Ο Leonard Lauder αναμφισβήτητα ο πιο επιδραστικός αρχιτέκτονας της αγοράς καλλυντικών πολυτελείας, απεβίωσε το Σάββατο 14 Ιουνίου 2025 σε ηλικία 92 ετών.
Αφιέρωσε την καριέρα του στο να διαμορφώσει την Estée Lauder Companies Inc. στον παγκόσμιο ηγέτη των πολυτελών καλλυντικών. Η εταιρεία που ίδρυσαν οι γονείς του, η αξιομνημόνευτη Estée και ο σύζυγός της, Τζόζεφ το 1946.

Διαμορφώθηκε από τον γιο τους σε έναν κολοσσό με πωλήσεις 15,61 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη χρήση του 2024.
Αυτό που καθοδήγησε τη δημιουργία της αυτοκρατορίας ήταν η ακόρεστη επιθυμία του να δημιουργήσει το χρυσό πρότυπο του κλάδου. Τον Ιούνιο του 1995, πέντε μήνες πριν η εταιρεία εισαχθεί στο χρηματιστήριο, ο τότε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος παρουσίασε το όραμά του να γίνει «ο κορυφαίος προμηθευτής καλλυντικών πολυτελείας στον κόσμο». Και έπειτα ο Lauder έβαλε μπροστά για να το πετύχει.
Ο ίδιος είχε πει κάποτε: «Δεν με κινεί το χρήμα. Αυτό που με κινεί είναι να δω αυτή τη σπουδαία εταιρεία να συνεχίζει την ασταμάτητη πορεία της προς το να γίνει η καλύτερη εταιρεία στον κόσμο. Όχι η μεγαλύτερη, αλλά η καλύτερη».
Σε αυτή την προσπάθεια, έφερε ένα πάθος και μια ορμή που φαίνονταν ανεξάντλητα. Οι νεότεροι υπάλληλοι εξαντλούνταν προσπαθώντας να τον ακολουθήσουν, καθώς ο Lauder επισκεπτόταν κατάστημα μετά το κατάστημα από την αυγή μέχρι τη δύση του ηλίου, συνομιλώντας με διευθυντές και πελάτες για να ανακαλύψει τις τελευταίες τάσεις.
O Leonard Lauder στην πρώτη γραμμής της βιομηχανίας πολυτελών καλλυντικών
Βρέθηκε στην πρώτη γραμμή των ηγετών που όρισαν και εδραίωσαν τη φιλοσοφία της σύγχρονης παγκόσμιας αγοράς πολυτελών καλλυντικών, ιδιαίτερα στα πολυκαταστήματα και τα μεγάλα εξειδικευμένα καταστήματα.
Το όραμά του καθοδηγούνταν από τον ρόλο της καινοτομίας, τη δύναμη της κυκλοφορίας νέων προϊόντων, την καθαρότητα της στρατηγικής διανομής και τη σημασία της αξίας του brand. Αντιμετώπιζε τα brands σαν ζωντανούς οργανισμούς.
Ίσως αυτές οι αντιλήψεις να θεωρήθηκαν παρωχημένες από νεότερους ανταγωνιστές που μιλούσαν για πολυεπίπεδη διανομή, marketing με διάσημους, τη δύναμη των influencers και ψηφιακά εγγενή brands.
Όμως η επιμονή του Lauder στο όραμά του και η βεβαιότητά του για τον σκοπό του δεν εξασθένησαν ποτέ, ενώ το πάθος του συνέχιζε να τροφοδοτεί τη ζωτικότητα της επιχείρησης. Αργότερα στη ζωή του, όταν τον ρωτούσαν πώς διατηρούσε τόση ενέργεια, απέδιδε τη δύναμη και την αντοχή του στο μάθημα που παρέδιδε στους νέους στελέχη σχετικά με την αξία του brand.
Αυτοπροσδιοριζόταν ως CTO της Estée Lauder (Chief Teaching Officer). Ακόμα και στην ηλικία των 92 ετών, ο Lauder παρέμενε ενεργός, σκεπτόμενος πώς θα μπορούσε να επαναφέρει τον όμιλο – που τα τελευταία χρόνια αντιμετώπιζε δυσκολίες – σε τροχιά ανάπτυξης.
Διαβάστε ακόμη: Η Estée Lauder συνεχίζει την εκστρατεία ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού





