Μια ξεχωριστή εκδήλωση γευσιγνωσίας και ενημέρωσης γύρω από την υπεύθυνη κατανάλωση κρασιού φιλοξενήθηκε την Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου σε εστιατόριο της Θεσσαλονίκης.
Δύο από τους πιο δυναμικούς Αγροτικούς Οινοποιητικούς Συνεταιρισμούς της χώρας – ο ΑΟΣ Τυρνάβου και ο ΑΟΣ Νέας Αγχιάλου «Η Δήμητρα» – ένωσαν δυνάμεις για να μας μυήσουν στη φιλοσοφία του ευρωπαϊκού προγράμματος «Ενημέρωση για την υπεύθυνη κατανάλωση οίνων και το ενωσιακό καθεστώς των Π.Ο.Π. και Π.Γ.Ε.».
Υπεύθυνη κατανάλωση: η βάση της απόλαυσης

Ο οίνος είναι ένα παραδοσιακό, φυσικό προϊόν χαμηλού αλκοολικού βαθμού, που γεννιέται από το σταφύλι. Όταν μάλιστα φέρει τις ενδείξεις Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ) ή Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη (ΠΓΕ), τότε γνωρίζουμε με σιγουριά την προέλευσή του, το terroir και τις τεχνικές που τον καθορίζουν.
Η υπεύθυνη κατανάλωση, όπως τόνισαν οι διοργανωτές, είναι το κλειδί ώστε να απολαμβάνουμε το κρασί με μέτρο και χωρίς κινδύνους.
Η παρουσίαση περιλάμβανε τη δοκιμή επτά ευρωπαϊκών οίνων ποιότητας (ΠΟΠ & ΠΓΕ), συνοδευμένων από γευστικούς μεζέδες: τυριά και φρούτα, σαλάτα από βραστά λαχανικά, ζυμαρικά με γαρίδες, χορτόπιτα, αλλά και έναν ξεχωριστό κρασομεζέ από τον Τύρναβο.
Η επιμέλεια και η διοργάνωση της εκδήλωσης έγινε από την Chef Stories, εταιρία Συμβούλων Marketing & Γαστρονομίας και Διοργάνωσης Γαστρονομικών εκδηλώσεων σε συντονισμό της Νανάς Ζυγούρα, Συμβούλου και Εκπαιδεύτριας Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Marketing.
Οι άνθρωποι πίσω από τα κρασιά
Εκπρόσωποι των συνεταιρισμών μίλησαν για τα κρασιά, τις τεχνικές και τη φιλοσοφία τους, δίνοντας στο κοινό μια ολοκληρωμένη εμπειρία γευσιγνωσίας.


ΑΟΣ Νέας Αγχιάλου «Η Δήμητρα»: Με 180 μέλη και ιστορία δεκαετιών, ο συνεταιρισμός καλλιεργεί περίπου 8.259 στρέμματα οινοποιήσιμων σταφυλιών και παράγει κρασιά, τσίπουρο και ούζο που ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Με πάνω από 60 ετικέτες στην αγορά, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες του θεσσαλικού αμπελώνα.
ΑΟΣ Τυρνάβου: Με σήμα κατατεθέν το φημισμένο Μοσχάτο Τυρνάβου, ο συνεταιρισμός παράγει 15-20 ετικέτες σε όλες τις κατηγορίες (λευκά, ροζέ, κόκκινα – ξηρά, ημίξηρα, ημίγλυκα). Διαχειρίζεται 24.000 στρέμματα αμπελώνων, από τους οποίους συλλέγονται 11.000–12.000 τόνοι σταφυλιών, που γίνονται περίπου 4 εκατομμύρια φιάλες ετησίως.
Η εκδήλωση δεν ήταν απλώς μια παρουσίαση κρασιών αλλά μια υπενθύμιση ότι η απόλαυση του οίνου συνδέεται άρρηκτα με τη γνώση και την υπευθυνότητα. Όπως λέει και το κεντρικό μήνυμα του προγράμματος: «Όσο γνωρίζουμε το κρασί, τόσο περισσότερο το απολαμβάνουμε».
Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη: 5+1 top εστιατόρια με θαλασσινή κουζίνα





