Spring 2026 in Paris: Fashion’s bold new direction

by Mina Afentouli
Το Paris Fashion Week για την Άνοιξη 2026 έχει ξεσηκώσει την γαλλική πρωτεύουσα, με συλλογές που σηματοδοτούν τολμηρές αλλαγές αλλά και αναδρομή στην ιστορία των μεγάλων οίκων.

Από την εκρηκτική επιστροφή των ’80s στον Elie Saab μέχρι την αισθησιακή ελευθερία του ιππικού στυλ της Hermès, και από τον μποέμ ροκ συνδυασμό της Nina Ricci έως τον φόρο τιμής του Pierpaolo Piccioli στην κληρονομιά της Balenciaga, οι σχεδιαστές παρουσίασαν το όραμά τους για το μέλλον της πολυτέλειας. Η Victoria Beckham αναπόλησε την εφηβεία της με μια παιχνιδιάρικη διάθεση, ενώ ο Alessandro Michele στην Valentino και η Chemena Kamali στην Chloé επικεντρώθηκαν στην ουσία και την επανερμηνεία των κλασικών τεχνικών με νέα υλικά. Ανακαλύψτε τις πιο σημαντικές στιγμές και τις νέες στρατηγικές κατευθύνσεις που καθορίζουν την επόμενη σεζόν.

 

 

 

Elie Saab Spring 2026

 

 

Η ανοιξιάτικη κολεξιόν του Elie Saab σηματοδοτεί μια εξέλιξη στην αισθητική, καθώς και στη στρατηγική κατεύθυνση, του Λιβανέζου σχεδιαστή.

Ο Saab, γνωστός κυρίως για τις πολυτελείς βραδινές του ενδυμασίες και τα φορέματα για το κόκκινο χαλί, άλλαξε ταχύτητα για την άνοιξη του 2026. Εστίασε σε σέξι, σπορ κομμάτια που μπορούν να συνδυαστούν ξεχωριστά, σε μια κολεξιόν που «χτύπησε» όλες τις νότες της δεκαετίας του ’80 που θα μπορούσε να ζητήσει κανείς.

Ψηλόμεσες φούστες-μολύβι, μπλέιζερ με τονισμένους ώμους (power shoulder blazers), καλσόν με πουά, καμπαρντίνες από δέρμα πύθωνα και καρό ‘Prince of Wales’. Όλα κατέβηκαν στην πασαρέλα με γρήγορο και έντονο ρυθμό, υπό έναν παλλόμενο ήχο.

 

 

 

Fashion

Hermès Spring 2026

 

 

Η Nadège Vanhée σκεφτόταν το ιππικό στυλ (equestrian style), αλλά αυτή τη φορά η διάθεση ήταν πιο ελεύθερη (freewheeling). Σκεφτόταν την Camargue στη νοτιοδυτική Γαλλία, γνωστή για τα έλη, τις αμμοθίνες και τα άλογα εργασίας που χρησιμοποιούνται για τη βοσκή ταύρων.

Ήταν μια καλογυαλισμένη συλλογή – this is Hermès, after all – αλλά υπήρχε μια σπορ, flirty διάθεση, με πολλές σιλουέτες που αγκαλιάζουν τις καμπύλες, κοντά σορτς, λεπτομέρειες ιμάντων και κορσέδων. Η πασαρέλα ήταν σκεπασμένη με άμμο και διάσπαρτη με κοχύλια, και τα μοντέλα που την διέσχιζαν ήταν καυτά. Φορούσαν δερμάτινα παλτό σε χρώμα καραμέλας και μίνι φορέματα με κορδόνια κορσέ στην πλάτη, μικροσκοπικά δερμάτινα σορτς με ποδιές μπροστά, δερμάτινους ιμάντες (harnesses) και τοπ τύπου halter.

Άλλα πανωφόρια ήταν πιο σεμνά, συμπεριλαμβανομένου του παλτό από συνονθύλευμα (patchwork) βαμβακιού με τονισμένη μέση που άνοιξε την επίδειξη, όλα τα στυλ που έσυραν μέχρι τον αστράγαλο και μια σειρά από σακάκια και παλτό από δέρμα κονιάκ με αγκράφες μπροστά. Το χρώμα ήταν θεϊκό, και η επιφάνεια πολύ γυαλιστερή (high-shine). Η Vanhée είπε ότι το δέρμα ήταν γυαλισμένο στο χέρι χρησιμοποιώντας ειδικό κερί που συνήθως προορίζεται για σέλες.

Μια σειρά από ανάλαφρα, εμπριμέ φορέματα και φουλάρια φτιαγμένα με το μετάξι της Hermès προορίζονταν να αποτυπώσουν τα φουσκωμένα ρούχα και μαλλιά των γυναικών πάνω σε άλογα. Fashion 

 

 

Fashion

Nina Ricci Spring 2026

 

 

Στη δεύτερη σεζόν της συνεργασίας τους στην Nina Ricci, ο σχεδιαστής Harris Reed και η στυλίστρια Carine Roitfeld περνούν καταπληκτικά, ροκάροντας.

Ο Reed βρήκε τον ρυθμό του αυτή τη σεζόν με έναν συνδυασμό (mash-up) κομψής λάμψης και μποέμ ροκ διάθεσης. Στον πίνακα έμπνευσής του υπήρχαν εικόνες ενός ψυχρά ατημέλητου Keith Richards και της Anita Pallenberg να χαλαρώνουν σε ένα κρεβάτι, ή του David Bowie με μια ολόσωμη φόρμα με λεοπάρ τύπωμα που ακτινοβολούσε.

Τα looks του βγήκαν κατευθείαν από ένα κουτί φαντασίας για μεταμφίεση: Τα χαρακτηριστικά πουά της Ricci αναμείχθηκαν με μεταλλικά ζακάρ, παγιέτες με όψη ταρταρούγας και τυπώματα πύθωνα σε οξυδωμένα χρώματα (acid-hued). Το μοντέλο Colin Jones μίμησε τον Jimi Hendrix με ένα παλτό τύπου peacoat από συνονθύλευμα (patchwork), και θα μπορούσατε να φανταστείτε τον frontman των Aerosmith, Steven Tyler, με τις μεταξωτές ρόμπες, τα παντελόνια καμπάνα και τα μακριά φουλάρια που σέρνονταν. Fashion 

 

 

 

 

Victoria Beckham Spring 2026

 

Μέσα σε μία διάθεση αναπόλησης, η Victoria Beckham εμπνεύστηκε από το προσωπικό της ταξίδι στη μόδα αλλά και από «την αίσθηση της αφέλειας» των ταινιών της δεκαετίας του 1990. Το αποτέλεσμα ήταν μια παιχνιδιάρικη συλλογή, με μια ελαφρώς ασυνήθιστη/παράξενη αίσθηση.

Φορέματα με βολάν και σούρες σε γαλάζιο, περγαμηνή και μέντα ψεκάστηκαν με καλλιτεχνικούς λεκέδες για να τους δώσουν μια vintage αίσθηση, ενώ τα slipdresses με δαντελένια άκρα είχαν ενσωματωμένες τσαλακώσεις, σαν τα κορίτσια να είχαν δανειστεί τα ρούχα της μητέρας τους, τα οποία δεν τους ταίριαζαν ακριβώς.

Η Beckham έπαιξε με τις σιλουέτες της και με άλλους τρόπους. Ορισμένα φορέματα ήταν εφοδιασμένα με μικρά σύρματα που δημιουργούσαν γλυπτικές σούρες γύρω από τον λαιμό, ενώ οι κοντές μαύρες φούστες έμοιαζαν με μικρά αμπαζούρ. Τα λεπτά πλεκτά με υφή — μακριές φούστες και πουλόβερ με ράχες ή επιφάνειες βάφλας (waffle surfaces) — ήταν ένα ωραίο αντίθετο σημείο σε όλον αυτόν τον όγκο.

Fashion

 

 

Balenciaga Spring 2026

 

 

Οι περισσότεροι σχεδιαστές που κάνουν το ντεμπούτο τους σε ευρωπαϊκούς ιστορικούς οίκους για την άνοιξη του 2026 αποτίουν φόρο τιμής στους δημιουργούς που προηγήθηκαν.  Ίσως κανένας δεν το έκανε με περισσότερη γενναιότητα από τον Pierpaolo Piccioli, του οποίου το δυνατό ντεμπούτο στην Balenciaga χάραξε πολλές ευθείες και μερικές διακεκομμένες προς τον Cristóbal Balenciaga.

Ξεκινώντας η επίδειξη, το μοντέλο φορούσε ένα αμάνικο μαύρο φόρεμα-σάκο με αξεσουάρ άγρια, γουρλωτά γυαλιά ηλίου. Η μέθοδος Piccioli ήταν σαφής. Οι αναφορές στον ιδρυτή ήταν πολλές, συμπεριλαμβανομένων εκδοχών με T-shirt, λευκό πουκάμισο και μαύρη δερμάτινη κάπα του διάσημου νυφικού συνόλου του 1967 του ιδρυτή που έμοιαζε με Νταρθ Βέιντερ (Darth Vader-esque). Επίσης, υπήρχαν πολυάριθμα φορέματα και φούστες-μπαλόνια, τα πιο εντυπωσιακά σε μαύρο δέρμα.

Το διάσημο φόρεμα-τουλίπα του Cristóbal διασταυρώθηκε με την streetwear ευαισθησία του Demna σε φαρδιά βερμούδα σορτς, άλλοτε σε χακί, άλλοτε σε τζιν με σκισίματα και τρύπες. Τα τζιν εμφανίστηκαν επίσης σε φαρδιές εκδοχές, να σέρνονται κάτω από τα πόδια όπως θα τα ήθελε ο Demna, αλλά χωρίς τη λάσπη.

Fashion

 

 

Τα ψηλά καπέλα ιππασίας και τα παλτό σε σχήμα αυγού με μεγάλα κουμπιά ήταν μια ηχώ της συλλογής Balenciaga του Ghesquière για το φθινόπωρο του 2006.

Ωστόσο, ο Piccioli με τις χαριτωμένες, γλυπτικές σιλουέτες του, την πολυτελή χρήση του χρώματος και το ρομαντισμό του ωθεί την Balenciaga σε μια συναρπαστική νέα κατεύθυνση.

 

 

 

Celine Spring 2026

 

 

Ο Michael Rider μετακινήθηκε από τα κεντρικά γραφεία της Celine στο κέντρο του Παρισιού στο Parc de Saint-Cloud και έστησε ένα υπαίθριο θέατρο-πασαρέλα σε μια σκιερή, δροσερή αλέα.  Εκεί, διπλασίασε τα ανδρικά σακάκια με ένα αόριστα σχήμα «μήλο» (apple-core shape), τα στενά τζιν (skinny jeans), τους συνδυασμούς με σμόκιν (plays on tuxedo dressing) και στοιχεία όπως οι μπλούζες πόλο και οι μπλούζες ράγκμπι, οι τελευταίες υπερμεγέθεις σε ρευστό μετάξι.

Τα νεότερα στοιχεία περιλάμβαναν ζωηρά φορέματα τύπου baby-doll από κομψό μπουκλέ, ή ψυχεδελικά floral μοτίβα και μια πληθώρα από κράνη ποδηλάτου με λογότυπο. Η Celine του Rider διώχνει τη σοβαροφάνεια από το εξιδανικευμένο παρισινό ντύσιμο, με γιακάδες που μοιάζουν με φουλάρια να ξεχύνονται από παλτό και σακάκια, αόριστα μποέμ κοσμήματα, κυρίως λογικά παπούτσια (sensible shoes) και έναν πρόχειρο τρόπο να κρατούν τις τσάντες ή ένα βγαλμένο δερμάτινο παλτό.

 

 

Valentino – Fireflies Spring Summer 2026

 

 

Η ανοιξιάτικη κολεξιόν Valentino με την υπογραφή του Alessandro Michele παρέπεμπε σε μια άλλη απίστευτη εποχή: την ηδονιστική ύπαρξη του ιδρυτή Valentino Garavani στη Ρώμη στις αρχές της δεκαετίας του ’80.

Ο Michele προσπάθησε να αποστάξει την ουσία αυτής της περιόδου με αντικείμενα όπως μπλούζες με φουσκωτά μανίκια, σακάκια με φιόγκους και φούστες-μολύβι. Αφαιρώντας το συνηθισμένο του μαξιμαλιστικό στυλ, παρουσίασε την επίδειξη σε ένα απλό μαύρο σκηνικό με περιστρεφόμενα φώτα που υποκαθιστούσαν τις πυγολαμπίδες.

Τα ρούχα κυμαίνονταν από αναβαθμισμένα βασικά κομμάτια, όπως ένα αντιανεμικό με μοτίβο ζέβρας, ή κοστούμια με σιδερωμένες τσακίσεις, μέχρι πλούσια σακάκια ή σορτς με πούλιες, πολλά από τα οποία ήταν φτιαγμένα σε ενδιαφέροντες χρωματικούς συνδυασμούς (σκεφτείτε γαλάζιο της πούδρας με κιτρινοπράσινο (chartreuse), ή μουσταρδί με βαθύ μωβ). Εκτός από μερικά «γυμνά» φορέματα (naked dresses), τα βραδινά του looks ήταν όσο πολυτελή γίνεται.

Ωστόσο, ο σκοτεινός φωτισμός και τα λιγοστά μαλλιά των μοντέλων έσυραν προς τα κάτω (dragged down) μερικά από τα looks, όπως ένα λιλά βελούδινο φόρεμα με σούρες στον έναν ώμο που καθόταν άσχημα (sagged) σε όλα τα λάθος σημεία.

 

 

 

 

Chloé Spring 2026

 

 

Από τότε που ανέλαβε τα δημιουργικά ηνία του παριζιάνικου οίκου πριν από δύο χρόνια, η Kamali έχει ως στόχο να επαναβεβαιώσει τη χαρούμενη ανεμελιά (sunny nonchalance), τη φυσική θηλυκότητα και τη νεανική ζωντάνια (elan) της Chloé. Αυτό οδήγησε στις πυκνές φούντες βαμβακιού με floral μοτίβα που η Kamali ντράπαρε σε φούστες, φορέματα τύπου baby-doll και τοπ που έμοιαζαν με μαγιό.

Αυτά είχαν σκοπό να παραπέμψουν στο πώς θα έμοιαζε η Chloé αν ενσωμάτωνε τεχνικές υψηλής ραπτικής. Ως πρωτοπόρος στην πολυτελή έτοιμη ένδυση (luxury ready-to-wear), η ιδρύτρια της Chloé, Gaby Aghion, δημιούργησε την πρώτη της συλλογή το 1952, κάνοντας επιδείξεις στο Café de Flore και στο Brasserie Lipp. Εδώ έχουμε μια ακόμη σχεδιάστρια που χρησιμοποιεί σκόπιμα ταπεινά υφάσματα, κυρίως βαμβάκι, για να αμβλύνει τη μεγαλοπρέπεια των ντραπαρισμένων και σφηκοφωλιά σιλουετών της. Τα vintage floral και όλες οι λεπτομέρειες των μαγιό είχαν ένα άρωμα από το Μαϊάμι της δεκαετίας του 1950.

Στη συνέχεια, η Kamali πέρασε σε πιο απλά looks σε πιο τυπικές, πιο απαλές ουδέτερες αποχρώσεις της Chloé, συμπεριλαμβανομένων μερικών όμορφων παλτό σε σχήμα κουκούλι (cocoon-shaped) και κοντών μπλουζών (cropped blouses), αν και μερικά looks πλησίαζαν το τσαλακωμένο/μαζεμένο (bordered on bunchy).

 

 

Διαβάστε ακόμη: Paris Fashion Week 2025: Mugler, Rick Owens, and Tom Ford steal the show

You may also like