“Αν είσαι διάσημος, είναι το μόνο που χρειάζεσαι για να κάνεις καριέρα στη μόδα;” αναρωτιόμαστε όλοι όσοι διαβάσαμε την είδηση ότι ο Jaden Smith είναι ο πρώτος ανδρικός καλλιτεχνικός διευθυντής του Christian Louboutin.
Εντάξει τα nebo babies δεν είναι κάτι, το οποίο συναντάμε πρώτη φορά. Αλλά και πάλι, είναι αναμενόμενο να είναι ο Jaden Smith είναι ο πρώτος ανδρικός καλλιτεχνικός διευθυντής του Christian Louboutin ever?
The New York Times δημοσίευσαν άρθρο με τίτλο: “What Does Jaden Smith Know About Shoes?”. Σε αυτό το άρθρο η εφημερίδα παγκόσμιας επιρροής αναφέρεται στην νέα εποχή του οίκου Christian Louboutin, στην οποία “διορίζεται” καλλιτεχνικός διευθυντής και αυτός είναι ο 27χρονος σήμερα rapper και ηθοποιός Jaden Smith.

IG @christianlouboutin
Όπως διαβάζουμε στους The New York Times η μεγάλη ιδέα του Christian Louboutin αναδύθηκε μέσα από την πισίνα. Κολυμπούσε και του ήρθε στο μυαλό ο Smith, ο οποίος τον είχε πρωτοπλησιάσει σε ηλικία 21 ετών σε μια εκδήλωση μόδας στο Λος Άντζελες. Εκείνη τη μέρα στην πισίνα, ο Louboutin αναρωτήθηκε: Τι θα γινόταν αν αυτή η ενέργεια αποκτούσε επίσημη μορφή; Μήνες αργότερα, ο οίκος μόδας ανακήρυξε τον κ. Smith ως τον πρώτο του ανδρικό καλλιτεχνικό διευθυντή, με αποστολή τη διαμόρφωση τεσσάρων συλλογών ετησίως σε ανδρικά παπούτσια, δερμάτινα είδη και αξεσουάρ. Η πρώτη του capsule συλλογή θα είναι διαθέσιμη online και σε επιλεγμένες μπουτίκ τον Ιανουάριο του 2026, ενώ η πλήρης συλλογή του θα κυκλοφορήσει κατά τη διάρκεια των ανδρικών φθινοπωρινών επιδείξεων μόδας, επίσης τον Ιανουάριο.
Making a statement in the fashion industry
Γεννημένος το 1998 ο Jaden είναι γιος της Jada Pinkett Smith και του Will Smith. Έχει ασχοληθεί τόσο με το τραγούδι όσο και με τον κινηματογράφο. Η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση του Jaden ήταν ένα cameo στο Men in Black II σε ηλικία τεσσάρων ετών. Ο ρόλος του στο Το κυνήγι της ευτυχίας (2006) μαζί με τον πατέρα του, του έφερε ευρεία αναγνώριση. Έχει λάβει ποικίλες διακρίσεις και βραβεία όπως ένα MTV Movie Award αλλά και μία υποψηφιότητα για Grammy στην κατηγορία Άλμπουμ της Χρονιάς, ως συμμετοχή στο άλμπουμ του Justin Bieber, “Justice”.
Ωστόσο, έχει και εμπλοκή με το fashion industry. Ο Jaden Smith είναι συνιδρυτής της εταιρείας ένδυσης και lifestyle MSFTSrep, την οποία ίδρυσε το 2012. Έχει ξεχωρίσει για την επαναστατική του στάση στη μόδα, αμφισβητώντας τους παραδοσιακούς κανόνες και τα στερεότυπα των φύλων. Τα ρούχα του συχνά προκαλούν συζητήσεις, καθώς φοράει φούστες, φορέματα και ψηλά τακούνια σε μία προσπάθεια να καταρρίψει τα όρια μεταξύ ανδρικής και γυναικείας ενδυμασίας.
Ο
Βέβαια, σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως καθώς ξεχώρισε για το μοναδικό του στιλ και για την αμφισβήτηση των παραδοσιακών ρόλων των φύλων στη μόδα. Το σύνολο από την καμπάνια γυναικείων ενδυμάτων της Louis Vuitton το 2016 ήταν μία τολμηρή δήλωση. Φορώντας μια φούστα, ένα πλεκτό τοπ και ένα δερμάτινο τζάκετ, ο Smith έγινε ο πρώτος άνδρας μοντέλο που πρωταγωνίστησε σε μια γυναικεία καμπάνια του οίκου. Αυτός ήταν ο τρόπος του να στείλει ένα ισχυρό μήνυμα για τη ρευστότητα των φύλων και την προσωπική έκφραση.

Jaden Smith strikes a stylish pose for Vogue Korea
Βέβαια, είναι γνωστό και έχει ήδη γίνει αντικείμενο μεγάλης συζήτησης το γεγονός ότι ο Smith έχει ενσωματώσει τις φούστες και τα φορέματα στην καθημερινή του γκαρνταρόμπα, προωθώντας την ιδέα ότι η μόδα δεν έχει φύλο. Η επιλογή του να φοράει τέτοια ρούχα έχει επηρεάσει τη νεότερη γενιά και έχει συμβάλει στον διάλογο γύρω από την έκφραση της ταυτότητας μέσω της μόδας.
Ο
Σε μία ακόμα κίνηση που προκάλεσε αίσθηση, ο Jaden φωτογραφήθηκε για την Vogue Korea το 2016 φορώντας ένα φόρεμα, με μπλε βερνίκι στα νύχια και ένα λουλούδι στα μαλλιά του. Η εμφάνισή του στο εξώφυλλο ενός τόσο διάσημου περιοδικού μόδας έδειξε ότι η μόδα είναι τέχνη και έκφραση, ανεξάρτητα από τα κοινωνικά πρότυπα.
Αυτά τα σύνολα αποδεικνύουν πως ο Jaden Smith δεν φοβάται να πειραματιστεί και να χρησιμοποιήσει τη μόδα ως μέσο έκφρασης και αλλαγής.
Σε μία κίνηση που συνδύασε την ποπ κουλτούρα με την υψηλή μόδα, ο Jaden Smith φόρεσε μία πλήρη στολή Batman σε δύο σημαντικές εκδηλώσεις: στον γάμο του Kanye West και της Kim Kardashian και στο χορό της αποφοίτησής του.
Το συγκεκριμένο outfit ξεχώρισε και αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της playful, αλλά και προκλητικής του προσέγγισης στο ντύσιμο.
Καλλιτεχνικός διευθυντής σε έναν εμβληματικό οίκο παπουτσιών
Και μετά από μία σύντομη ανασκόπηση στην persona Jaden Smith επιστρέφουμε στο πρωταρχικό ερώτημα που απασχόλησε ακόμη και τους New York Times: “What Does Jaden Smith Know About Shoes?”
Αυτήν την απορία την είχαν εκατομμύρια χρήστες του twitter, του instagram αλλά και γενικότερα όσοι αρέσκονται να γράφουν hate comments κάτω από ειδήσεις ή αναρτήσεις. Άλλοι έβγαλαν όλο τους το range σχετικά με το στιλ ή τις genderfluid επιλογές του, άλλοι επαίνεσαν το γούστο του και το ταλέντο του, ενώ κάποιοι αναρωτήθηκαν αν η μέχρι τώρα πορεία του στη μόδα, τη showbiz και την ζωή είναι αρκετή για να αναλάβει θέση καλλιτεχνικού διευθυντή στον εμβληματικό οίκο Christian Louboutin.
Η αφετηρία είναι σημαντική, αλλά δεν αρκεί· στην περίπτωση του Jaden Smith, η φήμη, τα κονέ και τα προνόμια που του παρείχαν οι γονείς του του έδωσαν σαφές προβάδισμα – από cameo εμφανίσεις και πρωταγωνιστικά βήματα δίπλα στον πατέρα του μέχρι συνεργασίες στη μουσική και buzz στα social. Ταυτόχρονα, όμως, δεν είναι μόνο ένα όνομα: έχει χτίσει ένα στίγμα στη μόδα (MSFTSrep), έχει προκαλέσει συζητήσεις με τις gender-fluid εμφανίσεις του, πρωτοστάτησε σε τολμηρές καμπάνιες και εξώφυλλα και χρησιμοποίησε την εικόνα του ως μέσο έκφρασης.
Ο
Η δημόσια αντιπαράθεση – από το άρθρο των New York Times «What Does Jaden Smith Know About Shoes?» μέχρι τα σχόλια στο Twitter και το Instagram – συμπυκνώνει δύο αντιθετικές ανάγνώσεις: ότι πρόκειται για ένα ακόμα nepo baby που εισπράττει εύκολα θέσεις εξουσίας, ή ότι πρόκειται για έναν δημιουργικό που φέρνει πραγματική αισθητική ανανέωση.
Ο διορισμός του στον Christian Louboutin ως πρώτο ανδρικό καλλιτεχνικό διευθυντή λειτουργεί ως τεστ για τη βιομηχανία: θέλει να λέει ότι γιορτάζει την καινοτομία και τη διαφορετικότητα, ή απλώς ανταμείβει ονόματα με ήδη υπάρχουσα λάμψη; Το κρίσιμο σημείο δεν είναι αν είχε προβάδισμα, αυτό είναι δεδομένο, αλλά αν θα μετατρέψει αυτό το προνόμιο σε πραγματική, μετρήσιμη συνεισφορά: συνεπείς, πρωτότυπες συλλογές που αποδεικνύουν δεξιοτεχνία και όραμα (η πρώτη capsule τον Ιανουάριο του 2026 θα είναι η πρώτη ευκαιρία). Αν όχι, τότε η μόδα θα έχει απλώς επαναβεβαιώσει το πρόβλημα που καταγγέλλει: πως η πρόσβαση στην εξουσία περνάει πιο εύκολα μέσα από τη φήμη παρά από την αξία. Μέχρι να δούμε τα παπούτσια και τις ιδέες στην πράξη, το ερώτημα μένει: η μόδα θα αλλάξει τους κανόνες ή θα συνεχίσει να ανταμείβει όσους έχουν ήδη κερδίσει την προσοχή;





