Μαύρη Θάλασσα: Η πιο νόστιμη “influencer” της Θεσσαλονίκης!

by Eleni Michailidou
Όταν ένα εστιατόριο συμπληρώνει 99 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας, τότε είναι βέβαιο πως κάτι κάνει σωστά! Ο λόγος για τη Μαύρη Θάλασσα, το εστιατόριο θαλασσινών που άνοιξε το 1926 στην Κάτω Τούμπα από τον Μπάρμπα-Σάββα και έχει εξελιχθεί σήμερα σε έναν από τους πλέον βραβευμένους και εμβληματικούς γαστρονομικούς προορισμούς της Θεσσαλονίκης – και όχι μόνο.

 

Η τρίτη γενιά ιδιοκτητών της, ζευγάρι στη ζωή και σεφ, Αλέξανδρος Τοκίδης και Σόνια Μαργαρίτου, εξελίσσουν διαρκώς τη γαστρονομική παράδοση των προγόνων τους, σεβόμενοι τις αξίες που διαμορφώνουν την ταυτότητα του εστιατορίου από το ξεκίνημά του. Ο κυρ Αλέκος και η κυρία Σόνια – όπως τους αποκαλούν και οι πιστοί πελάτες και φίλοι της Μαύρης Θάλασσας – μάς μιλούν για το fine dining στη Θεσσαλονίκη, το “δέσιμο” παράδοσης και καινοτομίας, την πολύτιμη συμβολή του γιου τους Γιώργου Τοκίδη στην εξέλιξη του εστιατορίου, αλλά και για τη “συνταγή” της ιδιαίτερα επιτυχημένης παρουσίας τους στα Social Media. Μαύρη Θάλασσα

 

Η Μαύρη Θάλασσα είναι ένα από τα λίγα εστιατόρια της Θεσσαλονίκης με σχεδόν έναν αιώνα συνεχούς λειτουργίας. Πώς έχει επηρεάσει η μακρόχρονη ιστορία σας την  κουζίνα σας και ποιες είναι οι βασικές αρχές που καθορίζουν τη φιλοσοφία λειτουργίας του εστιατορίου σας;

Αλέξανδρος Τοκίδης: Η ιστορία μας είναι ο πυρήνας της ταυτότητάς μας. Από το 1926, η Μαύρη Θάλασσα έχει διατηρήσει τις παραδοσιακές γεύσεις.και τις αυθεντικές συνταγές που “κληρονομήσαμε” από τους παππούδες μας. Οι βασικές αρχές μας είναι ο σεβασμός στην παράδοση, η έμφαση στην ανάδειξη της ποιοτικής πρώτης ύλης.και η προσφορά μιας αυθεντικής γαστρονομικής εμπειρίας. Η φιλοσοφία μας επικεντρώνεται στη διατήρηση αυτών των θεμελιακών αρχών,.ενώ παράλληλα εξελισσόμαστε,.για να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες απαιτήσεις.

 

 

Η Μαύρη Θάλασσα “δείχνει τον δρόμο” για το fine dining στη Θεσσαλονίκη. Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζετε, σε μια αγορά που δεν φημίζεται για την εκπαίδευσή της σε αυτήν τη γαστρονομική κουλτούρα;

Σόνια Μαργαρίτου: Η εισαγωγή του fine dining σε μια αγορά που δεν είναι.τόσο εξοικειωμένη όσο άλλες με αυτό αποτελεί σίγουρα μια πρόκληση. “Αρωγός” μας σε αυτήν την προσπάθεια είναι η πλούσια ελληνική παράδοση στη γαστρονομία,.συνδυασμένη με τη βαθιά γνώση των ελληνικών πρώτων υλών. Επιπλέον, επιδιώκουμε να προσφέρουμε όχι μόνο εξαιρετικά πιάτα,.αλλά και μια ολοκληρωμένη εμπειρία, που συνδυάζει την αισθητική,.την εξυπηρέτηση και την ατμόσφαιρα. Επενδύουμε στην επικοινωνία και την εκπαίδευση,.ώστε να δημιουργήσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους ανθρώπους που μας επιλέγουν.

 

 

Πώς συνδυάζετε τις παραδοσιακές ελληνικές συνταγές με τις σύγχρονες γαστρονομικές τάσεις στο μενού σας;

Α.Τ.: Στο μενού μας τιμούμε τις “πατροπαράδοτες” συνταγές,.προσθέτοντας μια σύγχρονη πινελιά. Χρησιμοποιούμε τοπικά φρέσκα υλικά,.ενώ εφαρμόζουμε μοναδικές τεχνικές μαγειρικής και παρουσίασης. Αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει σε όλους όσοι διαλέγουν τη Μαύρη Θάλασσα.να απολαμβάνουν αγαπημένες γεύσεις με έναν ξεχωριστό τρόπο.

 

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για ένα εστιατόριο να παραμένει επίκαιρο και καινοτόμο, ενώ παράλληλα σέβεται τις ρίζες και την ιστορία του;

Σ.Μ.: Είναι μια λεπτή ισορροπία. Η πρόκληση είναι να εξελισσόμαστε, χωρίς να αλλάζουμε το “DNA” μας. Στη Μαύρη Θάλασσα πιστεύουμε ότι η καινοτομία μπορεί να συνυπάρχει με την παράδοση, να την αναπτύσσει και να την κάνει όλο και πιο ελκυστική. Με συνεχή έρευνα, δημιουργικότητα και σεβασμό στην ιστορία μας, καταφέρνουμε να παραμένουμε επίκαιροι και να προσφέρουμε κάτι μοναδικό.

 

 

Η έντονη παρουσία σας στα Social Media είναι ένας από τους τρόπους που εξυπηρετεί αυτόν τον σκοπό;

Α.Τ.: Τα Social Media μάς επιτρέπουν να επικοινωνούμε άμεσα με το κοινό μας και να μοιραζόμαστε τις αξίες και τις δημιουργίες μας. Είναι ένα εργαλείο, που μας βοηθά να διατηρούμε ζωντανή τη σχέση μας με τους πελάτες και να προσεγγίζουμε νέους ανθρώπους, που ενδιαφέρονται για τη γαστρονομία. Τα Social Media “μεταμόρφωσαν” τον τρόπο με τον οποίο μας γνωρίζει ο κόσμος, φέρνοντάς μας πιο κοντά με αυτόν, αναπτύσσοντας μια σχέση που δεν μπορεί να αντικατασταθεί με οτιδήποτε άλλο.

 

https://www.instagram.com/p/DAovzF1IXky/

 

Σχεδόν 360K ακόλουθοι στο Facebook, 280K στο TikTok, 78K στο YouTube και 26K στο Instagram, με εκατομμύρια προβολές, σχόλια και likes. Η Μαύρη Θάλασσα είναι ένα από τα ελάχιστα εστιατόρια που θα μπορούσε να διεκδικήσει τον τίτλο του… influencer! Ποια είναι τα “συστατικά” αυτής της επιτυχημένης “συνταγής”;

Σ.Μ.: Τα “συστατικά” της επιτυχίας μας στα Social Media είναι η αυθεντικότητα, η συνέπεια και η ποιότητα του περιεχομένου. Προσπαθούμε να προσφέρουμε ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο, που αναδεικνύει την πραγματική ταυτότητά μας. Δεν ξέρω αν μπορούμε να χαρακτηριστούμε “influencers”, αλλά σίγουρα τα ψηφιακά μέσα μάς έδωσαν τη δυνατότητα να κάνουμε αυτό που αγαπάμε μέρος της καθημερινότητας πολύ περισσότερων ανθρώπων από ό,τι πριν, περισσότερων από ό,τι μπορούσαμε να φανταστούμε.

 

 

Από το 1926 και το άνοιγμά της στην Τούμπα,
μέχρι το 1984 που αναλάβατε εξολοκλήρου τα ηνία της με την κυρία Σόνια,
και από τη μετακόμιση στην Καλαμαριά το 2013
μέχρι τη σύγχρονη πνοή που φέρνει ο γιος σας Γιώργος στην επιχείρηση,
η επιτυχία της Μαύρης Θάλασσας είναι υπόθεση οικογενειακή.
Πώς κατορθώνετε να διατηρείτε τις ισορροπίες
ως μέλη της ίδιας οικογένειας και ως συνεργάτες;

 

Α.Τ.: Η οικογενειακή επιχείρησή μας βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη, τον σεβασμό και την κοινή αγάπη μας για τη γαστρονομία. Καθένας από εμάς φέρνει τις δικές του δεξιότητες και ιδέες κι αυτό μας επιτρέπει να συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλον. Η ανοιχτή επικοινωνία και η αποδοχή των διαφορετικών απόψεων είναι “κλειδιά” για τη διατήρηση της ισορροπίας. Η Σόνια και εγώ βάζουμε την αγάπη για τη μαγειρική και το καλό φαγητό και ο Γιώργος βάζει τη σύγχρονη ματιά, την καινοτομία στην εξυπηρέτηση του πελάτη και μια πρωτοποριακή αντιμετώπιση για το μάρκετινγκ και την επικοινωνία. Το αποτέλεσμα; Μια Μαύρη Θάλασσα που – θέλουμε να ελπίζουμε – κάνει τη διαφορά!

 

 

Η εξυπηρέτηση είναι εξίσου σημαντική με την ποιότητα των γεύσεων, για μία ολοκληρωμένη γαστρονομική εμπειρία. Ποιες στρατηγικές εφαρμόζετε στη Μαύρη Θάλασσα, ως προς την εξυπηρέτηση των πελατών σας;

Σ.Μ.: Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην εκπαίδευση του προσωπικού μας, ώστε να παρέχει επαγγελματική και φιλική εξυπηρέτηση. Δημιουργούμε ένα φιλόξενο περιβάλλον, όπου κάθε πελάτης αισθάνεται ξεχωριστός. Ακούμε τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών μας και προσαρμόζουμε τις υπηρεσίες μας, για να υπερβούμε τις προσδοκίες τους. Εμπιστευόμαστε την ομάδα μας – που ξεπερνά τα 40 άτομα – γιατί ξέρουμε ότι κάθε μέλος της ενστερνίζεται τις αξίες που μας έφεραν ως εδώ.

 

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον της Μαύρης Θάλασσας και πώς σκοπεύετε να διατηρήσετε την κληρονομιά σας για τις επόμενες γενιές;

Α.Τ.: Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε, διατηρώντας τις αρχές που μας έφεραν μέχρι εδώ. Σκοπεύουμε να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας, να εισαγάγουμε νέες γεύσεις και εμπειρίες και να επενδύσουμε στην επόμενη γενιά της οικογένειάς μας. Με αυτόν τον τρόπο, θα διασφαλίσουμε ότι η κληρονομιά της Μαύρης Θάλασσας θα παραμείνει ζωντανή και θα συνεχίσει να εμπνέει.

 

 

logo mavri thalassa

 

Nικ. Πλαστήρα 3, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη

T. +30 231 093 2542

mavri-thalassa.gr

TikTokFacebookInstagramYouTube

 

 

 

You may also like