Η Paris Fashion Week επιστρέφει με λάμψη και φαντασία, παρουσιάζοντας τις πιο πολυαναμενόμενες συλλογές της σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026.
Από την εκρηκτική ματιά της Balmain, μέχρι την βιώσιμη πολυτέλεια της Stella McCartney και την αξεπέραστη φινέτσα της Christian Dior, οι πασαρέλες γεμίζουν με δημιουργικότητα, χρώμα και ακαταμάχητο στυλ. Κάθε συλλογή αποκαλύπτει όχι μόνο τις τάσεις της νέας σεζόν αλλά και το όραμα των οίκων που συνεχίζουν να ορίζουν την παγκόσμια μόδα.
Christian Dior Spring 2026 Ready-to-Wear Collection at Paris Fashion Week
«Τολμάτε να εισέλθετε… στον Οίκο Dior;» Με αυτά τα λόγια προβεβλημένα σε μια γιγαντοοθόνη, ο Τζόναθαν Άντερσον άνοιξε την πρώτη του επίδειξη γυναικείων ενδυμάτων για τον γαλλικό οίκο μόδας.
Σε μια προεπισκόπηση, ο Άντερσον είπε ότι ήθελε να αποτίσει φόρο τιμής σε όλους τους προκατόχους του, από τον ιδρυτή Christian Dior μέχρι τη Μαρία Γκράτσια Κιούρι. Ιδιαίτερα, όμως στον συνάδελφό του, Τζον Γκαλιάνο, ο οποίος ήταν η δική του πύλη προς το σύμπαν του Dior. Και μετά ήθελε να τους ξεχάσει και να κάνει το δικό του. Ο Άντερσον ασχολήθηκε με την αρχιτεκτονική προσέγγιση του Dior, αλλά αντί να αναφερθεί στην ιστορική γραμμή Η του brand, ή τη γραμμή Α, επινόησε τη δική του.
Υπήρχαν παραλλαγές σε φορέματα-φούσκες και φουσκωτές φούστες, φτιαγμένες από αιθέρια δαντέλα ή χνουδωτά πλεκτά. Πλισέ σατέν τοπ με άκαμπτους δαντελένιους γιακάδες που έπεφταν στην πλάτη, και αέρινα νυχτικά σε κατασκευές-κλουβιά.
Στα highlights περιλαμβάνεται η τσάντα Cigale, εμπνευσμένη από το ομώνυμο αρχειακό φόρεμα, η οποία αναμένεται να πουλήσει σαν ζεστό ψωμί, αν η τιμή είναι σωστή. Ο Άντερσον και η Νίνα Κρίστεν, η δημοφιλής σχεδιάστρια που είναι υπεύθυνη για τα υποδήματα του label, είχαν επίσης ένα παπούτσι για κάθε περίσταση, από μοντέρνα μοκασίνια μέχρι ντελικάτα mules διακοσμημένα με γιγάντιες φλοράλ ροζέτες.
Διαβάστε ακόμη: Paris Fashion Week 2025: Τα runways των Louis Vuitton, Lanvin & Dries Van Noten
Stella McCartney Spring 2026 Ready-to-Wear Collection
Η Stella McCartney είναι μια σχεδιάστρια που τοποθέτησε αντίγραφα της εφημερίδας The Stella Times σε κάθε κάθισμα της επίδειξης, και στη συνέχεια τη χαρακτήρισε στα παρασκήνια ως «αντικείμενο συλλεκτικής αξίας».
Στην εφημερίδα υπήρχε δήλωση αποστολής της για τη σεζόν, το «Come Together», εμπνευσμένο από το τραγούδι των Beatles, το οποίο καλούσε τους ανθρώπους να ζήσουν σε αρμονία με τη φύση. Όπως δήλωσε ότι ήθελε η ανοιξιάτικη σεζόν να αφορά τη «σύγκλιση της γκαρνταρόμπας της Stella, των ανθρώπων που αγαπώ και όλων των καινοτομιών, κάτι που είναι τόσο σημαντικό».
Η ίδια η συλλογή ήταν μια ιστορία πολλαπλών σιλουετών και αναλογιών. Εφάρμοσε κλασικά σχήματα κορσέ και υπερβολικούς, γλυπτούς ώμους στα χαρακτηριστικά της, μεγάλου μεγέθους ανδρικά σακάκια, ακόμη και σε χαριτωμένα φουστάνια-skater με κρινολίνα. Ωστόσο, κατά καιρούς, η McCartney το παρατράβηξε με τους φαρδείς ώμους.
Ένα κομψό baby-doll φόρεμα με μπλε κέντημα, και ένα κόκκινο tutu από κροσέ είχαν στριφώματα τόσο φαρδιά που θα δυσκολεύονταν να χωρέσουν από την πόρτα. Αλλά αυτό είναι το Παρίσι, η γη της Μαρίας Αντουανέτας, και τα panniers και τα μεσοφόρια επιστρέφουν για την άνοιξη.
Balmain Spring 2026 Ready-to-Wear Collection at Paris Fashion Week
Στο Παρίσι, ο Olivier Rousteing αφιέρωσε ολόκληρη την ανοιξιάτικη συλλογή του Balmain στη θαλασσινή αύρα (seaside), ολοκληρωμένη με ένα στράπλες φόρεμα που έμοιαζε με πετσέτα τυλιγμένη γύρω από τον κορμό μετά το κολύμπι, σύνολα από μακραμέ με μακριά κρόσσια και αμέτρητα κοχύλια να κουδουνίζουν σε ρούχα, παπούτσια και τσάντες.
Επανέφερε επίσης τα σχέδιά του με καλούπια άμμου για χαριτωμένα bras και bustiers, κάτι που είναι εμβληματικό της στροφής του σε πιο απλουστευμένες, προσιτές μόδες για τον ιστορικό οίκο, ο οποίος φέτος γιορτάζει τα 80ά του γενέθλια.
Αυτό ήταν ένα πιο χαλαρό, πιο casual Balmain, που βασιζόταν σε φαρδιά παντελόνια sarouel και αλεξίπτωτου, πλεκτά πουλόβερ με ανοιχτή ύφανση που γλιστρούσαν από τους ώμους, χοντρά μπλουζόν από δέρμα ή τραχιά βαμβακερά υφάσματα και ντραπαριστά τοπ από ζέρσεϊ.
Αντί για τα φορέματά του με πυκνό κέντημα, κατασκεύασε τοπ που έμοιαζαν με σουτιέν και ανάλαφρα φορέματα-φανελάκια από σειρές κοχυλιών και ξύλινων χαντρών στοιβαγμένων με εγκατάλειψη, με αποκορύφωμα ένα δύσκαμπτο μπούστο που έμοιαζε με αμέθυστο να αναπτύσσεται από το σώμα.
Ο Rousteing επέστρεψε στην πολυτελή αίθουσα χορού του InterContinental Paris-Le Grand, όπου παρουσίασε την πρώτη του συλλογή για τον Balmain πριν από 14 χρόνια, όταν ήταν μόλις 26 ετών.
Εν μέσω ενός ξέφρενου παιχνιδιού μουσικών καρεκλών στους ευρωπαϊκούς οίκους πολυτελείας, ο Γάλλος σχεδιαστής είναι πλέον ένας από τους μακροβιότερους δημιουργικούς διευθυντές και ένας που είναι αποφασισμένος να αποδείξει ότι μπορεί να χαμηλώσει την ένταση και την αγριάδα.
Με πληροφορίες: WWD.com
Διαβάστε ακόμη: Cavalli, Armani, & YSL: When Collections Go Over-the-Top





