Home / Wellness  / Mind  / Η τοξική κουλτούρα των social media για τις αισθητικές επεμβάσεις

Η τοξική κουλτούρα των social media για τις αισθητικές επεμβάσεις

social media
Πάνε περίπου 8 χρόνια από τότε που η Kylie Jenner γνωστοποίησε στο κοινό ότι υποβλήθηκε στην αισθητική επέμβαση των lip fillers. Έκτοτε, οι αισθητικές επεμβάσεις ρουτίνας άρχισαν να αποκτούν ιδιαίτερη δημοτικότητα στους νεαρούς χρήστες των social media. Η Jenner ήταν απλώς ένα από τα χιλιάδες άτομα που στράφηκαν σε αισθητικές επεμβάσεις, εκμυστηρεύοντας σε δεύτερο χρόνο τις ανασφάλειες της, ωστόσο η δυναμική των.μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και των φίλτρων στο τότε δημοφιλές snapchat και, τώρα, σε Instagram και TikTok, ήταν αυτά που.δημιούργησαν την πλασματική ανάγκη των νεαρών γυναικών για αισθητικές επεμβάσεις. Αυτή είναι και η δυναμική των social media.

 

Γιατί, όμως, τα social media είναι τόσο “πειστικά” και πώς έφτασαν να διαμορφώνουν σε τόσο μεγάλο βαθμό.τη σημερινή στάση των νέων γυναικών απέναντι στην αισθητική χειρουργική;

 

Σε μία νέα μελέτη του Πανεπιστημίου της Νότιας Αυστραλίας, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι νεαρές γυναίκες,.που ασχολούνται τακτικά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε μία αισθητική επέμβαση, ούσες υπερβολικά αυστηρές με την εξωτερική τους εμφάνιση. Η μελέτη 238 νεαρών Αυστραλών (ηλικίας 18-29 ετών) εντόπισε ότι το 16% των συμμετεχόντων είχε.ήδη υποβληθεί σε αισθητική επέμβαση και ότι.περισσότερες από τις μισές (54%) θα εξέταζαν.το ενδεχόμενο να την κάνουν στο μέλλον. Μόνο το 31% δήλωσε ότι δεν θα έκανε χειρουργικές αισθητικές επεμβάσεις.

 

 

Η αισθητική χειρουργική έχει γίνει ένας ολοένα και πιο δημοφιλής τρόπος αλλαγής της εμφάνισης ενός ατόμου. Από το 2010 έως το 2018, οι αισθητικές επεμβάσεις και οι επεμβάσεις σχεδόν διπλασιάστηκαν από 117.000 σε περισσότερες από 225.000. Σήμερα, σχεδόν επτά εκατομμύρια Αυστραλοί (38% του ενήλικου πληθυσμού).εξετάζουν το ενδεχόμενο αισθητικής χειρουργικής στα επόμενα 10 χρόνια.

 

Μεταξύ των αποτελεσμάτων, η έρευνα υπογραμμίζει τις ανησυχητικές επιπτώσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην εικόνα που έχουν οι νεαρές γυναίκες για το σώμα τους. Σύμφωνα με τη Lauren Conboy, ερευνήτρια και υποψήφια διδάκτορα στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας,.η επικράτηση της “σωματικής δυσαρέσκειας” μεταξύ των νεαρών γυναικών είναι εδώ και καιρό ένα ευρέως διαδεδομένο ζήτημα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram και το Facebook, τα οποία προβάλλουν συνεχώς “ανέφικτα” πρότυπα ομορφιάς.

 

Μάλιστα, ο συν-ερευνητής της μελέτης, Dr John Mingoi, τόνισε ότι: “Αν οι νεαρές γυναίκες συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση στην αισθητική χειρουργική,.χωρίς να αντιμετωπίζουν τον εαυτό τους με συμπόνια, μπορεί να μην αισθανθούν ποτέ ικανοποιημένες με το σώμα τους”.

 

[email protected]

“I always loved aesthetics. Not particularly fashion. But an idea of Beauty.” Miuccia Bianchi Prada