Η Carolina Herrera δεν είναι απλώς ένα high – fashion design brand, είναι μια κατάσταση. Και αυτή τη σεζόν, η κατάσταση αυτή ονομάζεται “Madrid State of Mind”.
Σε μια κίνηση που άφησε την Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης με έναν «πρωταθλητή» λιγότερο, ο οίκος αποφάσισε να μεταφέρει την πασαρέλα του στην καρδιά της Ισπανίας και να παρουσιάσει την κολεξιόν Spring 2026 στην ιστορική Plaza Mayor της Μαδρίτης.

Ήταν η πρώτη φορά που το κατεξοχήν New York brand παρουσίασε την κύρια συλλογή του εκτός της γενέτειράς του, και μόλις η τρίτη παρουσίαση πασαρέλας στο εξωτερικό στα 44 χρόνια ιστορίας της Herrera, μετά από cruise shows στην Πόλη του Μεξικού και το Ρίο ντε Τζανέιρο.
Ο δημιουργικός διευθυντής Wes Gordon στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων με 77 looks γεμάτα χρώμα, δράμα και έντονα floral μοτίβα, με μια αισιόδοξη μουσική επένδυση από την ισπανική pop των ’80s.
Ένα runway γεμάτο χρώμα και γυαλάδα
Η Μαδρίτη είχε ήδη πάρει μια γεύση από την άφιξη της Herrera, με τεράστια billboards να κοσμούν τους δρόμους, προωθώντας το νέο άρωμα La Bomba. Όμως, αυτά τα διαφημιστικά αποδείχτηκαν απλώς η αρχή. Το βράδυ της Πέμπτης, η εμβληματική πλατεία Plaza Mayor μετατράπηκε σε πασαρέλα, με καλεσμένους όπως η Becky G, η Lucy Hale και η Karolina Kurkova να δίνουν το «παρών» σε ένα σκηνικό που καθήλωσε. Θαυμαστές από το κοντινό μπαρ La Torre del Oro είχαν την καλύτερη θέση, απολαμβάνοντας το θέαμα με τάπας στο χέρι.
Ο Gordon έρχεται συχνά στη Μαδρίτη, καθώς η μητρική εταιρεία της Herrera, η Puig, είναι ισπανική. Αν και η ιδρύτρια του οίκου γεννήθηκε στη Βενεζουέλα, η Μαδρίτη είναι το σπίτι της κόρης της Carolina Herrera Jr., η οποία διευθύνει τη σειρά αρωμάτων του brand. Όταν βρίσκεται στην πόλη, τα μουσεία είναι προτεραιότητα.
Αυτό διαπέρασε τις δημιουργίες του, οι οποίες διοχέτευσαν τόσο το μεγαλείο της χρυσής εποχής της πόλης τον 17ο αιώνα όσο και το αναιδές πνεύμα της La Movida, του πολιτιστικού κινήματος, που γεννήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’70 μετά τον θάνατο του δικτάτορα Φρανθίσκο Φράνκο και αποτυπώθηκε στις ταινίες του Pedro Almodóvar. (Ο σκηνοθέτης κάθισε στην πρώτη σειρά δίπλα στην Bibi Andersen, μία από τις πρώτες του μούσες).
Ο ίδιος ο σκηνοθέτης ήταν παρών στην πρώτη σειρά, ενώ ο Gordon δημιούργησε looks που θα μπορούσαν να είχαν βγει κατευθείαν από τις ταινίες του, όπως ένα halter neck φόρεμα με καρό μοτίβο.
Η ψυχή της Ισπανίας σε 77 Looks
Για τον δημιουργικό διευθυντή Wes Gordon, η επιλογή της Μαδρίτης ήταν φυσική. Με τη μητρική εταιρεία του οίκου, Puig, να είναι ισπανική, και την κόρη της ιδρύτριας, Carolina Herrera Jr., να ζει στην πόλη, η σύνδεση ήταν βαθιά. Ο Gordon εμπνεύστηκε από την ισπανική κουλτούρα και την τέχνη, συνδυάζοντας το μεγαλείο του 17ου αιώνα με το ανατρεπτικό πνεύμα της La Movida, του πολιτιστικού κινήματος που αναδύθηκε μετά το τέλος της δικτατορίας.
Ακολούθησε μια ωδή στην πόλη, με σύνολα γεμάτα αναφορές στην τοπική κουλτούρα. Υπήρχαν μπουφάν ταυρομάχων που έλαμπαν με μαύρες χάντρες, τσάντες σε σχήμα βεντάλιας και σικ μαύρες κάπες από την τοπική παραδοσιακή μάρκα Casa Seseña. Αλλά οι πρωταγωνιστές του show ήταν τα floral μοτίβα.
Το αποτέλεσμα; Μια συλλογή με 77 looks γεμάτα δράμα, χρώμα και έντονα floral μοτίβα. «Τα πάντα έπρεπε να είναι μεγάλα: μεγάλες ιδέες, μεγάλα μανίκια, μεγάλοι ώμοι, μεγάλες ουρές, μεγάλα χρώματα για να ταιριάζουν στον χώρο», δήλωσε ο σχεδιαστής.
Το εναρκτήριο look ήταν ένα εντυπωσιακό μαύρο φόρεμα με μακριά ουρά, ενώ τα φορέματα «Infanta» με υπερβολικές κατασκευές στους γοφούς έφεραν στο μυαλό τους πίνακες του Βελάσκεθ και του Ελ Γκρέκο.
Λουλούδια, Ταυρομάχοι και Almodóvar
Η συλλογή ήταν μια ερωτική επιστολή στην πόλη, με αναφορές που έκαναν την καρδιά μας να χτυπάει δυνατά.
Ο Gordon επικεντρώθηκε σε τρία λουλούδια με ιδιαίτερη σημασία: το τριαντάφυλλο, προς τιμήν του κήπου Rosaleda της Μαδρίτης, το γαρύφαλλο, που παραδοσιακά φοριέται κατά τη διάρκεια της γιορτής του Αγίου Ισιδώρου, του πολιούχου της πόλης, και οι βιολέτες, ως νεύμα στις καραμέλες με γεύση βιολέτας που προσφέρθηκαν στους καλεσμένους.
Ένα χρυσό μοτίβο γαρύφαλλου ήταν υφασμένο σε ένα φόρεμα ζακάρ σε μια εντυπωσιακή απόχρωση κίτρινου κατιφέ, το οποίο απηχούσε το φόρεμα της Herrera που φόρεσε η Πρώτη Κυρία Μελάνια Τραμπ νωρίτερα αυτή την εβδομάδα σε ένα κρατικό δείπνο που διοργανώθηκε από τον Βασιλιά Κάρολο Γ’ της Βρετανίας για τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.
Έχει γίνει μια από τις χαρακτηριστικές αποχρώσεις του Gordon, μαζί με το λιλά και το χαρακτηριστικό φωτεινό κόκκινο του brand. Συνδύασε και τα τρία σε ένα εντυπωσιακό βραδινό φόρεμα με έναν ώμο, που φόρεσε το βετεράνο Ισπανό μοντέλο Esther Cañadas. “Είναι ένα πνεύμα. Είναι μια γυναίκα που της αρέσει να τη θυμούνται όταν ντύνεται, και που δεν είναι ένας ‘τοίχος'”, είπε.
Ο Gordon συνεργάστηκε επίσης με Ισπανούς σχεδιαστές, όπως η θρυλική Sybilla και ο Alejandro Gómez Palomo, δείχνοντας τον σεβασμό του στην πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της χώρας.
“Πολιτιστικά, τη βρίσκω στο επίκεντρο τόσων πολλών συζητήσεων αυτή τη στιγμή. Όλοι είτε ανακαλύπτουν ξανά είτε ανακαλύπτουν τη Μαδρίτη. Όλοι είναι ερωτευμένοι με τη Μαδρίτη αυτή τη στιγμή”, ενθουσιάστηκε ο Gordon.
Σε μια εποχή όπου ο μινιμαλισμός κυριαρχεί, η Carolina Herrera επιβεβαίωσε ότι το υπερβολικό, χαρούμενο glamour έχει τη δική του θέση. Και σε μια ζεστή νύχτα στη Μαδρίτη, αυτή η εκρηκτική συλλογή δεν ήταν απλώς μια επιλογή – ήταν ένας τέλειος γάμος.
All images: Courtesy of Carolina Herrera
Με πληροφορίες από wwd.com





