“Ο Θάνατος του Εμποράκου” στο Radio City

by Manto Koronakou
Μετά από δυο χρόνια επιτυχίας στο Θέατρο Ζήνα, η παράσταση “Ο Θάνατος του Εμποράκου” έρχεται στη Θεσσαλονίκη, από τις 7 Μαρτίου, στο Θέατρο Radio City.

 

Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο του Άρθουρ Μίλερ “Ο Θάνατος του Εμποράκου”, με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στον εμβληματικό ρόλο του Γουίλι Λόμαν. Τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύουν: Έφη Μουρίκη, Ρένος Ρώτας, Δημήτρης Γεροδήμος, Κατερίνα Μάντζιου, Γιώργος Κοσκορέλλος, Παναγιώτης Παπαδούλης, Σωκράτης Αγγελής.

 

"Ο Θάνατος του Εμποράκου"

 
Πλοκή

“Ο Θάνατος του Εμποράκου”, γραμμένο το 1949, θεωρείται το κορυφαίο έργο του Αμερικανού συγγραφέα Arthur Miller. Πραγματεύεται τη ζωή του Γουίλι Λόμαν, ο οποίος είναι ένας πλανόδιος πωλητής, που ζει μπερδεμένος ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, εγκλωβισμένος από το αμερικάνικο όνειρο, το οποίο υπόσχεται την επιτυχία. Το δυσβάσταχτο κυνήγι της επιβίωσης, σύμφωνα με τα πρότυπα που επιτάσσει η άκρως καπιταλιστική κοινωνία της εποχής, τον οδηγεί παραληρηματικά στη διάλυση ολόκληρης της ζωής του.

 

"Ο Θάνατος του Εμποράκου"

 

Συντελεστές

Απόδοση – Σκηνοθεσία – Φωτισμοί: Γιώργος Νανούρης

Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς

Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη

Μουσική Επιμέλεια: Γιώργος Νανούρης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικίτα Ηλιοπούλου

Φωτογραφίες: Κατερίνα Τσατσάνη

 

Διανομή

Γουίλι Λόμαν – Βλαδίμηρος Κυριακίδης

Λίντα – Έφη Μουρίκη

Μπιφ – Ρένος Ρώτας

Τσάρλι – Δημήτρης Γεροδήμος

Γυναίκα – Κατερίνα Μάντζιου

Χάπυ – Γιώργος Κοσκορέλλος

Χάουαρντ – Παναγιώτης Παπαδούλης

Σερβιτόρος – Σωκράτης Αγγελής

 

Πρόγραμμα παραστάσεων

Παρασκευή: 21.00

Σάββατο: 18.00 και 21.00

Κυριακή: 18.00 και 21.00

Διάρκεια παραστάσης: 120’ με διάλειμμα

 

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα Arthur Miller

Ο Άρθουρ Άσερ Μίλερ ήταν ένας από τους κορυφαίους Αμερικανούς θεατρικούς συγγραφείς. Τα έργα του ασκούσαν κριτική στις Ηνωμένες Πολιτείες, την κυβέρνηση και τον τρόπο ζωής των κατοίκων της, ενώ εξέθεταν και τα ψεγάδια του λεγόμενου “Αμερικανικού ονείρου”, κάτι για το οποίο είχε δεχτεί κριτική στις ΗΠΑ. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο βιογράφος του, Μάρτιν Γκότφριντ, σπάνια ένας καλλιτέχνης έχει δεχτεί τόσες πολλές επιθέσεις και συκοφαντίες στην πατρίδα του. Ταυτόχρονα, όμως, έχαιρε βαθιάς εκτίμησης σε όλον τον κόσμο.

Στα έργα του, ο ίλερ ποικίλει σε ύφος, μεταβαίνοντας από το ρεαλισμό στον εξπρεσιονισμό (“Ο Θάνατος του Εμποράκου”) και τον ιμπρεσιονισμό (“Μετά την Πτώση”). Όσον αφορά τις πηγές έμπνευσης και επιρροής του, είχε δηλώσει ο ίδιος ότι αποτελούσε πρότυπό του η αρχαία ελληνική τραγωδία. Φαίνεται ότι έχει επηρεαστεί πολύ και από το έργο του Ίψεν. Ανανέωσε το “κοινωνικό δράμα”, καταγγέλλοντας τα οξεία ζητήματα της εποχής του και ασκώντας κριτική στην αμερικανική κοινωνία: στον ρατσισμό της, την κερδοσκοπία, τη μισαλλοδοξία και την αναισθησία μπροστά στην αποτυχία και ανημποριά.

 

Προπώληση εισιτηρίων εδώ.

You may also like