Γιατί είναι τόσο δύσκολο να αντισταθούμε στις εκπτώσεις;

by Maria Tavridou
Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, είναι η κατάλληλη στιγμή να αναλογιστούμε πώς μπορούμε να κάνουμε πιο συνειδητές επιλογές στις αγορές μας, με τις συμβουλές των ειδικών.

 

Η Black Friday και η Cyber Monday πέρασαν, αφήνοντάς μας με γεμάτα.καλάθια και, ίσως, μερικές τύψεις. Ήταν άραγε οι προσφορές τόσο καλές όσο πιστεύαμε; Ή μήπως παρασυρθήκαμε από έξυπνες τακτικές μάρκετινγκ;.Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, είναι η κατάλληλη στιγμή να αναλογιστούμε πώς μπορούμε να κάνουμε πιο συνειδητές επιλογές στις αγορές μας.

 

Οι γιορτές φέρνουν μαζί τους μια ιδιαίτερη καταναλωτική ατμόσφαιρα,.γεμάτη με λαμπερά διαφημιστικά, “ειδικές προσφορές” και μια διαρκή αίσθηση επείγοντος. Όμως, αν η Black Friday μας δίδαξε κάτι, είναι ότι οι αγορές συχνά καθοδηγούνται από την ψυχολογία, όχι τη λογική.

 

Ας δούμε λοιπόν πώς η επιστήμη της ψυχολογίας εξηγεί το.γιατί είναι τόσο δύσκολο να πούμε “όχι” στις εκπτώσεις.

 

Η Αρχή της Σπανιότητας

“Μόνο 2 τεμάχια σε απόθεμα!” ή “Η προσφορά λήγει σε 2 ώρες!” είναι μόνο μερικές από τις.βαρύγδουπες φράσεις, που χρησιμοποιούν τα brands κατά τις διάρκεια των εκπτώσεων. Και δεν είναι καθόλου τυχαίες. Σύμφωνα με την ψυχολογία, αυτές οι φράσεις ενεργοποιούν τον φόβο του να χάσουμε κάτι, το λεγόμενο FOMO, κάνοντάς μας να νιώθουμε ότι πρέπει να δράσουμε άμεσα. Καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, η αίσθηση της σπανιότητας θα ενταθεί. Αντί να υποκύψουμε στον πανικό, ας αναρωτηθούμε: “Θέλω πραγματικά αυτό το αντικείμενο ή αγοράζω απλώς από φόβο ότι θα το χάσω;”

 

Η Δύναμη της Κοινωνικής Απόδειξης

Οι γεμάτες αγορές και οι αναρτήσεις στα social media μάς κάνουν να πιστεύουμε ότι αν οι άλλοι αγοράζουν, τότε πρέπει να το κάνουμε κι εμείς. Όμως, το γεγονός ότι κάτι είναι δημοφιλές δεν σημαίνει ότι είναι και απαραίτητο για εμάς. εκπτώσεις

 

Οι “Μεγάλες” Εκπτώσεις

Η σύγκριση ανάμεσα στην “αρχική τιμή” και την τελική τιμή προσφοράς του προϊόντος μάς κάνει να νιώθουμε ότι πετυχαίνουμε ένα εξαιρετικό deal. Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται, πολλές φορές η αρχική τιμή είναι φουσκωμένη ή η έκπτωση έχει εμφανιστεί και στο παρελθόν.

 

 

 

Από τις παρορμητικές στις συνειδητές Αγορές

 

Η εορταστική περίοδος προσφέρει μια ευκαιρία να αλλάξουμε τον τρόπο που προσεγγίζουμε τις αγορές. Δεν χρειάζεται να πέφτουμε θύματα των συναισθημάτων μας. Αντίθετα, μπορούμε να υιοθετήσουμε μια πιο συνειδητή στάση, ακολουθώντας τα βήματα των ειδικών.

 

Σχεδιάστε τις αγορές σας: Πριν μπείτε στον πειρασμό των εορταστικών προσφορών, καταγράψτε τι πραγματικά χρειάζεστε ή θέλετε να προσφέρετε ως δώρα. Με έναν καλά καθορισμένο προϋπολογισμό, θα αποφύγετε τις παρορμητικές αγορές.

Αξιολογήστε τις προσφορές: Αν δείτε μια εξωπραγματική προσφορά, αφιερώστε λίγο χρόνο για να ελέγξετε την ιστορία της τιμής του προϊόντος. Υπάρχουν εργαλεία και εφαρμογές που μπορούν να σας βοηθήσουν να δείτε αν η τιμή είναι όντως μειωμένη.

Εστιάστε στην πραγματική αξία του προϊόντος και όχι στην έκπτωση: Αντί να παρασύρεστε από το ποσοστό της έκπτωσης, αναρωτηθείτε: “Αυτό το προϊόν προσθέτει πραγματική αξία στη ζωή μου;”

 

 

 

Πηγή άρθρου: Psycology Today 

You may also like