Home / Wellness  / Diet & Fitness  / Tabata: Το 4 λεπτο πρόγραμμα γυμναστικής για να σμιλεύσεις το κορμί σου

Tabata: Το 4 λεπτο πρόγραμμα γυμναστικής για να σμιλεύσεις το κορμί σου

Χάσε λίπος και χτίσε μυς κάνοντας μόνο 4 λεπτά δυναμικής γυμναστικής tabata.

 

Ψάχνεις ένα νέο πρόγραμμα γυμναστικής, που διαρκεί ελάχιστη ώρα, δεν απαιτεί ειδικό εξοπλισμό και είναι super αποτελεσματικό; Τότε δοκίμασε τη Tabata. Η Tabata είναι μια προπόνηση υψηλής έντασης (HIIT), η οποία περιλαμβάνει ασκήσεις των 20 δευτερολέπτων και διαρκεί συνολικά μόνο τέσσερα λεπτά.

 

Το HIIT, δηλαδή η προπόνηση υψηλής έντασης, είναι η ιδανική μορφή γυμναστικής για την απώλεια λίπους και κατ’ επέκταση την απώλεια βάρους σε σύντομο χρόνο. Είναι μια γρήγορη, διασκεδαστική και δραστική μορφή HIIT, την οποία μπορούν να εκτελέσουν τόσο οι αρχάριοι όσο και οι πιο προχωρημένοι αθλητές. Ακόμη, έχει σημαντικά αποτελέσματα τόσο σε ό,τι αφορά το αερόβιο κομμάτι, που βοηθά στην απώλεια λίπους, όσο και στο αναερόβιο τμήμα, που ευθύνεται για την μυϊκή ενδυνάμωση και την απώλεια πόντων.

 

Πως γεννήθηκε η Tabata;

Η προπόνηση Tabata ανακαλύφθηκε από τον Ιάπωνα επιστήμονα Dr. Izumi Tabata και από μια ομάδα ερευνητών του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας και Αθλητισμού στο Τόκιο, το 1996, όταν εμπνεύστηκαν ένα γρήγορο και αποτελεσματικό πρόγραμμα γυμναστικής. Το πρόγραμμα αυτό ακολούθησε η ιαπωνική ολυμπιακή ομάδα πατινάζ ταχύτητας. Σύμφωνα μάλιστα με διάφορες μελέτες, που διεξήχθησαν για τους ποδηλάτες που ασκούσαν τη Tabata, αποδείχθηκε ότι μια προπόνηση τεσσάρων λεπτών ήταν πιο αποτελεσματική από μια ώρα μέτριας ποδηλασίας.

 

Το πρόγραμμα Tabata.

 

Μια προπόνηση διαρκεί μόνο τέσσερα λεπτά, αλλά λόγω της έντασης του προγράμματος αυτά τα 4 λεπτά μπορεί να σου φανούν μια ώρα. Για να έχεις το αποτέλεσμα που επιθυμείς πρέπει αυτά τα 4λεπτά να βάλεις τα δυνατά σου και να προπονηθείς όσο πιο σκληρά μπορείς.

 

Πώς διαρθρώνεται λοιπόν το πρόγραμμα;
  • Εκτελείς όσο πιο έντονα μπορείς μια άσκηση για 20 δευτερόλεπτα.
  • Ξεκουράζεσαι για 10 δευτερόλεπτα.
  • Επαναλαμβάνεις τα παραπάνω για 8 γύρους και τότε ολοκληρώνεις το πρόγραμμα.

 

Μπορείς να εκτελέσεις όποια άσκηση επιθυμείς. Μπορείς να κάνεις push-ups, burpees, καθίσματα, προβολές ποδιών, επιτόπιο τρεξιματάκι ή οποιαδήποτε άλλη άσκηση σου αρέσει και γυμνάζει μεγάλο μέρος του μυϊκού σου συστήματος.

 

Πάρε ένα χρονόμετρο ή κατέβασε δωρεάν μια εφαρμογή tabata, διαμόρφωσε το δικό σου πρόγραμμα ασκήσεων ανάλογα με τους στόχους σου και ξεκίνα σήμερα κιόλας. Μην ξεχνάς, ξεκίνα με σετ διατάσεων και στην συνέχεια βάλε όλη σου την ένταση, για να επιτύχεις το σώμα που επιθυμείς!

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!

})(jQuery)