συνδυάσουμε!

 

Τα 6 must tips για την τέλεια αναδιοργάνωση, λοιπόν, είναι: Άδειασε εντελώς την ντουλάπα σου, κάνε κατηγορίες, συνέχισε με ένα γερό ξεκαθάρισμα,.κράτα σημειώσεις για τυχόν ελλείψεις που έχεις, τοποθέτησε επιλέγοντας να βάλεις στα εύκολα προσβάσιμα σημεία τα ρούχα που φοράς συχνότερα στην καθημερινότητά σου,.τοποθέτησε κάθετα και χρωματικά!

Extra Tip: Βρες ένα καλάθι στο οποίο θα τοποθετείς καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν τα ρούχα που βρίσκεις στην ντουλάπα σου και δεν φοράς τελικά. Στην επόμενη αλλαγή, θα έχεις κάνει τη μισή δουλειά!

 

Τhe Tidy Guru

 

To γνωστό motto-ερώτηση της Marie Kondo “Does it spark joy?” είναι, τελικά, αυτό που όντως μπορεί να βοηθήσει σε ένα γενικότερο ξεκαθάρισμα στη ζωή μας; Ποιο είναι το δικό σου motto;

Η Marie Kondo κατάφερε για μένα κάτι πολύ μεγάλο. Μίλησε στο συναίσθημα και γι’ αυτό της αξίζουν πολλά μπράβο! Μέχρι τότε, όλοι προσπαθούσαμε να σκεφτούμε πρακτικά. Λειτουργεί ή όχι, μου κάνει ή όχι, θα το χρειαστώ ή όχι; Ενώ στην πραγματικότητα,.κρατούσαμε πράγματα για συναισθηματικούς κυρίως λόγους. Τώρα είναι πια ξεκάθαρο. Αν κάτι μας κάνει να αισθανόμαστε χαρά, το κρατάμε.

 

Πρόσφατα, σε μια πελάτισσα κάναμε ξεκαθάρισμα. Υπήρχε μια μπλούζα που δεν της έκανε πια, αλλά και να ήταν το σωστό νούμερο, δεν θα την επέλεγε σήμερα. Όταν όμως την είδε στη στοίβα, έλαμψε το πρόσωπο της. Ξέρεις τι έκανα; Την άφησα μέσα στην ντουλάπα, εκεί με τα καθημερινά ρούχα. Γιατί σκέφτηκα πώς θα ξεκινούσε η μέρα της,.αν την έβλεπε ξαφνικά. Full of joy! Το “The Tidy Guru” πρεσβεύει ότι ένας οργανωμένος χώρος οδηγεί σε ένα χαρούμενο πρόσωπο.(“an organized space leads to a happy face”), κι έτσι δεν θα μπορούσα να της στερήσω τη χαρά αυτή!

 

 

Τα swap events είναι πια κάτι που ο κόσμος γνωρίζει και επισκέπτεται. Γιατί η ανταλλαγή και ανακύκλωση ρούχων κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος;

Η μείωση του ατομικού αποτυπώματος έχει γίνει προτεραιότητα για αρκετά μεγάλο.μέρος του πληθυσμού των Ελλήνων, αν και έχουμε πολύ πολύ δρόμο μπροστά μας. Τον Φεβρουάριο του 2023 συμμετείχα σε ένα bazaar με second hand ρούχα και η συμμετοχή του κόσμου ήταν ανεπανάληπτη. Χρειαζόμαστε όμως περισσότερες δομές, περισσότερα event και σίγουρα μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση. Προσωπικά στηρίζω τους οργανισμούς της Fabric Republic και της Recycom,. χρησιμοποιώντας τους κάδους για ρούχα και αξεσουάρ και βλέπω ότι ο κόσμος είναι πολύ θετικός. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι κάτι που εμείς δεν χρειαζόμαστε, μπορεί να κάνει κάποιον άλλο χαρούμενο, αλλά και να καλύψει κάποια πραγματική ανάγκη.

 

Και πάμε στα υπέροχα νέα της νέας εκπομπής σου, “Όλα σε τάξη”, στον ΑNT1. Λίγα λόγια για αυτό το νέο project και όσα θα δούμε στις οθόνες μας.

Δεν θα πω ψέματα, την εκπομπή αυτή την είχα ονειρευτεί απ’ όταν είδα τις αντίστοιχες σειρές στο Netflix. Και ήρθε η ώρα της! Αφορά μια εβδομαδιαία εκπομπή, σε συνεργασία με την ΙΚΕΑ, που με την ιδιότητα του Professional Organizer.θα μπαίνω σε σπίτια γνωστών Ελλήνων και θα τους βοηθάω με την οργάνωση, δίνοντας έτσι ιδέες και λύσεις στον τηλεθεατή, για το πως να αντιμετωπίσει την έλλειψη οργάνωσης και την ακαταστασία και στο δικό του σπίτι. Η εκπομπή θα προβάλλεται κάθε Σάββατο στις 15:30 στον ΑΝΤ1. Κάποιοι από τους celebrities που θα δείτε είναι το μοντέλο και παρουσιάστρια,.Έβελυν Καζαντζόγλου, o stand up comedian, Κώστας Μαλλιάτσης, η YouTuber και ηθοποιός, Άννα Μαρία Βέλλη, και πολλοί πολλοί άλλοι…

 

 
Ποιοι είναι οι στόχοι της Τhe Tidy Guru για τη νέα χρονιά;

Μέσα στην επόμενη χρονιά στόχος είναι η ομάδα να μεγαλώσει και τον Σεπτέμβριο του 2024 να ξεκινήσουμε τα σεμινάρια για ιδιώτες,.που θέλουν να οργανώσουν τον χώρο τους, αλλά και για επαγγελματίες που θέλουν να ασχοληθούν με τον κλάδο της οργάνωσης. Προτεραιότητα, όμως, για μένα έχει πάντα η σωματική και ψυχική υγεία.και το να καταφέρω να βρω την ισορροπία ανάμεσα στον επαγγελματικό και προσωπικό μου χρόνο.

Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση και εύχομαι Καλές Γιορτές σε όλους με υγεία! Καλή και Οργανωμένη Νέα Χρονιά!

[email protected]

Οne quote, my point of view... “Let me live, love, and say it well in good sentences” Sylvia Plath