Home / Family  / “Ιστορίες για ν’ ακουστούν!” από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

“Ιστορίες για ν’ ακουστούν!” από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων διοργανώνει τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό “Ιστορίες για ν’ ακουστούν!” και καλεί όλους τους μαθητές!

Μαθητές Δημοτικών σχολείων (τάξεις Γ΄ έως Στ΄), Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας,.δημόσιων και ιδιωτικών (σχολικές τάξεις ή μαθητικές ομάδες με υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό ή μεμονωμένοι/ες μαθητές/-τριες).θα έχουν τη δυνατότητα να λάβουν μέρος στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό “Ιστορίες για ν’ ακουστούν!”,.που διοργανώνεται από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων.

 

Σκοπός του Διαγωνισμού είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να υλοποιήσουν ψηφιακές, ηχητικές ή/και οπτικοακουστικές καταγραφές ιστοριών σε προτεινόμενες θεματολογίες,.που αναφέρονται στην κοινότητα που ζουν και δρουν, ως σημαντικών στοιχείων κατανόησης των συλλογικοτήτων τους, των πολλαπλών ταυτοτήτων τους,.του παρελθόντος αλλά και του παρόντος που τους ενώνει.

 

Επιπλέον, στόχοι του Διαγωνισμού είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες για την παραγωγή μιας ηχητικής ή/και οπτικοακουστικής δημιουργίας (χρήση εργαλείων, γνωριμία και εξοικείωση με κώδικες προφορικής αφήγησης και ηχογράφησης/βιντεοσκόπησης, οπτικοακουστικός εγγραμματισμός),.να αποκτήσουν δεξιότητες δημιουργίας και καταγραφής ιστοριών με δημιουργικά χαρακτηριστικά, με αφορμή μια θεματολογία (καλλιέργεια τεχνικών αφήγησης και εφαρμογή τους), να αξιοποιήσουν την ψηφιακή καταγραφή ιστοριών για την έκφραση και κατανόηση συναισθημάτων (emotional education),.να αξιοποιήσουν το οικείο απόθεμα γνώσεων και εμπειριών τους, να αισθανθούν μέλη μια κοινότητας αφηγητών/ερευνητών/δημιουργών προφορικών ιστοριών.και να ασχοληθούν και να αναδείξουν όψεις της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους.

 

 

Θεματολογία

Η θεματολογία περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα, όπως Ιστορίες για το σχολείο (ιστορίες για το σχολικό κτήριο, τη σχολική τάξη, τη σχολική αυλή, τους συμμαθητές/-τριες, τα μαθήματα, τα σχολικά βιβλία,.τα σχολικά αντικείμενα, τις σχολικές εκδρομές… κάθε ιστορία της σχολικής ζωής…), για δώρα (ιστορίες για δώρα που λάβαμε, που δώσαμε, που θα θέλαμε να δώσουμε, που θα θέλαμε να λάβουμε, που δεν προλάβαμε να δώσουμε…), για παρέες (ιστορίες για παρέες που θα θυμόμαστε για πάντα, ιστορίες για δράσεις μιας παρέας στη γειτονιά, στο σχολείο, στην κοινότητα, ιστορίες για παρέες που χάθηκαν στον χρόνο…),.Ιστορίες από τη ζωή (ιστορίες που έχουν αποτυπωθεί στον αφηγητή/στην αφηγήτρια από την ζωή του/της… καθημερινότητα, εργασία, μετανάστευση, μετακινήσεις,. ψυχαγωγία, ελεύθερος χρόνος, εθελοντισμός…), διατροφής (ιστορίες που σχετίζονται με παραδοσιακά προϊόντα -λάδι, κρασί, βότανα-, διατροφικές συνήθειες, ήθη/έθιμα διατροφής…) κ.ά.

 

 

Χρονοδιάγραμμα προετοιμασίας
  • Νοέμβριος 2023-Ιανουάριος 2024: Επιλογή θέματος, έρευνα, επιλογή αφηγητή/αφηγητών,.υλοποίηση δραστηριοτήτων εξοικείωσης με οπτικοακουστικά μέσα, σχεδιασμός έργου.

 

  • Ιανουάριος – Μάρτιος 2024: Λήψη συνεντεύξεων από τους μαθητές/-τριες,.επιμέλεια και ολοκλήρωση ηχητικής ή/και οπτικοακουστικής δημιουργίας.

 

  • Μάρτιος-Απρίλιος 2024: Ανάρτηση αρχείων (ολοκληρωμένου έργου) σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.

 

  • Απρίλιος-Μάιος 2024: Αξιολόγηση των παραδοτέων-Ανακοίνωση των βραβείων.

 

Tα βραβεία

Πρόκειται να δοθούν αναμνηστικά διπλώματα και βιβλία από τις εκδόσεις του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων.

Για τη σχολική τάξη, μαθητική ομάδα ή μαθητή/μαθήτρια –Δημοτικού και Γυμνασίου–  που θα αποσπάσει το 1ο Βραβείο σε κάθε κατηγορία.θα δοθεί μία τριήμερη φιλοξενία στο 12ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων για 2 άτομα (μαθητής ή μαθήτρια και συνοδός). 

 

Για τη σχολική τάξη, μαθητική ομάδα ή μαθητή/μαθήτρια Λυκείου, που θα αποσπάσει το 1ο Βραβείο σε κάθε κατηγορία,.θα δοθεί μία πλήρης ΔΩΡΕΑΝ υποτροφία στο 3ο Θερινό Σχολείο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, τον Ιούλιο του 2024.

 

Περισσότερες πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής  εδώ.

 

[email protected]

Οne quote, my point of view... “Let me live, love, and say it well in good sentences” Sylvia Plath