Η Paris Fashion Week για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026 έδωσε πολλές ειδήσεις αλλά και μια νέα αφήγηση για το τι σημαίνει σήμερα πολυτέλεια, θηλυκότητα και ρούχο.
Είτε πρόκειται για την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα του Matthieu Blazy στην Chanel, ο οποίος τόλμησε να «πειράξει» το ιερό tweed και τους ανδρόγυνους κώδικες της Coco, είτε για την επιστημονική επανάσταση της Coperni το μήνυμα είναι σαφές: η καινοτομία και η ουσία μετράνε.
Από την άλλη πλευρά, η Miuccia Prada της Miu Miu, του πιο επιδραστικού brand της εποχής, έκανε μια ριζική ανατροπή, στρέφοντας το βλέμμα της στα ρούχα εργασίας. Παράλληλα, ο Seán McGirr στον Alexander McQueen τίμησε το «κληροδότημα της πρόκλησης», επαναφέροντας τα εμβληματικά bumster με μια σύγχρονη, σκοτεινή και ερωτική ένταση.
Ετοιμαστείτε να ανακαλύψετε τις πιο σημαντικές στιγμές των συλλογών Chanel, Coperni, McQueen και Miu Miu που σηματοδοτούν την είσοδό μας σε μια εποχή όπου το ρούχο είναι ταυτόχρονα ιστορία, τεχνολογία, πολιτική δήλωση και προσωπική ευεξία.
Chanel Spring 2026
Μετά από μήνες αγωνιώδους αναμονής, ο Matthieu Blazy παρέδωσε ένα case study για την εξέλιξη ενός brand, με μια επίδειξη στο Grand Palais στο πλαίσιο της Paris Fashion Week. Ο σχεδιαστής είχε προαναγγείλει την επίδειξη με ασπρόμαυρες φωτογραφίες του βετεράνου φωτογράφου David Bailey που υπονοούσαν ότι θα οδηγούσε τον οίκο σε μια αυστηρά μινιμαλιστική κατεύθυνση. Αποδείχθηκε ότι αυτό ήταν μόνο μέρος της ιστορίας.
Το πρώτο του look ήταν ένα καρό μάλλινο παντελόνι-κοστούμι με το σακάκι κομμένο κοντό. Η ιδέα ήταν εμπνευσμένη από τη συνήθεια της ιδρύτριας Gabrielle «Coco» Chanel να δανείζεται ρούχα από τον εραστή της.
Ο Blazy διαπίστωσε ότι οι ανδρόγυνες τάσεις της Chanel ισορροπούνταν από μια άκρως σαγηνευτική προσέγγιση στα βραδινά ρούχα. Η μεγαλύτερη πρόκληση του Blazy, ίσως, ήταν το κοστούμι από tweed. Πρότεινε ξεφτισμένες και κροσσωτές εκδοχές σε άνετες υφές κουβέρτας, οι οποίες πήραν το έναυσμα από την αδιάφορη προσέγγιση της Chanel στα δικά της ρούχα, τα οποία μοιραζόταν με έναν άλλο εραστή, τον Δούκα του Westminster.
Ορισμένα είχαν διογκωμένες αναλογίες που ήταν τεχνικά ενδιαφέρουσες, αν και όχι πάντα κολακευτικές. Μεταξύ των πιο δελεαστικών ήταν οι καρό εκδοχές με χαμηλόμεσες φούστες κρουαζέ, οι οποίες, όπως είπε, ήταν εμπνευσμένες από ένα κοστούμι του αρχείου.
Coperni Spring 2026
Οι ιδρυτές της Coperni, Sébastien Meyer και Arnaud Vaillant, είναι αμετανόητοι τεχνοφίλοι, όπως έχουν δείξει στο παρελθόν με φορέματα βαμμένα με σπρέι, ρομπότ-σκύλους, ακόμη και με τη Swipe, την τσάντα τους εμπνευσμένη από μια λειτουργία του iPhone.
Αποφάσισαν λοιπόν, να εμποτίζουν προϊόντα περιποίησης δέρματος σε μια βασική στρώση ρούχων (second skin). Είναι η ιδέα πίσω από τη νέα σειρά «ρούχων περιποίησης» C+ (carewear) που κυκλοφόρησαν λίγες μέρες πριν από την επίδειξή τους, αποκλειστικά μέσω του e-shop τους. Paris
Η σειρά, η οποία χρειάστηκε πέντε χρόνια για να αναπτυχθεί, ενσωματώνει εκατομμύρια πρεβιοτικά και προβιοτικά βακτήρια που σκοπό έχουν να θρέψουν το δέρμα. Η ιδέα της ευεξίας διαπότισε και την υπόλοιπη ανοιξιάτικη συλλογή τους, μέχρι και στα παπούτσια Pilates σε συνεργασία με την εταιρεία υποδημάτων Barreletics, αλλά και τις εκδοχές της τσάντας Swipe.
Επιδιώκοντας να συγκρατήσουν την αίσθηση activewear της νέας τους σειράς, το δίδυμο τη συνδύασε αφενός με κομψά πουκάμισα με ψηλό γιακά, με κοστούμια και περίτεχνα πλεκτά μεταξωτά κομμάτια, εμπνευσμένα από τα ανατομικά σκίτσα écorché της Αναγέννησης, που δείχνουν τους μύες χωρίς το δέρμα να τους καλύπτει. Αφετέρου, αέρινα παντελόνια τύπου χαρέμι, παντελόνια με φερμουάρ μέχρι τον μηρό, ντραπέ τοπ και φορέματα-κορσέ με φουσκωτό μπούστο μετέδιδαν την αίσθηση της χαλαρής πολυτέλειας.
McQueen Spring 2026
Μία από τις πιο εμβληματικές δημιουργίες του Alexander McQueen, τα παντελόνια με την εξαιρετικά χαμηλή μέση (bumster), αποτέλεσαν τη βάση για την ανοιξιάτικη συλλογή του Seán McGirr.
Τα συνδύασε με τα πάντα, από σακάκια στρατιωτικού τύπου μέχρι κορσέδες με βολάν ή ένα κροπαρισμένο τοπ από chainmail. Ο McGirr ενσωμάτωσε επίσης τις καμπυλωτές ζώνες μέσης σε φούστες, κοντά σορτς τύπου bandeau και παντελόνια cargo, μερικά από τα οποία είχαν ανοιχτά φερμουάρ για πρόσθετη αποκάλυψη.
Στην πρώτη του αυτόνομη γυναικεία συλλογή μετά από τρεις coed (μικτές) επιδείξεις, ο McGirr βρήκε τον ρυθμό του με μια αυξανόμενη έμφαση στο daywear. Ένα μπλε πουκάμισο αστυνομικής στολής σεξουαλικοποιήθηκε με έναν κορσέ, ενώ οι pencil φούστες εμφανίστηκαν σε μια σειρά από υφάσματα, από τεμαχισμένο λευκό ντένιμ μέχρι ξεθωριασμένο φλοράλ ζακάρ και μαύρο δέρμα με δαχτυλίδια και κρόσσια. Paris
Έχοντας γεννήσει τα χαμηλοκάβαλα τζιν που καθόρισαν την αισθητική Y2K, το bumster έχει χάσει μεγάλο μέρος της αρχικής του δύναμης να προκαλεί, αλλά μερικά εδώ θα μπορούσαν ακόμα να τραβήξουν τα βλέμματα. Συνολικά, η συλλογή αντανακλούσε μια πιο πραγματιστική προσέγγιση που θα πρέπει να υποστηρίξει τη συνεχιζόμενη αναδιάρθρωση του οίκου και ο McGirr παρουσίασε παρόλα αυτά μερικά εντυπωσιακά κομμάτια για το κόκκινο χαλί. Αυτά περιλάμβαναν ένα φόρεμα με τιράντες από χρυσή παγιέτα με ουρές από λευκά φτερωτά βολάν, και μια θεαματική τουαλέτα-αλεξίπτωτο με μοτίβο ακουαρέλας, το οποίο είπε ότι συμβόλιζε την απελευθέρωση.
Miu Miu Spring 2026
Η Miu Miu παραμένει το πιο hot brand αυτή τη στιγμή, με τα έσοδα να έχουν αυξηθεί κατά 49% το πρώτο εξάμηνο του έτους και σίγουρα είναι ο οίκος που πυροδότησε την τάση του αποκαλυπτικού τοπ που εξαπλώθηκε ραγδαία την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026, εμφανιζόμενο σε πασαρέλες από τον Armani μέχρι τη Zimmermann.
Έτσι, η Miuccia Prada έκανε μια πλήρη ανατροπή για να εστιάσει στα workwear, γεμίζοντας την πασαρέλα της με οικονόμους, σερβιτόρες, συγκολλητές και κάθε είδους εργάτριες εργοστασίων, «Αναγνωρίζοντας τη δουλειά των γυναικών», δήλωσε η Prada. «Και επίσης, η ποδιά είναι το αγαπημένο μου ρούχο γενικά».
Η επίδειξη ξεκίνησε με στιβαρά εργατικά σακάκια, παλτά και παντελόνια από βιομηχανικό ύφασμα τρυπανιού (industrial drill), με δερμάτινες λεπτομέρειες εδώ κι εκεί, συνέχισε με ποδιές οικονόμων με ρετρό φλοράλ σχέδια, και ενδιάμεσα είχε τα διπλοπλεκτά πουκάμισα και τις φούστες των σερβιτόρων σε diner.
Σταδιακά, οι ποδιές και οι μπλούζες εργασίας έγιναν πιο φανταχτερές, αποκτώντας μεταλλικά καρφιά, βολάν στις άκρες ή εκθαμβωτικές κρυστάλλινες κεντητικές λεπτομέρειες. Κάποιες ποδιές φορέθηκαν πάνω από μπικίνι, άλλες πάνω από μάλλινα navy πουλόβερ. Η ποδιά της Milla Jovovich ήταν δερμάτινη με βολάν στο στήθος, ενώ υπήρχαν και βραδινές επιλογές σε ποδιά από μαύρη δαντέλα.
Paris
Διαβάστε ακόμη: Chanel SS26: Οι εμφανίσεις των celebrities στο front row





