World No Tobacco Day 2025: “Bright products. Dark intentions”

by Mina Afentouli
Με αφορμή την World No Tobacco Day ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας φέτος στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Καμία ανοχή στις απάτες της καπνοβιομηχανίας!

Με τον τίτλο “Bright products. Dark intentions. – Λαμπερά προϊόντα, σκοτεινές προθέσεις”, η φετινή καμπάνια αποκαλύπτει την ωμή πραγματικότητα πίσω από τα «ελκυστικά» προϊόντα καπνού και νικοτίνης που στοχεύουν αδίστακτα τα παιδιά και τους νέους.

 

Οι γεύσεις και τα χρώματα είναι παγίδα εθισμού

 

Η χρήση αρωμάτων και των διάφορων μοντέρνων σχεδίων σε προϊόντα όπως τα ηλεκτρονικά τσιγάρα, τα θερμαινόμενα προϊόντα καπνού και τις νικοτινούχες κάψουλες δημιουργούν μια ψευδαίσθηση ασφάλειας. Όμως, η αλήθεια είναι ότι:

  1. Υπάρχουν πάνω από 16.000 μοναδικές γεύσεις σε προϊόντα καπνού και νικοτίνης.
  2. Οι γεύσεις είναι ο νούμερο 1 λόγος για τον οποίο οι νέοι ξεκινούν τη χρήση τους.
  3. Πρόκειται για προϊόντα υψηλά εθιστικά, σχεδιασμένα για να διατηρούν τον χρήστη παγιδευμένο σε έναν κύκλο εξάρτησης.

 

 

Να προστατεύσουμε τα παιδιά

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα του ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, περίπου 37 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 13–15 ετών σε όλο τον πλανήτη χρησιμοποιούν προϊόντα καπνού.

Σε πολλές χώρες, η χρήση ηλεκτρονικών τσιγάρων από νέους ξεπερνά αυτή των ενηλίκων.

Το μάρκετινγκ που τα προωθεί βρίσκεται παντού. Πιο συγκεκριμένα, τα διαφημιστικά περιεχόμενα έχουν προβληθεί πάνω από 3,4 δισεκατομμύρια φορές σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως από influencers ή με εμφανίσεις σε δημοφιλή trends. Αυτό που προσπαθούν είναι να κάνουν όλα αυτά τα προϊόντα να μοιάζουν “cool” και αποδεκτά.

 

 

Ήρθε η ώρα να σπάσουμε την ψευδαίσθηση

 

Ο καπνός και η νικοτίνη δεν είναι «φρέσκες» τάσεις και ούτε και κάτι σύγχρονο. Συχνά παρουσιάζεται ως κάτι trendy ή αντικομφορμιστικό αλλά η αλήθεια είναι άλλη. Είναι παγίδες εξάρτησης που πακετάρονται με γοητεία για να προσελκύσουν τους πιο ευάλωτους.

Το «καραμελωμένο περιτύλιγμα» δεν αλλάζει το δηλητήριο. Η απάντηση σε όλα τα παραπάνω είναι η ενημέρωση, η ρύθμιση και η συλλογική δράση.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας με αφορμή την No Tobacco Day ζητά πιο αυστηρή νομοθεσία, λιγότερη προβολή και καμία ανοχή στη χειραγώγηση των παιδιών από τις βιομηχανίες καπνού και νικοτίνης.

Photos: www.who.int

 

Διαβάστε ακόμη: “Χρειαζόμαστε τροφή, όχι καπνό”: Το φετινό σύνθημα για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος

You may also like