Η σειρά της HBO “Sex and the City” που το remake της μετονομάστηκε σε “And just like that” έχει γράψει τηλεοπτική αλλά και στιλιστική ιστορία.
Η μόδα στο “Sex and the City” υπήρξε πάντα ένα δεύτερο κείμενο – ένας υπαινιγμός, ένας σχολιασμός, μια προέκταση της προσωπικότητας κάθε χαρακτήρα. Θα λέγαμε, ότι ήταν η πέμπτη “πρωταγωνίστρια” στην γνωστή τετράδα: Carrie, Charlotte, Miranda, Samantha. Υπό την καθοδήγηση της Patricia Field, η σειρά έφερε στην μικρή οθόνη τόσο ριζοσπαστικά όσο και δημιουργικά looks που έπαιζαν στα όρια του couture και του costume.
Ήταν εκκεντρικά, αλλά ποτέ χωρίς λόγο – ακόμη και το tutu των $5 της Carrie στην εισαγωγή είχε συμβολικό χαρακτήρα.
Σήμερα, ενόψει και της Season 3 του “And Just Like That…” από την HBO, που έχει κατακλύσει τα social media με teaser και συνεντεύξεις των πρωταγωνιστριών, I couldn’t help but wonder (που έλεγε συχνά η Carrie) μήπως η σειρά έχει περάσει από το στυλ στην υπερβολή;
And Just Like that… is all about fashion
Όπως και πολλοί millennials, ενθουσιάστηκα με την ανακοίνωση του remake αν και πολύ γρήγορα ο ενθουσιασμός εξανεμίστηκε. Αρχικά, έγινε γνωστό ότι δεν θα συμμετέχει η Kim Catrall, ως Samantha. Έπειτα, είδαμε τον τηλεοπτικό “θάνατο” του Mr. Big (Chris Noth). Μόλις, και είχαμε συνηθίσει το “happily ever after”, το βασικό love story του Sex and the City γκρεμίζεται. Έπειτα, μας παρουσιάζεται ένας τελείως διαφορετικός χαρακτήρας της Miranda. Και άλλα πολλά θα μπορούσα να σκεφτώ, που κατέδειξαν ότι άλλο ήταν το “Sex and the City” και κάτι άλλο είναι τώρα το “And Just Like That…”.

Craig Blankenhorn
Το βασικότερο μειώθηκε πολύ και το κομμάτι του σεξ από το “Sex and the City”! Ίσως γιατί οι πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες της σειράς έχασαν το γούστο τους;!
Έτσι, μία πολύ διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων είναι ότι στην νεότερη version, η γραμμή μεταξύ μόδας και «μεταμφίεσης» γίνεται συχνά θολή. Οι σχεδιαστικές επιλογές γίνονται, πολλές φορές, εντυπωσιοθηρικές, στερώντας τη λειτουργικότητα και την αφήγηση που χαρακτήριζαν την αρχική σειρά.
Φυσικά και όλα τα βλέμματα προς την πρωταγωνίστρια Sarah Jessica Parker, που η σειρά Sex and the City την έχει ανεβάσει στο θρόνο του απόλυτου fashion icon.
Η γνωστή της συνήθεια να ανακατεύει haute couture με vintage αγορές του δρόμου, tulle φούστες με tank tops, Manolo Blahnik με military jackets, δημιουργούσε τάσεις και υποστήριζε τον ελεύθερο και aesthetic χαρακτήρα της Carrie.
Ο
Στο And Just Like That…, όμως, η Carrie φαίνεται να μετατρέπεται από fashion icon σε κινούμενο moodboard. Το προσωπικό στυλ έχει δώσει τη θέση του σε πιο θεατρικές, επιτηδευμένες εμφανίσεις, που μοιάζουν να σχεδιάστηκαν περισσότερο για να γίνουν viral στο Instagram παρά για να εξυπηρετήσουν την ψυχολογία της ηρωίδας.
Αυτό δε σημαίνει πως λείπει το γούστο. Όλες αυτές οι δημιουργίες και τα looks είναι συχνά πανέμορφα όμως η Carrie πλέον παύει να είναι ανθρώπινη και τείνει να μοιάζει περισσότερο σαν επιμελημένο έργο τέχνης. Οι εμφανίσεις της είναι μια διαρκής δήλωση, συχνά εις βάρος της αφηγηματικής συνοχής. Και αυτό, παρόλο που προσφέρει υπερθέαμα, κάποιες φορές απομακρύνει τον θεατή από την αυθεντικότητα του χαρακτήρα.
Η Miranda άλλαξε άρδην και από το κομψό επαγγελματικό στυλ της αρχικής σειράς, πλέον βλέπουμε ένα πιο απλοϊκό, ακόμη και «ατημέλητο» look. Το bucket hat και το καρό πουκάμισο συνδυασμένα με τζιν και tank top απογοητεύουν – ακόμη και σε παραλία. Η άλλοτε στιβαρή της εικόνα έχει θυσιαστεί στο βωμό μίας “casual” φιγούρας.

Η Charlotte παραμένει πιο συνεπής στο παρελθόν της, με εμφανίσεις που συνεχίζουν να τιμούν το polished, uptown στυλ της. Το preppy στοιχείο, τα floral, οι ρομαντικές σιλουέτες και οι καθαρές γραμμές εξακολουθούν να είναι παρόντα.
Πειραματίζεται λίγο περισσότερο με χρώματα και μήκη, ενώ σε αντίθεση με την Carrie, παραμένει σταθερή στην αναγνωρίσιμη θηλυκότητά και την elegance της. Μερικές φορές, μάλιστα, οι εμφανίσεις της λειτουργούν ως οπτική ανάπαυλα από τις πιο φανταχτερές εικόνες των υπόλοιπων χαρακτήρων.
Ακόμη, και ο Lisa Todd Wexley, παρότι κινείται στον άξονα του uptown chic, η αισθητική της, με έντονα prints και μεγάλα κοσμήματα, μοιάζει να μην βρίσκει εύκολα εφαρμογή στην πραγματικότητα. Ωστόσο, διατηρεί μια επιθυμητή ισορροπία ανάμεσα στο τολμηρό και στο καλαίσθητο.
More drama, less fashion
Η μετάβαση από την Patricia Field – την εμβληματική στιλίστρια που καθόρισε το fashion DNA του Sex and the City – στους Molly Rogers και Danny Santiago, δύο μακροχρόνιους συνεργάτες της, έφερε μαζί της ένα πιο πειραματικό, αλλά και αμφιλεγόμενο αποτέλεσμα. Αν και τιμούν τις ρίζες της σειράς, συχνά ενδίδουν στη λογική του “fashion moment”, εις βάρος της συνέπειας και του αφηγηματικού βάθους.
Οι εμφανίσεις πλέον μοιάζουν να υπάρχουν περισσότερο για να προκαλέσουν αντιδράσεις στα social media παρά για να χτίσουν την ψυχολογία ή την καθημερινότητα των χαρακτήρων. Το ντύσιμο της Carrie σε πολλές σκηνές δεν αντανακλά πλέον τη Νεοϋορκέζα αρθρογράφο με το εκκεντρικό γούστο, αλλά μια performance περσόνα που ντύνεται για το Instagram grid – όχι για τη ζωή.
Αυτή η εξέλιξη δεν είναι τυχαία. Η νέα εποχή της μόδας είναι βαθιά συνδεδεμένη με την εικόνα, την αμεσότητα και την επιρροή. Οι εμφανίσεις πλέον δημιουργούνται σχεδόν ως “ενδυματολογικά memes”, έτοιμα να συζητηθούν, να σχολιαστούν, να διχάσουν. Μπορεί να λείπει το βάθος, αλλά η προβολή και η οπτική δύναμη έχουν πολλαπλασιαστεί.
Διαβάστε σχετικά: Η Jimmy Choo επανακυκλοφορεί τα τακούνια της Carrie





