Métiers d’Art

Το “Métiers d’Art” κατεβαίνει” στο μετρό της Νέας Υόρκης

by Manto Koronakou
Η Chanel επέστρεψε στη Νέα Υόρκη με το Métiers d’Art 2025, παρουσιάζοντας την πρώτη συλλογή του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή της, Matthieu Blazy, σε ένα σκηνικό βγαλμένο από ταινία: τον εγκαταλελειμμένο υπόγειο σταθμό Bowery. Οι καλεσμένοι – ανάμεσά τους ο A$AP Rocky, η Margaret Qualley, η Tilda Swinton, η Kristen Stewart, η Solange και πολλοί ακόμη – κατέβηκαν στο αυτοσχέδιο Chanel-platform, όπου ο ήχος των συρμών και η ωμή ενέργεια της πόλης συναντούσαν τη δεξιοτεχνία των παριζιάνικων ατελιέ.

Ο Blazy θέλησε να αποτυπώσει την καθημερινή ποικιλομορφία του μετρό της Νέας Υόρκης, ενός χώρου όπου συνυπάρχουν όλες οι κοινωνικές ομάδες. Τα μοντέλα έβγαιναν από ένα πραγματικό C train βαγόνι, σαν επιβάτες που μεταμορφώνονται σε χαρακτήρες. Η συλλογή του είχε έντονη κινηματογραφική διάσταση, με επιρροές από τη δεκαετία του ’70 και του ’80, αλλά και από την επίσκεψη της Gabrielle Chanel στην Αμερική το 1931, όταν είχε αναλάβει τα κοστούμια για ταινίες του Χόλιγουντ. Ο σχεδιαστής μίλησε για μια γκαλερί διαφορετικών προσωπικοτήτων: μια δημοσιογράφος των ’70s, μια φιλόδοξη επιχειρηματίας των ’80s, καθημερινοί Νεοϋορκέζοι, ακόμη και ένας «Clark Kent» ή ένας «Spiderman», εμπνευσμένοι από φιγούρες που ο ίδιος είχε συναντήσει στο μετρό όταν ζούσε στην πόλη.

Η συλλογή ήταν ένα παιχνίδι ανάμεσα στην υπερβολή και την κομψότητα. Νέες τεχνικές tweed σε leopard print, μεταξωτά υφάσματα σχεδιασμένα έτσι ώστε να θυμίζουν την αγάπη της Chanel για τη γούνα Astrakhan, κομμάτια που αναβίωναν τα ’20s αλλά με σύγχρονη ελαφρότητα, και couture evening σύνολα, δημιούργησαν ένα μωσαϊκό που θεωρήθηκε καινοτόμο αλλά απολύτως λειτουργικό. Ακόμη, μια σειρά playful λεπτομερειών, όπως τσάντες σε σχήμα χάρτινου ποτηριού καφέ ή σύνολα στολισμένα με σκυλάκια χάρισαν μία χιουμοριστική νότα στη συλλογή, παραπέμποντας στα «δύο βασικά αξεσουάρ του Νεοϋορκέζου», όπως σχολίασε ο Blazy.

Η Chanel υπογράμμισε για ακόμη μία φορά τον ρόλο των Métiers d’Art, των εξειδικευμένων τεχνιτών που εργάζονται στα ατελιέ του οίκου, από το le19M μέχρι τα εργαστήρια κεντημάτων, χρυσοχοΐας, υποδημάτων και δερμάτινων ειδών. Από το 2002 η συλλογή αυτή ταξιδεύει ανά τον κόσμο, με στόχο να αναδείξει τις δεξιότητες της haute création και τη σύνδεση του οίκου με τις διεθνείς αγορές.

Ο πρόεδρος της Chanel, Bruno Pavlovsky, τόνισε ότι η επιστροφή στη Νέα Υόρκη – επτά χρόνια μετά το εμβληματικό show του Karl Lagerfeld στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης – σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο: μια διαφορετική ματιά στην πόλη, από το Upper East Side στο Lower East Side, από το κλασικό στο ανεπιτήδευτο. Παράλληλα, αναγνώρισε ότι η αγορά των ΗΠΑ συνεχίζει να είναι κορυφαία για τον οίκο, με το ready-to-wear και τις τσάντες να σημειώνουν ισχυρή δυναμική. Με αυτό το show, ο Blazy κατάφερε να ενώσει την αστική ενέργεια του μετρό με την υψηλή πολυτέλεια του οίκου, προσφέροντας μια συλλογή που ισορροπεί ανάμεσα στην κομψότητα, την καθημερινότητα και το χιούμορ.

Εικόνες: Masato Onoda/WWD

Κεντρική εικόνα: Kelly Taub/WWD

 

Διαβάστε επίσης: «The Wardrobe of Identities»: Η νέα ταυτότητα του Mugler από τον Miguel Castro Freita

 

You may also like