Home / Wellness  / Health  / Στρες: Πώς να το περιορίσουμε;

Στρες: Πώς να το περιορίσουμε;

Στρες
Οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής και το πλήθος των καθημερινών υποχρεώσεων δημιουργούν στον οργανισμό μας στρες, το οποίο μπορεί να αποδειχθεί επιβλαβές για την ψυχική και σωματική μας υγεία. Πώς, όμως, μπορούμε να το περιορίσουμε;

 

Τι είναι το στρες;

Το στρες είναι μία φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού, η οποία ενεργοποιείται από διάφορες προκλήσεις και απαιτήσεις που επιβάλλει η καθημερινότητά μας. Οι περισσότεροι άνθρωποι, αν όχι όλοι, βιώνουν καθημερινά στρες στη ζωή τους. Αυτό μπορεί να δημιουργηθεί από διάφορες συγκυρίες ή σημαντικές αλλαγές, όπως ένα διαζύγιο ή η απώλεια εργασίας. Οι αντιδράσεις που ενδέχεται να έχει το στρες στον οργανισμό ποικίλλουν. Ανησυχία, φόβος ή θυμός είναι τα πιο συνηθισμένα συναισθήματα, τα οποία συνοδεύονται συχνά από σωματικά συμπτώματα, όπως  η ταχυκαρδία. Αν και τις περισσότερες φορές αναφερόμαστε στο άγχος και το στρες ως κάτι αρνητικό, ενδέχεται να δημιουργηθεί και από θετικές αλλαγές στη ζωή μας. Φυσικά, το να απαλλαγούμε ολοκληρωτικά από το στρες είναι φύσει αδύνατο. Ωστόσο, μπορούμε να το διαχειριζόμαστε με υγιείς τρόπους.

 

Ισορροπημένη διατροφή

Μπορεί να ακούγεται αυτονόητο, αλλά συχνά θεωρούμε τη σωστή και ισορροπημένη διατροφή δεδομένη. Μία πλήρης και προσαρμοσμένη στις ανάγκες μας διατροφή είναι το κλειδί για την ορμονική ισορροπία. Αυτή, με τη σειρά της, θα φέρει την καλή ψυχική διάθεση που χρειαζόμαστε. Παράλληλα, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι δεν πρέπει να ξεφεύγουμε από το μέτρο. Η υπερφαγία, όπως και η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ, μπορούν να μετριάσουν το στρες. Ωστόσο, μακροπρόθεσμα το επιτείνουν.

 

Στρες και διατροφή

 

Συστηματική άσκηση

Μία ακόμα συμβουλή, που ακούμε συχνά. Της δίνουμε, όμως, την πρέπουσα σημασία; Το σώμα μας είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να χρειάζεται συστηματική άσκηση. Κάθε μορφή γυμναστικής, όπως τρέξιμο, βάρη, ακόμα και περπάτημα, βοηθά το σώμα μας να εκκρίνει ενδορφίνες. Οι ενδορφίνες είναι οι ορμόνες, οι οποίες μας κάνουν να αισθανόμαστε καλύτερα και, κατ’ επέκταση, συμβάλλουν στην ψυχική υγεία μας.

 

Στρες και άθληση

 

Αποφυγή καπνίσματος και προϊόντων νικοτίνης

Οι χρήστες νικοτίνης ισχυρίζονται ότι η ουσία αυτή τους ανακουφίζει από το στρες. Στην πραγματικότητα, όμως, κάνει το ακριβώς αντίθετο, καθώς διεγείρει το σώμα και μειώνει την κυκλοφορία του αίματος και την αναπνοή.

 

Διαλογισμός

Το να αφιερώνουμε χρόνο για χαλάρωση μέσα στην ημέρα, μας βοηθά στη διαχείριση του στρες και στην προστασία του οργανισμού από τις επιπτώσεις του. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές χαλάρωσης, όπως ασκήσεις βαθιάς αναπνοής, προοδευτική μυϊκή χαλάρωση και διαλογισμός. Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλές εφαρμογές, τόσο για αρχάριους, όσο και για προχωρημένους, που μπορούν να μας καθοδηγήσουν σχετικά με αυτές τις τεχνικές.

 

Στρες και διαλογισμός

 

Οργάνωση χρόνου

Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής απαιτούν πολλές δραστηριότητες και υποχρεώσεις μέσα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό, πολλές φορές, έχει ως συνέπεια να μην προλαβαίνουμε να διεκπεραιώσουμε τις υποχρεώσεις μας και να προσπαθούμε να τις συνδυάσουμε, γεγονός που δημιουργεί έντονο στρες στον οργανισμό μας. Άρα θα πρέπει να μάθουμε να διαχειριζόμαστε καλύτερα τον χρόνο μας, βάζοντας προτεραιότητες και ζητώντας μια χείρα βοηθείας, όποτε αυτή χρειάζεται. Γενικά, πρέπει να παίρνουμε τον χρόνο που χρειαζόμαστε και να φροντίζουμε τον εαυτό μας. Να θέτουμε ρεαλιστικούς στόχους και προσδοκίες και να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν μπορούμε να είμαστε 100% επιτυχημένοι σε όλα ταυτόχρονα.

 

οργάνωση χρόνου

 

Δίνουμε προτεραιότητα στον εαυτό μας

Διεκδικούμε τον χώρο και τον χρόνο μας. Είναι απολύτως θεμιτό να αρνούμαστε δραστηριότητες που μας προκαλούν στρες. Και θυμόμαστε πως δε χρειάζεται να ανταποκρινόμαστε πάντα στις προσδοκίες των άλλων.

 

Πηγή εδώ

mariatavridou@cozyhome.gr

“I always loved aesthetics. Not particularly fashion. But an idea of Beauty.” Miuccia Bianchi Prada

})(jQuery)