Με Τζέιν Φόντα και Βαϊόλα Ντέιβις, η μεγάλη γιορτή της L’Oréal Paris Lights on Women’s Worth, που πραγματοποιήθηκε το τελευταίο Σαββατοκύριακο του φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών.
Σε αυτήν την τελετή που πραγματοποιήθηκε δίπλα στη θάλασσα, το αγαπημένο brand τίμησε τη νέα γενιά γυναικών δημιουργών κινηματογράφου.
Ο

Simone Ashley attends the L’Oréal Paris Lights on Women’s Worth Award ceremony
Παρούσες ήταν και άλλες πρέσβειρες της L’Oréal Paris, όπως η Τζίλιαν Άντερσον (που εντάχθηκε στην οικογένεια της L’Oréal τον Φεβρουάριο), η Σιμόν Άσλεϊ (πρέσβειρα από πέρυσι) και η Ελ Φάνινγκ, αφού είχαν προηγουμένως περπατήσει στο κόκκινο χαλί. Στην τελετή παραβρέθηκαν επίσης η πρόεδρος του Φεστιβάλ των Καννών, Ίρις Κνόμπλοχ, και ο εκτελεστικός πρόεδρος της Fédération de la Haute Couture et de la Mode, Πασκάλ Μοράν.
Αναλογιζόμενη τα πρώτα της βήματα στον χώρο, η Φόντα θυμήθηκε πως ήταν συχνά η μόνη γυναίκα στο πλατό, αναγκασμένη να διαχειρίζεται τις περίπλοκες ισορροπίες της παραγωγής και τις ερωτικές σκηνές χωρίς υποστήριξη. Παρότι επαίνεσε την εισαγωγή των συντονιστών οικειότητας και αναγνώρισε τη βελτίωση στην εκπροσώπηση, τόνισε πως παραμένουν πολλά να γίνουν.
«Γι’ αυτό έχει σημασία — αντιδρούμε διαφορετικά σε όλα. Διαφορετικά στον πόλεμο, στη φτώχεια, στην υγεία. Κι έτσι, αν αφήνεις τη φωνή μας εκτός από τα μέσα και τον πολιτισμό, τότε όλοι μαθαίνουν τη μισή ιστορία. Είμαστε φτωχότεροι γιατί ακούμε μόνο τη μισή ιστορία. Όταν φέρνεις τις γυναίκες στο προσκήνιο, τότε αποκτάς την πλήρη εικόνα. Και αυτό είναι καλό τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες, για τα αγόρια όσο και για τα κορίτσια.»
Η Φόντα, η οποία δεν έχει εμφανιστεί στην οθόνη τα τελευταία δύο χρόνια, έχει αφιερωθεί στην κλιματική ακτιβιστική δράση. Παραδέχτηκε επίσης πως απορρίπτει πολλά σενάρια.

Gillian Anderson attends the L’Oréal Paris Lights on Women’s Worth Award ceremony
«Μου προτείνουν συνεχώς ταινίες, αλλά είναι κακές, δεν είναι καλές. Είναι γεμάτες στερεότυπα — ξέρετε, η “γριά γυναίκα”. Οπότε περιμένω ένα καλό πρότζεκτ», δήλωσε.
Ο
Στο μεταξύ, η θρυλική ηθοποιός εργάζεται πάνω στα απομνημονεύματά της με τίτλο Before I Forget, τα οποία εξακολουθεί να γράφει. Για τη Ντέιβις, μέλος της επιτροπής του βραβείου, η βραδιά είχε προσωπική σημασία, καθώς παρακολούθησε και αξιολόγησε τα 13 υποψήφια έργα μικρού μήκους και φοιτητικά φιλμ.
«Αισθάνομαι ότι έχω θέση στην πρώτη σειρά για όλες αυτές τις υπέροχες ιστορίες γυναικών σκηνοθετριών. Πλέον είμαι μέρος αυτής της εμπειρίας,» είπε. «Είμαι στην πρώτη γραμμή για να τις συγχαρώ, να τις γιορτάσω, να τις αναδείξω, να τις βραβεύσω. Και αυτό είναι το δώρο που μου δίνει.»
Εξήρε επίσης τις ισχυρές αφηγήσεις που παρουσιάζονται σε ταινίες με γυναίκες στο επίκεντρο.
«Υπάρχουν εξαιρετικές ταινίες εκεί έξω. Αυτό που με εκπλήσσει — ή μάλλον δεν με εκπλήσσει — είναι το βάθος της αφήγησης. Όταν δώσεις σε μια γυναίκα μια ιστορία με τη γυναίκα στο κέντρο και της επιτρέψεις να ελέγχει τη φωνή της, αυτό που παίρνεις είναι ένα επίπεδο αλήθειας που δεν έχεις ξαναδεί στον κινηματογράφο. Είναι μια σκληρή αλήθεια κάποιες φορές, και σε κάνει να νιώθεις ορατός, γιατί είναι απόλυτα ειλικρινής.»
Ο

Elle Fanning attends the L’Oréal Paris Lights on Women’s Worth Award ceremony
Παρότι υπάρχει πρόοδος, η Ντέιβις αναγνώρισε πως το «γυάλινο ταβάνι» εξακολουθεί να υπάρχει στο Χόλιγουντ.
Ωστόσο, όλο και περισσότερες ηθοποιοί περνούν πίσω από την κάμερα, όπως η Κρίστεν Στιούαρτ, η Σκάρλετ Γιόχανσον και η Ρετζίνα Κινγκ.
«Εξακολουθεί να είναι πολύ δύσκολο, αλλά αυτό που συμβαίνει τώρα είναι ότι αρχίζουμε να συνειδητοποιούμε πως πρέπει να το κάνουμε ούτως ή άλλως,» είπε. «Είναι εκεί έξω και το κάνουν παρά τις δυσκολίες — και το κάνουν με τους δικούς τους όρους. Αυτό είναι το μέλλον του κινηματογράφου. Νομίζω πως ανακαλύψαμε το ελιξίριο.»
Ως μία από τις λίγες ηθοποιούς που έχουν πετύχει το EGOT (Emmy, Grammy, Oscar και Tony), η Ντέιβις παραδέχτηκε πως σπάνια επισκέπτεται το δωμάτιο με τα βραβεία της. Ωστόσο, πρόσφατα αφιέρωσε λίγο χρόνο για να γιορτάσει τη διαδρομή της.
«Πριν λίγους μήνες, επέτρεψα στον εαυτό μου να καθίσει εκεί για μερικές ώρες. Και αναγκάστηκα να τα κοιτάξω για να φωνάξω. Να είμαι περήφανη για την ιστορία και το ταξίδι μου. Να μπορώ σχεδόν με υπερηφάνεια να πω ότι είχα μια ενδιαφέρουσα ζωή.»
Στην τελετή, η Ντέιβις απένειμε το βραβείο στην Heo Ga-young για τη μικρού μήκους ταινία της First Summer, η οποία επιλέχθηκε ανάμεσα στα υποψήφια έργα.
Η ταινία της Νοτιοκορεάτισσας σκηνοθέτιδας ακολουθεί μια γυναίκα διχασμένη ανάμεσα στο να παραστεί σε ένα μνημόσυνο και στον γάμο της εγγονής της.
«Το βάθος με το οποίο αποδίδει την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης απώλειας είναι ένα σπουδαίο κατόρθωμα. Η Heo Ga-young, μέσα από τη [χαρακτήρα] Γιονγκσούν, εκφράζει αυτήν την απελπισμένη ανάγκη να κρατηθούμε από ό,τι μας κάνει να νιώθουμε ζωντανοί, με κάθε κόστος. Γενναίο, τολμηρό και σίγουρα η ιστορία του τι σημαίνει να είσαι γυναίκα,» είπε η Ντέιβις.
Ο
«Αυτή η πέμπτη επέτειος του βραβείου Lights on Women’s Worth είναι μια ισχυρή επιβεβαίωση της δέσμευσής μας να ενισχύσουμε τις γυναίκες στον κινηματογράφο. Αυτή η αποστολή είναι βαθιά ριζωμένη στον πυρήνα της ταυτότητάς μας στη L’Oréal Paris,» δήλωσε.
«Τα τελευταία πέντε χρόνια, είμαστε αφοσιωμένοι στο να δίνουμε αναγνώριση και ορατότητα σε υποσχόμενες νέες γυναίκες σκηνοθέτιδες. Ελπίζω πως κάποια μέρα αυτό το βραβείο δεν θα είναι πλέον απαραίτητο. Είναι ένδειξη ότι οι γυναίκες έχουν επιτέλους κατακτήσει τη θέση που τους αξίζει στην καρδιά της κινηματογραφικής βιομηχανίας.»
Photos: Getty Images for L’Oreal





