Όταν το ύφασμα συναντά τον σεβασμό, την έμπνευση και τη βιωσιμότητα, τότε γεννιέται κάτι παραπάνω από ρούχο. Γεννιέται μια στάση ζωής. Η Καλλιόπη Ταξίδου δεν σχεδιάζει απλώς. Αφουγκράζεται το σώμα, το βλέμμα, τον ρυθμό μιας νέας εποχής που διεκδικεί ουσία. Μια μόδα προσωπική, χειροποίητη και με διάρκεια.
Τα πρώτα βήματα στον κόσμο της μόδας
Όλα ξεκίνησαν μέσα στην πανδημία, όταν ένιωσε την ανάγκη να στραφεί σε κάτι που να την εκφράζει ουσιαστικά. Δοκίμασε τις δυνάμεις της στον σχεδιασμό, ξεκινώντας σπουδές στο Athens Fashion Club και συνεχίζοντας στη σχολή Άκτο. Η βιωσιμότητα δεν ήταν αρχικός στόχος, αλλά μπήκε αυθόρμητα στη ζωή της μέσα από projects, ταξίδια και διαγωνισμούς.

Η σχεδιάστρια Καλλιόπη Ταξίδου
Καθοριστικό σημείο στην πορεία της αποτέλεσε ένα project με την Πορτογαλική Πρεσβεία. Ταξίδεψε για να παρουσιάσει τις πρώτες της δημιουργίες και ήρθε σε επαφή με τις αρχές της sustainable παραγωγής. Όπως λέει: «Τρελάθηκα. Είδα έναν κόσμο που είχε ήδη προχωρήσει επτά χρόνια μπροστά και ήξερα πως αργά ή γρήγορα θα έρθει κι εδώ.»
Μια διάκριση που την καθόρισε
Λίγο αργότερα συμμετείχε σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό με την ιστορική ιταλική εταιρεία Manteco, γνωστή για τα καινοτόμα βιώσιμα υφάσματα. Κατέκτησε τη δεύτερη θέση, με έργα που ξεχώριζαν για την αισθητική, τη λεπτομέρεια και τον σεβασμό στο υλικό. Από εκεί και πέρα, ήξερε πώς θέλει να πορευτεί.
Η φιλοσοφία πίσω από το brand
Τα ρούχα της βασίζονται σε φυσικά, ποιοτικά υφάσματα, σχεδιασμένα με λεπτομέρεια και φροντίδα. Δεν την ενδιαφέρει να δημιουργεί μαζικά, ούτε να ακολουθεί τους ρυθμούς της fast fashion. Στόχος της είναι τα ρούχα με διάρκεια, ποιότητα, ψυχή.
Η έμπνευση πίσω από κάθε δημιουργία
Από τα σχέδια, τα πατρόν και τη ραφή μέχρι το logo, κάθε λεπτομέρεια φροντίζεται με στόχο τη μείωση της φύρας και την αρμονία. Η φιλοσοφία της δεν είναι απλώς βιώσιμη, αλλά βαθιά αντι-μαζική. Γεννιέται από προσωπική ανάγκη και απευθύνεται στον άνθρωπο, με σεβασμό στο σώμα και την ιστορία πίσω από κάθε κομμάτι.
Η αισθητική ως διαδρομή
Ο σχεδιασμός και η μόδα δεν ήρθαν ως κεραυνοβόλος έρωτας. Ήταν κάτι που συνειδητοποίησε αργά. Κοιτάζοντας πίσω, η αισθητική υπήρχε πάντα: στη φωτογραφία, στα brands που ζητούσαν τη γνώμη της, στα projects στα οποία συμμετείχε. Κάποια στιγμή όλα συνδέθηκαν και απέκτησαν μορφή, όχι μόνο σαν σχέδια, αλλά και σαν φιλοσοφία.

Silky Fantasy Top
Οι προκλήσεις της βιωσιμότητας στην Ελλάδα
Η Ελλάδα δεν είναι εύκολη χώρα για μια μικρή βιώσιμη επιχείρηση. Από τη γραφειοκρατία, τις ελλείψεις σε πρώτες ύλες και τις υψηλές τιμές, μέχρι την ανάγκη να βρεις συνεργάτες με κοινές αξίες. Το πιο μεγάλο στοίχημα είναι να εκπαιδεύσεις το κοινό σε μια νέα στάση κατανάλωσης. Όπως λέει και η ίδια:
«Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι να βρούμε τον ρυθμό μας και να εκπαιδεύσουμε τους μελλοντικούς μας πελάτες γι’ αυτό που είμαστε.»
Καλλιόπη Ταξίδου
Λιγότερα, αλλά ουσιαστικότερα κομμάτια
Η ίδια πιστεύει πως το να αγοράζεις λιγότερα, αλλά ποιοτικά ρούχα είναι μια πιο οικονομική και συνειδητή επιλογή.
«Κάνεις απόσβεση. Είναι κομμάτια που θα φοράς για χρόνια, όχι μια σεζόν. Θα τα συνδυάσεις με διάφορους τρόπους, τα υφάσματα μας είναι all seasons.»
Η διαχρονικότητα ως στάση
Τα σχέδιά της είναι φτιαγμένα για να αντέχουν στον χρόνο όχι με την έννοια του vintage, αλλά με αυτή της ουσίας. Ρούχα που αναπνέουν, αφήνουν χώρο στο σώμα, είναι εργονομικά και κομψά.
Ένα κομμάτι με ξεχωριστή σημασία
Ξεχωρίζει μια από τις πρώτες δημιουργίες της, εμπνευσμένη από τη βικτοριανή εποχή. Δεν είναι ένα απλό ρούχο, είναι ένα σύμβολο της προσωπικής της πορείας. μόδα
Ο άνθρωπος πίσω από το ρούχο
Ο άνθρωπος που φοράει τα ρούχα της είναι κάποιος με σεβασμό στον εαυτό του, στο σώμα του, στον δημιουργό. Να νιώσει άνετα μέσα στο ρούχα και το σώμα του. Τα ρούχα της απευθύνονται σε όσους μπορούν να είναι ο εαυτός τους μέσα σε αυτά.

Spring/ Summer 2025
Το λογότυπο ως σύμβολο
Το logo της είναι εμπνευσμένο από τη Γραμμική Β και ενσωματώνει τη λέξη «ύφασμα», όπως αποτυπωνόταν στην αρχαία γραφή, μαζί με τα αρχικά της: Κ και Τ. Είναι ένας συμβολισμός της συνέχειας, της σύνδεσης, της ανάπτυξης. Ράβεται με φροντίδα σε κάθε ρούχο και αντικατοπτρίζει πλήρως τη φιλοσοφία του brand.

Σχέση και επαφή
Το πιο ξεχωριστό στοιχείο του brand είναι η προσωπική επαφή. Η Καλλιόπη θέλει να ακούει, να συνομιλεί, να προτείνει, να φροντίζει. Τα ραντεβού γίνονται κατόπιν συνεννόησης, κάθε κομμάτι ετοιμάζεται με σκέψη και φροντίδα ακόμα και η συσκευασία αποστολής. «Μας νοιάζει ο άλλος να νιώσει. Όχι απλώς να παραλάβει κάτι. Θέλουμε να είναι εμπειρία, όχι απρόσωπη κατανάλωση.»

Η editor του COZYVIBE Ευαγγελία Παπαπασχάλη με τη σχεδιάστρια Καλλιόπη Ταξίδου.
Το brand της Καλλιόπης Ταξίδου δεν είναι απλώς ένα sustainable fashion project. Είναι μια πρόταση ζωής. Μια πρόταση που λέει πως μπορούμε να δημιουργούμε χωρίς υπερβολή. Και πως το δυνατότερο design ξεκινά πάντα από μια απλή, προσωπική ερώτηση: Πώς νιώθεις, όταν το φοράς;
μόδα
Ανακαλύψτε όλες τις δημιουργίες της στο kalliopitaxidou.com.





