Home / Cozyhome  / Cozy Meets  / Δημήτρης Αντωνάκος: “Από την αρχή οραματιστήκαμε μία έκθεση διαφορετική”

Δημήτρης Αντωνάκος: “Από την αρχή οραματιστήκαμε μία έκθεση διαφορετική”

Ο κ. Δημήτρης Αντωνάκος αποκαλύπτει τους λόγους, για τους οποίους το επερχόμενο 100% Hotel Show πρόκειται να είναι το καλύτερο όλων των εποχών. 

Το 100% Hotel Show γιορτάζει 10 χρόνια επιτυχημένων διοργανώσεων με μία άκρως καινοτόμα και εντυπωσιακή έκθεση στο MEC Παιανίας, από τις 18 έως τις 21 Νοεμβρίου 2022. Ο κ. Δημήτρης Αντωνάκος, CEO της Demand Fairs & Media, μας μιλά για τις νέες αναβαθμισμένες εμπειρίες της έκθεσης και τις μοναδικές καινοτομίες της, ενώ αποκαλύπτει το όραμά του για το μέλλον της διοργάνωσης.

 

Φέτος είναι η 10η επετειακή Διοργάνωση και όλοι ανυπομονούμε για το καλύτερο 100% Hotel Show όλων των εποχών. Ποιες θα πρέπει να είναι οι προσδοκίες μας; Σε ποιον βαθμό έχει αναβαθμιστεί η συνολική εμπειρία της Έκθεσης;

Οι προσδοκίες όλων, όπως και οι δικές μας, είναι πραγματικά πολύ μεγάλες. Το φετινό 100% Hotel Show θα είναι το καλύτερο όλων των εποχών, υπό την έννοια ότι προσεγγίζει διάφορες τάσεις, που αναδύονται στον τουρισμό, δίνοντας κατευθύνσεις και ιδέες στους επισκέπτες. Μετά την πανδημία ο τουρισμός έχει περάσει σε μία νέα φάση. Ένα πράγμα στο οποίο μπορεί, όντως, η χώρα μας να διακριθεί είναι η ανάπτυξη αυτού που ονομάζουμε “luxury hospitality”. Αυτό ήταν κάτι το οποίο το 100% Hotel Show υπηρέτησε από την αρχή, διότι από την πρώτη κιόλας διοργάνωση είπαμε ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι ένα εγγενώς luxury προϊόν, και ως τέτοιο πρέπει να δομείται συνολικά. Οι εξελίξεις δικαίωσαν αυτήν την άποψη. Εμείς, λοιπόν, ερχόμαστε να δώσουμε προτάσεις για τις διάφορες μορφές του luxury hospitality. Υπάρχουν αρκετές μορφές που εξελίσσουν το τουριστικό προϊόν με πολυτελή χαρακτηριστικά και εμείς προτείνουμε τους τρόπους για να συμβεί αυτό.

 

 
Τι είναι, τελικά, το real luxury και πώς “φωτίζεται” μέσα από τη φετινή διοργάνωση;

Το σημερινό real luxury δε σχετίζεται κατ’ ανάγκη με το στοιχείο της χλιδής. Είναι η πολυτέλεια που έχει να κάνει με τη βιωματική εμπειρία. Αυτό είχε αρχίσει να φαίνεται σε μελέτες και πριν την πανδημία. Θυμάμαι που διάβαζα το 2019 μία μελέτη, η οποία έλεγε ότι το luxury δεν είναι πια το χρυσοποίκιλτο, αλλά αυτό που κάνει τον επισκέπτη.να γίνει κομμάτι του τόπου. Real luxury μπορεί να είναι ένα δεντρόσπιτο ή ένας ξενώνας σε έναν όμορφο τουριστικό προορισμό. Είναι να κάνεις σπα στο διπλανό ποτάμι. Να ζεις τον τόπο! Αυτό ακριβώς προσπαθούμε εμείς να αποτυπώσουμε με διάφορους τρόπους,.που σχετίζονται και με την εποχή μας, η οποία συνδέεται άμεσα με την αειφορία και το sustainability, με την εμπειρία που θέλει να βιώσει ο επισκέπτης. Αυτό γενικεύτηκε μετά την πανδημία.

Ο κόσμος θέλει να βιώνει πράγματα, αυτά που βιώνει ο ντόπιος. Τάσεις που αναδύονται, όπως το glamping, ο αγροτουρισμός κ.ο.κ, αποτελούν μια προσέγγιση real luxury. Δε σχετίζονται με πανάκριβο εξοπλισμό, αλλά με το βιωματικό κομμάτι της εμπειρίας. Προφανώς, αυτό συνεχίζει να περιλαμβάνει υποδομές υψηλού επιπέδου, αλλά όχι κατ’ ανάγκη την πολυτέλεια για την πολυτέλεια.

 

Ποια η βαρύτητα που έχει δοθεί στο κομμάτι της διάδρασης στο φετινό 100% Hotel Show και πώς μπορεί αυτή να φανεί, τελικά, άκρως βοηθητική για τον επισκέπτη;

Το 100% Hotel Show προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα. Μέχρι το 2019 ένα χαρακτηριστικό του ήταν τα μεγάλα και εντυπωσιακά περίπτερα, δηλαδή ο εντυπωσιασμός μέσα από την εικόνα. Από φέτος, κάνει μία ουσιαστική “στροφή”, κρατώντας το χαρακτηριστικό που ήδη είχε, με ιδιαίτερα περίπτερα και παρουσιάσεις των εκθετών, όμως πια, με μεγάλη έμφαση στις προτεινόμενες λύσεις. Ο επισκέπτης δεν έρχεται απλώς για να εντυπωσιαστεί, αλλά και για να βρει λύσεις στα ζητήματα της μονάδας του. Θέλει να ανακαινίσει την ήδη υπάρχουσα μονάδα ή να δημιουργήσει μία νέα. Να πληροφορηθεί για τα υλικά, τη διακόσμηση και τη γενική εικόνα.

Ο επισκέπτης διαδρά με τον εκθέτη, ερχόμενος σε επαφή με ιδιαίτερες προτάσεις. Υπάρχουν χώροι όχι με την κλασική εκθεσιακή μορφή, όπως ο χώρος του art and design gallery, για το πώς μια μονάδα μπορεί να ανέβει πολλά σκαλοπάτια στο storytelling της. Αυτό είναι μία διάδραση που επιτυγχάνεται, αφού ο επισκέπτης έρχεται σε επαφή με τον ίδιο τον δημιουργό.

 

 

Φέτος πραγματοποιείται και μια νέα διαρρύθμιση των περιπτέρων. Πώς συμβάλλει κάτι τέτοιο στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας της έκθεσης, τόσο αισθητικά όσο και πρακτικά;

Μας απασχόλησε πολύ πώς θα μπορούσε η έκθεση να έχει μια καλύτερη πορεία για τον επισκέπτη. Μέχρι και πέρυσι η έκθεση είχε τρεις κεντρικούς διαδρόμους, δημιουργώντας στον επισκέπτη την ανάγκη να ξέρει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται. Φέτος, αποφασίσαμε να υπάρχουν μόνο δύο κεντρικοί διάδρομοι, δηλαδή ο επισκέπτης να μπαίνει από τον έναν  διάδρομο και, ακολουθώντας τον, να βγαίνει στο τέλος από τον άλλον διάδρομο. Έτσι, θα έχει δει όλη την έκθεση. Δε χρειάζεται να κάνει κανέναν μαίανδρο στην πορεία του. Το 80% των περιπτέρων έχουν πρόσοψη προς τον κεντρικό διάδρομο και, άρα, πολύ καλό display. Παράλληλα, το γεγονός ότι τα περίπτερα αυτά είναι ανοιχτά από τρεις πλευρές σε διάδρομο, τα καθιστά, όχι τμήμα μιας σειράς περιπτέρων, αλλά αυτόνομες οντότητες στην πορεία του επισκέπτη.

 

 

Ανάμεσα στις νέες προσθήκες είναι η Αίθουσα Art & Design Gallery. Τι μπορούν να αναζητήσουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού στο ειδικό αυτό τμήμα; Γιατί η Τέχνη είναι πια αναπόσπαστο κομμάτι της νέας εποχής των τουριστικών καταλυμάτων;

Ένα ξενοδοχείο νέας εποχής, που στοχεύει σε ισχυρή τοποθέτηση στο συνολικό τουριστικό προϊόν, πρέπει να έχει unique χαρακτηριστικά και ισχυρό storytelling. O επισκέπτης αποζητά να εντυπωσιαστεί από διάφορα στοιχεία πια. Θεωρούμε ότι το design και η τέχνη συμβάλλουν σε αυτό. Χρησιμοποιώντας αντικείμενα design στις εγκαταστάσεις του, ένα κατάλυμα αναβαθμίζει το storytelling του, ενώ περιλαμβάνοντας έργα από Έλληνες designers, εντάσσει και την εντοπιότητα σ’ αυτό το storytelling. Μπορεί, επίσης, ένα ξενοδοχείο να είναι ένα καθαρόαιμο art hotel ή να αφιερώσει κάποιους ειδικούς χώρους στην τέχνη. Όλο αυτό αναβαθμίζει αυτομάτως την εμπειρία του επισκέπτη αλλά και το αφήγημα του καταλύματος. Το αφήγημα κάθε ξενοδοχείου είναι αυτό που θα κάνει τον επισκέπτη να το επιλέξει ανάμεσα σε άλλα.

 

Η φετινή διοργάνωση προσεγγίζει για πρώτη φορά μια διαφορετική μορφή σχεδιασμού, το Yacht Design, μέσω ενός νέου τμήματος με τίτλο “On Board Hospitality”. Σε ποιους απευθύνεται και πώς δομείται;

Το “On Board Hospitality” εντάσσεται στην έννοια του luxury hospitality. H εν πλω φιλοξενία, η οποία εκφράζεται με yacht και σκάφη, δηλαδή ο θαλάσσιος τουρισμός κατά μία ευρεία έννοια, είναι μια νέα μορφή φιλοξενίας, που τον τελευταίο καιρό κερδίζει έδαφος. Μάλιστα, είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά της χώρας μας, τον πολυνησιακό χαρακτήρα της αλλά και τα μέρη που προσεγγίζονται μόνο με σκάφος. Άρα, δίνει και κάποιες νέες προσεγγίσεις στο κομμάτι της φιλοξενίας. Στα θετικά της είναι ότι για κάποιος προορισμούς, που σε περιόδους αιχμής έχουν εξαντλήσει το capacity τους, αυξάνει τον αριθμό των επισκεπτών, χωρίς να επιβαρύνει τον τόπο. Επίσης, η εν πλω φιλοξενία μπορεί να βρίσκεται και σε συνεργασία με τη χερσαία φιλοξενία.

Εμείς θέλουμε αυτό να το αναδείξουμε, να δώσουμε ιδέες στους ξενοδόχους, για το πώς να αναπτύξουν το κομμάτι της εν πλω φιλοξενίας, είτε να συνεργαστούν μαζί της. Φιλοξενούμε το ειδικό segment “On Board Hospitality”, στο οποίο συμμετέχουν εταιρείες που κάνουν yaght design, διαχείριση σκαφών ή εντάσσουν τις υπηρεσίες τους στα ξενοδοχεία. Διοργανώνουμε και ένα workshop με αυτό το θέμα του yaght design, για να εκπαιδεύσουμε τους ιδιοκτήτες αλλά και τους αρχιτέκτονες /designers σε μία αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού.

 

 

Φυσικά, το κομμάτι του sustainability είναι πια αναπόσπαστο κομμάτι της Έκθεσης. Πώς προσεγγίζετε φέτος την αειφορία μέσα από το σύνολο της διοργάνωσης;

Έχουμε εντάξει τη σχετική θεματική στα workshops, για την εκπαίδευση του ξενοδόχου στο κομμάτι του sustainability, με λύσεις προσαρμοσμένες στα νέα δεδομένα γύρω από την αειφορία, η οποία είναι στην ουσία ένα ολιστικό ζήτημα. Δεν εξαντλείται στην αρχιτεκτονική, όπως σε ένα βιοκλιματικό οίκημα. Σχετίζεται με τη συνολική λειτουργία ενός καταλύματος. Εμείς παρουσιάζουμε, είτε σε επίπεδο workshop είτε περιπτέρων, τις ιδέες για το ολιστικό sustainability. Eίναι, φυσικά, ένα θέμα που έχει πολύ δρόμο μπροστά του και σε γνωστικό επίπεδο και σε επίπεδο εφαρμογής. Χρειαζόμαστε εκπαίδευση. Το sustainability πηγαίνει πολύ πιο πέρα από τη λειτουργία. Πόσο οι κάτοικοι ενός τόπου νιώθουν κομμάτι του προσφερόμενου προϊόντος στον τόπο τους; Πώς νιώθει ο ντόπιος πληθυσμός για την προσέλευση τουριστών στον τόπο του; Το overtourism συγκεκριμένων προορισμών εγείρει αντιδράσεις στο εξωτερικό. Αυτό είναι κομμάτι της τουριστικής αειφορίας.

 

Λίγα λόγια για τον Διαγωνισμό Σχεδιασμού “Out of the Box … In a Box”. Πώς στοχεύει να αναδείξει έννοιες, όπως “Unique Experience” και “Unique Storytelling”;

Ακριβώς επειδή αυτά τα δυο είναι τα ζητούμενα, αναζητήσαμε τρόπους, με τους οποίους η αρχιτεκτονική μπορεί να συμβάλλει. Δημιουργήσαμε αυτόν τον λίγο “προκλητικό” διαγωνισμό, ξέροντας ότι υπάρχουν ξενοδόχοι που αναζητούν κάποιες αντισυμβατικές και αναπάντεχες προτάσεις. Έτσι, οργανώσαμε τον διαγωνισμό “Out of the Box … In a Box” ζητώντας από τους συμμετέχοντες out of the box προτάσεις, αλλά in a box υπό 2 έννοιες: πρώτα απ’ όλα να είναι εφαρμόσιμες σε έναν χώρο ξενοδοχείου και, δεύτερον, να μπορούν να χωρέσουν κυριολεκτικά σε ένα κουτί 3×3×3 ή σε ένα διπλό κουτί  3×6 (τυπική διάσταση ενός δωματίου) -“out of a box in a double box” λέγεται η δεύτερη κατηγορία-  για να συμπεριλάβουμε και κάποιες προτάσεις που έχουν να κάνουν με τον χώρο.

 

 

Πλέον η διοργάνωση διαθέτει μια special “Architect Zone”, στον χώρο των Εκθετών. Πώς “γεννήθηκε” αυτή η ανάγκη και πού στοχεύει η νέα αυτή Ζώνη;

Το 100% Hotel Show πάντα είχε στο επίκεντρο τον αρχιτέκτονα και στόχευε σε αυτόν. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε και τα 100% Hotel Design Awards. Tα τελευταία χρόνια έχουμε ταυτιστεί με το ξενοδοχειακό development, καθώς είμαστε η κατ’ εξοχήν Έκθεση που επισκέπτονται Νέοι Επενδυτές μικρής και μεγάλης κλίμακας (αναζητώντας προτάσεις κατασκευής-ανακαίνισης καταλυμάτων με αναβαθμισμένο χαρακτήρα). Είδαμε ότι είναι ένα σταθερό κοινό της έκθεσης. Μιλώντας μαζί τους, διαπιστώσαμε ότι αναζητούν ολοκληρωμένες προτάσεις, ξεκινώντας από το πρώτο στάδιο της αρχιτεκτονικής σχεδίασης της μονάδας. Με αφετηρία την περσινή έκθεση φιλοξενήσαμε για πρώτη φορά την “Architect Zone”, η οποία πήγε εξαιρετικά. Το κοινό έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον και οι αρχιτέκτονες το υποστήριξαν κατάλληλα. Φέτος, αποφασίσαμε να την επεκτείνουμε, φιλοξενώντας αρκετά γραφεία αρχιτεκτονικής και διακόσμησης εσωτερικού χώρου, δίνοντας όλο αυτό το φάσμα σαν υπηρεσία στον επισκέπτη.

 

 

Η μετά COVID-19 εποχή  έφερε έντονη επενδυτική δραστηριότητα στον ξενοδοχειακό κλάδο και τη δημιουργία  νέων καταλυμάτων. Πώς μπορεί ο ειδικός Τομέας “100% Hotel Development” να βοηθήσει σε πρακτικό επίπεδο τους ξενοδόχους και τους επαγγελματίες τουρισμού; 

Παρατηρείται ένα έντονο επενδυτικό κλίμα, σε συνδυασμό με έναν νέο αναπτυξιακό νόμο, ο οποίος “τρέχει”. Με βάση το δεδομένο ότι η διοργάνωση συγκεντρώνει αρκετούς επενδυτές διαφόρων μεγεθών, αποφασίσαμε να δώσουμε μια ολοκληρωμένη πληροφόρηση. Ο επενδυτής ψάχνει να βρει χώρο και/ή συνεργάτες για να χτίσει ή να ανακαινίσει. Αποφασίσαμε να εγκαινιάσουμε ένα νέο segment, που προσφέρει ολοκληρωμένες προτάσεις από το Α ως το Ω, φιλοξενώντας εταιρείες που αφορούν τη χρηματοδότηση, την αναζήτηση χώρου (real estate), τη διαμόρφωση του ξενοδοχειακού concept, τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, αλλά και επίκαιρες κατασκευαστικές προτάσεις, για χτίσιμο ή ανακαίνιση.

 

Πώς νιώθετε μετά από δέκα συνολικά χρόνια επιτυχημένων διοργανώσεων 100% Hotel Show και πώς οραματίζεστε τα νέα βήματα της διοργάνωσης;

Ούτε κι εγώ κατάλαβα πώς πέρασαν 10 χρόνια… Έχω ακόμα τον ίδιο ενθουσιασμό! Είναι σημαντικό ότι φτάσαμε στη 10η διοργάνωση, περνώντας όχι από εύκολους δρόμους. Από την αρχή οραματιστήκαμε μία έκθεση διαφορετική και το όραμά μας βρήκε ανταπόκριση, με τακτικούς επισκέπτες και εκθέτες. Αισθάνομαι ότι μετά την πανδημία, όχι μόνο το τουριστικό, αλλά και το εκθεσιακό προϊόν παρουσιάζει μεταλλάξεις. Δε θεωρώ πως έχει κατασταλάξει πλήρως. Τα φυσικά event, προφανώς, θα έχουν και έντονο digital χαρακτήρα. Οπότε, φαντάζομαι τα επόμενα 100% Hotel Show πολύ βιωματικά, με καινοτόμες λύσεις, μετά από ενδελεχή έρευνα, και με πολλά συνοδευτικά digital χαρακτηριστικά.

 

100% Hotel Show

18-21 Νοεμβρίου 2022

MEC Παιανίας

 

www.hotelshow.gr

Fb: @hotelshowgr

Ig: @hotelshowgr

 

[email protected]

Οne quote, my point of view... “Let me live, love, and say it well in good sentences” Sylvia Plath