Home / Wellness  / Mind  / Τι λάθη κάνουμε όταν επιλέγουμε δώρα για τα Χριστούγεννα;

Τι λάθη κάνουμε όταν επιλέγουμε δώρα για τα Χριστούγεννα;

δώρα
Μέσα Δεκέμβρη και εμείς έχουμε ξεκινήσει σιγά σιγά να αναζητούμε δώρα για τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Ποια είναι όμως τα λάθη που κάνουμε;

 

Καθώς έχουμε ξεκινήσει να μετράμε αντίστροφα για τα Χριστούγεννα, αρχίζουμε.να προγραμματίζουμε την παραδοσιακή λίστα δώρων για τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Αρχίζουμε τις έρευνες, σκρολάρουμε σε e-shops και επισκεπτόμαστε την αγορά,.προκειμένου να βρούμε αυτό το τέλειο αντικείμενο, που θα χαρίσει χαμόγελα στους δικούς μας ανθρώπους, δικαιώνοντάς μας. Αντί, όμως, να ζήσουμε τη στιγμή και να απολαύσουμε τη μαγεία των Χριστουγέννων.καθ’ όλη τη διάρκειά τους, είμαστε τόσο προσηλωμένοι στη διαμόρφωση της τέλειας λίστας δώρων, που τελικά χάνουμε την ουσία. δώρα

 

 

Ψυχολόγοι και ψυχοθεραπευτές δεν άργησαν να μελετήσουν τη λεγόμενη “επιστήμη των δώρων”, ερευνώντας τα λάθη που κάνουμε ως καταναλωτές και ψάχνοντας πώς μπορούμε να τα αποφύγουμε.

 

Σκεφτόμαστε μόνο τη στιγμή του ξετυλίγματος του δώρου

Τα Χριστούγεννα τείνουμε να στεκόμαστε στην “εικόνα”, διοχετεύοντας όλη μας την ενέργεια στην αναζήτηση ενός φαντασμαγορικού και πολυτελούς δώρου. Δε σκεφτόμαστε πρακτικά, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε σπάταλες αγορές, οι οποίες δε θα χρησιμεύσουν μακροπρόθεσμα.

Δίνουμε βάση στην αξία του δώρου

Έρευνες έχουν δείξει ότι υπερεκτιμούμε τη σημασία της χρηματικής αξίας στα χριστουγεννιάτικα δώρα, κάτι που φαίνεται να μην απασχολεί ιδιαίτερα τους παραλήπτες. Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θα φτάσουν σε σημείο να μην προσφέρουν δώρα τις γιορτές, καθώς αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στο χρηματικό κόστος. 

Ξεχνάμε τη δύναμη της συναισθηματικής αξίας

Οι υπερκαταναλωτικές μας συνήθειες, οι οποίες εντείνονται στις γιορτές, μας κάνουν να ξεχνάμε τη δύναμη της συναισθηματικής αξίας των δώρων. Προτιμούμε να αγοράσουμε φανταχτερά δώρα, υποτιμώντας εκείνα που θα έχουν συναισθητική αξία για τον παραλήπτη. Μάλιστα, έρευνα των Julian Givi και Jeffrey Galak έδειξε ότι οι άνθρωποι ανησυχούν ότι τα κοντινά τους πρόσωπα προτιμούν να λάβουν κάποιο δώρο με υψηλότερη χρηματική αξία, παρά με πρακτική χρήση. Ωστόσο, η ίδια έρευνα απέδειξε ότι οι παραλήπτες προτιμούν να λάβουν ένα πρακτικό με συναισθηματική αξία δώρο, όπως για παράδειγμα μία κούπα με μία κοινή φωτογραφία, παρά ένα ακριβό και φαντασμαγορικό αντικείμενο.

[email protected]

“I always loved aesthetics. Not particularly fashion. But an idea of Beauty.” Miuccia Bianchi Prada