Tην πολυαναμενόμενη συνεργασία του με τον Βέλγο σχεδιαστή Glenn Martens αποκάλυψε η H&M, λίγες ημέρες πριν την κυκλοφορία της συλλογής.
H πλήρης συλλογή αποτελεί μια ποικίλη και ευέλικτη γκάμα προϊόντων που συνδυάζει γυναικεία και ανδρικά ρούχα, unisex κομμάτια και αξεσουάρ. Σε αυτήν την συνεργασία, η H&M μετατρέπει τα αρχέτυπα των ρούχων σε νέες και απροσδόκητες μορφές.
Μετά από μία διερεύνηση στο αρχείο της H&M, ο Martens επέλεξε μια σειρά από βασικά κομμάτια που λατρεύουν οι καταναλωτές, όπως τα μπλουζάκια με τις καλύτερες πωλήσεις, καρό πουκάμισα, μπουφάν τύπου bomber και τζιν. Κάθε ένα επαναπροσδιορίζεται ως ένα εξαιρετικό, νεοσχεδιασμένο κομμάτι, το οποίο παίζει με το trompe-l’œil (οφθαλμαπάτη) και την προσαρμογή. Πολλά μπορούν να μεταμορφωθούν από τον χρήστη χάρη στη χρήση τεχνικών αναμόρφωσης, όπως αλουμινόχαρτο (foil) και σύρμα, για τη δημιουργία γλυπτικών μορφών.
Η συλλογή αποτίει επίσης φόρο τιμής στο ταξίδι του Martens ως σχεδιαστή και το εμβληματικό του έργο για την Y/Project, με διάφορα κομμάτια της συλλογής – από μπότες έως στάμπες – να παραπέμπουν σε βασικά σχέδια του αρχείου.
Ο Βέλγος σχεδιαστής καθορίζει το τοπίο της σύγχρονης μόδας και αυτή η νέα συνεργασία προσφέρει σε ένα ευρύ φάσμα πελατών την ευκαιρία να αποκτήσουν πρόσβαση σε σχέδια που δεν έχουν ξαναδεί, παράλληλα με τις χαρακτηριστικές δημιουργίες του Martens.
Το έργο του Martens έχει εδώ και καιρό διευρύνει τα όρια της μόδας και αυτή η συνεργασία με την H&M δείχνει το ενδιαφέρον του για τον εκδημοκρατισμό της μόδας για τους πολλούς.
Η ιδέα πίσω από την καμπάνια
«Βλέπω αυτή τη συλλογή ως μια μεγάλη οικογένεια ενδυμάτων, όλα εκ των οποίων έχουν πολλούς σκοπούς και προσωπικότητες: όπως οι άνθρωποι, μεγαλώνουν και αλλάζουν κάθε μέρα. Με ενδιαφέρουν πάντα τα ρούχα που πραγματικά ζούμε: και η ιδέα των αρχετύπων και των βασικών κομματιών της γκαρνταρόμπας ήταν το σημείο εκκίνησης για αυτό το πολύ ιδιαίτερο και χαρούμενο έργο με την H&M» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Glenn Martens.
Αυτό οδήγησε στην ιδέα της καμπάνιας του: «Ήθελα η καμπάνια να απεικονίζει μια παράλογη ομάδα ανθρώπων για να αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι τα αρχέτυπα της συλλογής είναι αρκετά διαφορετικά. Έτσι, η ιδέα ενός οικογενειακού πορτρέτου φαινόταν πολύ ταιριαστή. Επίσης, καθώς η συλλογή έχει κάτι το βρετανικό, σκέφτηκα ότι θα ήταν διασκεδαστικό να δώσουμε μια εκκεντρική πινελιά στο είδος του αριστοκρατικού ή βασιλικού πορτρέτου που θα έβλεπες τον 19ο αιώνα. Η ατμόσφαιρα της βρετανικής βασιλικής οικογένειας είναι θρυλική, είναι σχεδόν σαν ζωντανό παραμύθι. Σε μεταφέρει πραγματικά σε έναν διαφορετικό κόσμο, και ήθελα η καμπάνια να υπάρχει παράλληλα με αυτόν τον κόσμο».
Τα βρετανικά icons Joanna Lumley και Richard E. Grant ανέλαβαν τους ρόλους της μητριάρχου και του πατριάρχη μιας φανταστικής οικογένειας μόδας του Glenn Martens. Υποστηρίχθηκαν από ένα ποικιλόμορφο καστ για να παίξουν τους “έφηβους”, όπως τα μοντέλα Clym Evernden, Audrey Marnay, Jum Kuochnin, Heather Diamond Strongarm και Clara Denison.
Η συλλογή H&M Glenn Martens κυκλοφορεί σε επιλεγμένα καταστήματα και online στο hm.com από τις 30 Οκτωβρίου.
All images: Courtesy of H&M





