Home / Cozyhome  / Cozy Meets  / Δημήτρης Αντωνάκος: “Πρέπει να αναπτύξουμε το μοντέλο του τουρισμού εμπειρίας”

Δημήτρης Αντωνάκος: “Πρέπει να αναπτύξουμε το μοντέλο του τουρισμού εμπειρίας”

antonakos hotel show
Ο κ. Δημήτρης Αντωνάκος αποκαλύπτει τις καινοτομίες του επερχόμενου 100% Hotel Show, μιλά για τον σπουδαίο ρόλο της αρχιτεκτονικής και του design στη διαμόρφωση των ξενοδοχειακών μονάδων και σκιαγραφεί την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού.

 

Το 100% Hotel Show επιστρέφει στον φυσικό του χώρο, το MEC Παιανίας, από τις 19 έως τις 22 Νοεμβρίου 2021. Λίγο πριν την έναρξη της ένατης διοργάνωσής του, ο κ. Δημήτρης Αντωνάκος, CEO της Demand Fairs & Media, αποκαλύπτει όλες τις καινοτομίες, που μας περιμένουν στην πιο exclusive ελληνική έκθεση τουρισμού. Παράλληλα, μιλά για την ανάγκη ανάπτυξης του μοντέλου του τουρισμού εμπειρίας και για τον σπουδαίο ρόλο της αρχιτεκτονικής και του design στη διαμόρφωση σύγχρονων ξενοδοχειακών μονάδων.

 

Τι νέο μας επιφυλάσσει η επερχόμενη διοργάνωση του 100% Hotel Show;

Η πανδημία έχει δημιουργήσει την ανάγκη μιας διαφορετικής προσέγγισης σε ό,τι αφορά την έκθεση. Πρωτίστως, στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε ένα 100% ασφαλές και επαγγελματικό περιβάλλον, για τις επαφές των επισκεπτών με τους εκθέτες, διατηρώντας παράλληλα και την αναβαθμισμένη εμπειρία επίσκεψης, που αποτελεί διαχρονικά βασικό χαρακτηριστικό του 100% Hotel Show. Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήσαμε επιπρόσθετους ελεύθερους χώρους, κάποια extra lounges, για την αποφυγή του συνωστισμού. Αυτά τα extra lounges, όμως, δεν είναι απλά κάποιοι ανοιχτοί χώροι. Εντάσσονται απόλυτα στο συνολικό concept της έκθεσης, που διατηρεί τον fun και premium χαρακτήρα της. Εδώ, ο κόσμος θα μπορεί να ξεκουράζεται, αλλά και να βρίσκει χρηστικές πληροφορίες, χάρη στους λεγόμενους innovation walls, τους ειδικά σχεδιασμένους τοίχους ενημέρωσης, που έχουμε ετοιμάσει.

Άλλο ένα καινούργιο στοιχείο είναι η δημιουργία έξι νέων σημάτων, τα οποία τοποθετούνται στα περίπτερα, ανάλογα με τις λύσεις που αυτά παρέχουν στους επισκέπτες. Αυτά είναι τα “Χτίζω – Ανακαινίζω ξενοδοχείο”, “Contract υλικά”, “COVID-19 λύσεις”, “Sustainable solutions”, “Ξενοδοχειακές τεχνολογίες” και “Προτάσεις ευεξίας”. Με αυτά δίνουμε στον επισκέπτη μία γρήγορη πληροφορία για το τι θα συναντήσει και ποια είναι τα περίπτερα που τον ενδιαφέρουν, έτσι ώστε να κάνει τις επαφές του. Τα περίπτερα των εκθετών μπορεί να φέρουν ένα ή και περισσότερα από αυτά τα σήματα, ανάλογα με το εύρος λύσεων που προσφέρουν.

 

Hotel Show tourism

 

Ένα από τα highlights της έκθεσης είναι τα 100% Hotel Design Awards. Πόσα ξενοδοχεία διεκδικούν φέτος το πολυπόθητο βραβείο;

Τα 100% Hotel Design Awards αποτελούν σταθερό highlight στις διοργανώσεις του 100% Hotel Show, καθώς η έκθεση συστηματικά προβάλλει την αξία της αρχιτεκτονικής και του καλού design στη δημιουργία και την ανάπτυξη των ξενοδοχειακών μονάδων. Η φετινή διοργάνωση φιλοξενεί τις περισσότερες ως τώρα συμμετοχές στη βραχεία λίστα του διαγωνισμού: 35 διαγωνιζόμενοι θα λάβουν μέρος, διεκδικώντας τις ψήφους της κριτικής επιτροπής, αλλά και του κοινού, που θα ψηφίσει την αγαπημένη του συμμετοχή, διαδικτυακά, αλλά και “live”, στο πλαίσιο του 100% Hotel Show 2021!

 

Σημείο αναφοράς της έκθεσης είναι και τα Workshops που διοργανώνετε. Τι να περιμένουμε φέτος;

Για άλλη μια φορά, ετοιμάζουμε καλοδουλεμένα Workshops, τα οποία θα αναδεικνύουν τις νέες τάσεις, που διαμορφώνονται στο ξενοδοχειακό προϊόν -ιδιαίτερα μετά τις (αναπόφευκτα) νέες συνθήκες, που δημιούργησε η υγειονομική κρίση.  Φέτος, οι θεματικές των workshops, θα ασχοληθούν με τομείς όπως το Ξενοδοχειακό Sustainability και τα Νέα Υλικά, η Διαμόρφωση Εμπειρίας στα Ξενοδοχειακά Outlets, το Housekeeping & το Operation μετά τον Covid-19. Φυσικά, θα υπάρχουν αρκετές παρουσιάσεις αφιερωμένες στο φλέγον θέμα των Πωλήσεων των Ξενοδοχείων, αλλά και στις νέες Ξενοδοχειακές Τεχνολογίες. Δεδομένου ότι τα workshops του 100% Hotel Show έχουν παραδοσιακά μεγάλο αριθμό επαγγελματιών που τα παρακολουθούν, επεξεργαζόμαστε λύσεις που θα μας επιτρέψουν να αποφύγουμε τον συνωστισμό, στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας για δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος στην έκθεση. Περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν το αμέσως προσεχές διάστημα.

 

Hotel Show exhibition

 

Πέρσι, είχατε προβλέψει την υβριδική διεξαγωγή των κλαδικών εκθέσεων. Πιστεύετε πως, τελικά, θα εδραιωθεί αυτό το νέο μοντέλο;

Μας έχουν λείψει οι φυσικές εκθέσεις. Όλοι αδημονούμε να βρεθούμε από κοντά! Πιστεύω, λοιπόν, πως σε πρώτη φάση, ο κόσμος θα επισκεφθεί σε ικανοποιητικούς αριθμούς τις εκθέσεις με φυσική παρουσία -αυτό, άλλωστε, δείχνουν οι “ανταποκρίσεις” από εκθέσεις που έχουν ήδη διεξαχθεί, τόσο εντός, όσο και εκτός Ελλάδας.

Ωστόσο, θεωρώ πως μεσοπρόθεσμα θα υπάρξει αυτό που στη γλώσσα του χρηματιστηρίου αποκαλείται “διόρθωση”: το υβριδικό μοντέλο (η συνύπαρξη, δηλαδή, φυσικής και online έκθεσης) θα επικρατήσει, γιατί παρέχει διεξόδους σε πραγματικές ανάγκες. Αν, για παράδειγμα, έχω αντικειμενικές δυσκολίες να επισκεφθώ μια έκθεση, ιδιαίτερα από απομακρυσμένες περιοχές (έλλειψη χρόνου για ταξίδι, κακοκαιρία, θέμα κόστους κοκ), παλιότερα θα την έχανα εντελώς. Τώρα, μπορώ να την “επισκεφθώ” διαδικτυακά.

Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε πως μπαίνουμε στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού. Επομένως, πρέπει να παρακολουθήσουμε και να αξιολογήσουμε προσεκτικά τον ρόλο των νέων εργαλείων, που μας παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία, βλέποντας πώς αυτά θα ενταχθούν στη διαμορφούμενη εκθεσιακή πραγματικότητα.

 

Σε τι συνίσταται η διαφορετικότητα του 100% Hotel Show;

Από την πρώτη κιόλας διοργάνωσή του, το 100% Hotel Show βασίστηκε στην παραδοχή ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν, από τη φύση του, είναι ένα luxury προϊόν. Κατά τη γνώμη μας, έτσι πρέπει να δομείται, να επικοινωνείται και, βεβαίως, να πωλείται. Και όταν λέω “luxury” -όπως δείχνουν οι νέες καταγεγραμμένες τάσεις-, δεν εννοώ κατ’ ανάγκη την πολυτέλεια. Luxury μπορεί να είναι και οι διακοπές σε ένα δεντρόσπιτο, μια μοναδική εμπειρία! Το 100% Hotel Show ήρθε για να δείξει αυτόν τον δρόμο. Για να καλλιεργήσει αυτήν τη συνείδηση σε ένα σημαντικό κομμάτι των ξενοδόχων, ώστε να οδηγήσουν τις μονάδες τους στην υιοθέτηση του συγκεκριμένου μοντέλου.

Από το πρώτο 100% Hotel Show είχαμε θέσει δύο πυλώνες. Ο πρώτος είναι ο κομβικός ρόλος του design στη δημιουργία νέων τουριστικών υποδομών, οι οποίες ανταποκρίνονται στο luxury μοντέλο που προανέφερα. Ο δεύτερος, είχε να κάνει με την κατά το δυνατόν αύξηση της αυτονόμηση των κρατήσεων των ξενοδοχείων και την αντίστοιχη μείωση της εξάρτησής τους από τους tour operators. Αυτό αποδείχθηκε μια σωστή τάση, αρχικά με την κατάρρευση του Thomas Cook το 2019 και με το ξέσπασμα της πανδημίας το 2020.

Αυτή, λοιπόν, είναι και η διαφορετικότητα του 100% Hotel Show. Απευθύνεται σε ξενοδοχειακές μονάδες υψηλού επιπέδου, βάζοντας πολύ δυναμικά στο παιχνίδι τον αρχιτέκτονα και τον designer, ο οποίος παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτήν την προσπάθεια. Όχι μόνο στο πώς θα σχεδιάσει, αλλά και στο πώς θα συμμετέχει στη δημιουργία του concept, της ταυτότητας του ξενοδοχείου. Παράλληλα, αναδεικνύει τις λύσεις και τους επαγγελματίες, που μπορούν να συμβάλλουν στην ουσιαστική ανάπτυξη των πωλήσεων των ξενοδοχείων.

 

Hotel Show tourismos

 

Ποιες αρχιτεκτονικές και design τάσεις θα απασχολήσουν την ξενοδοχειακή βιομηχανία;

Υπάρχουν δύο έννοιες, στις οποίες νομίζω ότι θα χρειαστεί να εστιάσουμε: contactless και wellness. Εκ των πραγμάτων, η αρχιτεκτονική και ο σχεδιασμός των ξενοδοχείων θα πρέπει να διασφαλίζουν την όσο το δυνατόν λιγότερη επαφή με πράγματα. Εξίσου σημαντική είναι και η χρήση υλικών, όπως είναι τα αντιβακτηριδιακά, που έρχονται να απαντήσουν στον ενδόμυχο φόβο, τον οποίο δημιούργησε η επαφή μας με έναν τόσο επιθετικό ιό. Όσον αφορά στο wellness, η φιλοξενία ενός επισκέπτη θα πρέπει να έχει χαρακτηριστικά, που θα τον κάνουν να περνάει καλά μέσα στους χώρους του ξενοδοχείου.

Σίγουρα θα μας απασχολήσει και η χρήση των χώρων. Για παράδειγμα, τι θα γίνει με τη χρήση του μπουφέ και του εστιατορίου, με την τήρηση αποστάσεων, με τη διαμόρφωση μεγαλύτερων δωματίων. Επίσης, η διασύνδεση του εσωτερικού με τον εξωτερικό χώρο είναι κάτι που απασχολεί ήδη τις ξενοδοχειακές μονάδες. Και, βέβαια, η έννοια της ιδιωτικότητας, γιατί οι τουρίστες υψηλού βιοτικού επιπέδου θέλουν να κάνουν τις διακοπές τους χωρίς να αισθάνονται κάποιον κίνδυνο.

 

Αυτοί, λοιπόν, είναι οι τομείς στους οποίους θα πρέπει να εστιάσουμε στη μετά COVID-19 εποχή;

Και η βιωσιμότητα! Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι η κυριαρχούσα γενιά ταξιδιωτών -οι λεγόμενοι millenials– δίνει μεγάλη βαρύτητα στη βιωσιμότητα με μια ευρεία έννοια, όχι μόνο σε σχέση με την εξοικονόμηση ενέργειας. Αναζητούν ένα προϊόν βιώσιμο, που αξιοποιεί κάθε δυνατή εναλλακτική μορφή ενέργειας και, παράλληλα, ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ταξιδιώτη, χωρίς να δημιουργεί αποστροφή στον τοπικό πληθυσμό. Στο εξωτερικό, υπάρχει μια τάση αντίδρασης των τοπικών κοινωνιών στην ανάπτυξη του φαινομένου που ονομάζεται over tourism. Στην Ελλάδα δεν είναι ακόμη τόσο έντονο αυτό το φαινόμενο. Μας “σώζει” η φιλοξενία του Έλληνα και η συνειδητοποίηση πως ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Ωστόσο, θα πρέπει οι ξενοδόχοι να φροντίσουν να εντάξουν τις μονάδες τους μέσα στην τοπική κοινωνία.

 

Hotel Show

 

Πιστεύετε πως υπάρχουν νοοτροπίες του παρελθόντος, που εμποδίζουν την εξέλιξη της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας;

Υπάρχουν ξενοδοχεία, που έχουν συνηθίσει να εξαρτώνται από τους tour operators. Οι ιδιοκτήτες συμφωνούν με τους tour operators σε μία τιμή -συνήθως χαμηλή- και, από κει και πέρα, δεν κάνουν ιδιαίτερα πράγματα, για να αναδείξουν τη μοναδικότητα των μονάδων τους. Αυτή η νοοτροπία υπάρχει ακόμα σε αρκετά μεγάλο ποσοστό σε κάποιες περιοχές της χώρας μας. Ο τουρισμός λειτούργησε σαν σανίδα σωτηρίας και μας έβγαλε από την οικονομική κρίση, αλλά αρκετός κόσμος δεν σκέφτηκε πού οδηγεί όλο αυτό.

Ωστόσο, η πανδημία έδειξε ότι η εξάρτηση του τουριστικού προϊόντος από τον tour operator, η μαζικοποίηση του τουρισμού, σταδιακά θα πρέπει να αλλάξουν. Δεν μπορεί το μοντέλο μας να είναι μόνο “ήλιος-θάλασσα”. Προφανώς είναι επιτυχημένο, αλλά θα πρέπει να του προσθέσουμε και άλλα χαρακτηριστικά. Έτσι, θα μπορούμε να μιλάμε για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Να αναπτύξουμε άλλους προορισμούς της χώρας μας, με εναλλακτικές δραστηριότητες.

 

Πώς μπορούμε, λοιπόν, να δούμε την επόμενη μέρα;

Αυτές οι αλλαγές δεν γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη. Σταδιακά, όμως, πρέπει οι νοοτροπίες της μαζικής προσέγγισης και της εξάρτησης να αρχίσουν να μειώνονται. Να ξεκινήσει μια κουβέντα για την ανάδειξη των μοναδικών χαρακτηριστικών του τουριστικού μας προϊόντος, προκειμένου να μπορέσουμε να αναπτύξουμε το μοντέλο του τουρισμού εμπειρίας.

Θα σας αναφέρω ένα πραγματικό παράδειγμα. Μία ξενοδόχος από τη Μάνη μού ανέφερε ότι προσπαθούσε να βρει έναν διαφορετικό τρόπο για να σερβίρει πρωινό. Οι εγκαταστάσεις της μονάδας της, όμως, δεν τη βοηθούσαν. Δίπλα στο ξενοδοχείο υπήρχε ένας ελαιώνας. Σκέφτηκε και πρότεινε στους επισκέπτες της να παίρνουν το πρωινό τους καθισμένοι κάτω από τις ελιές, με τον παραδοσιακό μανιάτικο τρόπο. Είχε πολύ μεγάλη ανταπόκριση η κίνησή της!

Αυτό θα πει μοναδική εμπειρία. Να γίνει ο επισκέπτης κομμάτι του τόπου, για όσο διάστημα μείνει σε ένα ξενοδοχείο. Πρέπει να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε σοβαρά προς αυτήν την κατεύθυνση. Και να μην επαναπαυόμαστε στα μέχρι το 2019 δεδομένα, με τις μαζικές συρροές. Να δούμε πώς θα αυξήσουμε την ποιότητα του επισκέπτη.

 

Hotel Show tourismos

 

Και ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον του 100% Hotel Show;

Οραματίζομαι την εξέλιξή του σαν μια έκθεση που θα αναδεικνύει ολοένα και περισσότερο τα trends της ξενοδοχειακής αγοράς, εστιάζοντας ακόμη περισσότερο στο design και στη μοναδικότητα που αυτό θα δώσει στην ξενοδοχειακή μονάδα. Θέλουμε να επηρεάζουμε και να συμβάλλουμε ουσιαστικά στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και την τουριστική αναβάθμιση.

Λόγω της φύσης του, δεν μπορώ να το φανταστώ σαν μια τεράστια έκθεση. Αυτό, όμως, που πραγματικά επιδιώκουμε είναι ένα μεγάλο μέρος του χρόνου του εκθέτη να είναι δεσμευμένο από τα προκαθορισμένα ραντεβού με τους επισκέπτες της έκθεσης. Να είναι μια πραγματικά επαγγελματική έκθεση. Φροντίζουμε να γίνεται αυτό, μέσω της πλατφόρμας μας και θα ήθελα να δω την περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της αλληλεπίδρασης. Και, φυσικά, να έρχεται ο επισκέπτης σε επαφή με τη fun πλευρά της έκθεσης. Να περνάει καλά και να ζει μια μοναδική εμπειρία!

 

100% Hotel Show
19-22 Νοεμβρίου 2021
MEC Παιανίας
www.hotelshow.gr
@hotelshowgr
hotelshowgr

 

 

[email protected]

“I must be a mermaid, Rango. I have no fear of depths and a great fear of shallow living.” Anais Nin