Home / Wellness  / Health  / Τρόποι για να καταπολεμήσεις το άγχος

Τρόποι για να καταπολεμήσεις το άγχος

Tips για να διαχειριστείς το άγχος.

Αν αισθάνεσαι πως το στρες σε κυριεύει, έχεις κάνει το πιο σημαντικό βήμα για να το καταπολεμήσεις. Το άγχος καταστρέφει τη συναισθηματική ισορροπία και τη σωματική υγεία. Περιορίζει την ικανότητα να σκέφτεσαι με διαύγεια και να απολαμβάνεις την ζωή.  Η αποτελεσματική διαχείριση του στρες, θα σε βοηθήσει να απαλλαγείς από το στρες και να γίνεις πιο ήρεμη, υγιής και παραγωγική. Οι παρακάτω τρόποι θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς το άγχος σου και να είσαι περισσότερο ευτυχισμένη.

 

Πιες τσάι.

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες η κατανάλωση μαύρου τσαγιού οδηγεί σε χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης που είναι υπεύθυνη για το στρες. Ακόμη, τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, προκαλούν μείωση της κορτιζόλης που απελευθερώνεται λόγω ψυχολογικού στρες.  Όταν η ορμόνη είναι βρίσκεται σε φυσιολογικά ή χαμηλά επίπεδα, μειώνεται το άγχος και αισθάνεσαι πιο χαλαρή.

 

Γέλα όσο μπορείς.

Η ορμόνη κορτιζόλη, βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα όταν γελάμε. Το γέλιο, το χιούμορ και η διασκέδαση καταστέλλουν τα αρνητικά συναισθήματα και μειώσουν τις σωματικές επιπτώσεις του στρες στο σώμα. Όσο περισσότερο γελάς, νιώθεις πιο ευτυχισμένη και καταπολεμάς αρνητικές συνέπειες όπως η κόπωση και η έλλειψη ενέργειας.

 

 

Μην ξεχνάς την άσκηση.

Η άσκηση βοηθά στην ανακούφιση του ψυχικού στρες και στην μείωση του άγχους. Έρευνες έχουν δείξει, ότι τα άτομα που ασκούνται τακτικά είναι λιγότερο πιθανό να παρουσιάσουν άγχος από εκείνα που δεν ασκούνται. Η άσκηση απελευθερώνει τις ενδορφίνες, οι οποίες είναι χημικές ουσίες που βελτιώνουν τη διάθεση και δρουν ως φυσικά παυσίπονα. Το περπάτημα, ο χορός ή η γιόγκα ελαχιστοποιούν το άγχος και προάγουν την σωματική και ψυχική ευεξία.

 

Μην φοβάσαι την οικειότητα.

Η αγκαλιά, τα φιλιά και η ερωτική δραστηριότητα, μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του άγχους. Η φυσική επαφή συμβάλλει στην απελευθέρωση της ωκυτοκίνης και κρατά την κορτιζόλη, σε χαμηλά επίπεδα. Ακόμη, μια αγκαλιά μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και του καρδιακού ρυθμού, τα οποία είναι φυσικά συμπτώματα στρες.

 
Κάνε ποιοτικό ύπνο.

Οι διαταραχές ύπνου, ευθύνονται σε πολλές περιπτώσεις για το στρες, το συνεχές αίσθημα κόπωσης αλλά και για τις συναισθηματικές διαταραχές.  Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, έδειξε ότι η απώλεια μόλις λίγων ωρών ύπνου αυξάνει τα συναισθήματα στρες, θυμού, θλίψης και εξάντλησης

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!

})(jQuery)