Μετά από 37 χρόνια στο τιμόνι της Vogue η σιδηρά κυρία της μόδας Anna Wintour αποχωρεί και αναζητείται ο διάδοχός της.
Η Vogue ανακοίνωσε ότι αναζητά νέο editor in chief of the publication για την αμερικανική έκδοση. Όπως έγινε γνωστό, η Wintour, 75 ετών, θα παραμείνει Chief Content Officer της Condé Nast και Global Editorial Director του Vogue. Σύμφωνα με την ίδια, θα υπάρξει αλλαγή στα μέλη της συντακτικής ομάδας.
Φεύγει αλλά μένει η Anna Wintour
Ως Chief Content Officer, η Wintour επιβλέπει παγκοσμίως κάθε brand της Condé Nast, όπως τα Wired, Vanity Fair, GQ, AD, Condé Nast Traveler, Glamour, Bon Appétit, Tatler, World of Interiors, Allure και άλλα. Εξαίρεση αποτελεί το The New Yorker, το οποίο επιβλέπεται από τον David Remnick. Η Wintour ανέλαβε editor-in-chief του Vogue το 1988.
Πριν από τέσσερα χρόνια, η Condé Nast αναδιάρθρωσε τη συντακτική της δομή, φέρνοντας για πρώτη φορά τις συντακτικές ομάδες από όλο τον κόσμο σε ενιαίο πλαίσιο. Κάθε χώρα στην οποία δραστηριοποιείται η Condé Nast διαθέτει πλέον επικεφαλής συντακτικού περιεχομένου, υπό την καθοδήγηση ενός παγκόσμιου editorial director. Ο νέος ρόλος στις ΗΠΑ αποτελεί μέρος αυτής της οργανωτικής στρατηγικής και θα ενταχθεί στο δίκτυο αντίστοιχων ρόλων για Ιαπωνία, Κίνα, Ινδία, Ταϊβάν, Ην. Βασίλειο, Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία και Μέση Ανατολή.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ο ρόλος της Wintour έχει διευρυνθεί σημαντικά, περιλαμβάνοντας παγκόσμιες ευθύνες σε όλα τα brands της Condé Nast, παράλληλα με την καθημερινή επιμέλεια του American Vogue.
Η προσθήκη ενός νέου συντάκτη ηγέτη στην ομάδα του Vogue ΗΠΑ αναμένεται να δώσει στην Wintour περισσότερο χρόνο για να υποστηρίξει ισότιμα όλες τις αγορές, ενώ συνεχίζει να ηγείται όλων των τίτλων της Condé Nast (πλην του The New Yorker).
Παρόλο που η ίδια θα αναζητήσει τον νέο επικεφαλής συντακτικού περιεχομένου – έναν ρόλο κύρους στη δημοσιογραφία μόδας – ξεκαθάρισε ότι δεν αποχωρεί. Επίσης είπε ότι αυτή η αλλαγή της δίνει περισσότερο χρόνο για να αφοσιωθεί στον παγκόσμιο ρόλο της. Παραμένει, επίσης, συνδιοργανώτρια του Met Gala, το οποίο φέτος συγκέντρωσε ρεκόρ $31 εκατ. για το Ινστιτούτο Κοστουμιών του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης.
Διαβάστε επίσης: 10 top εμφανίσεις της Anna Wintour
Νέα εποχή για το διάσημο περιοδικό
Η Wintour ανέλαβε τη θέση της editor-in-chief της Vogue το 1988, διαδεχόμενη την Grace Mirabella. Αμέσως ξεκίνησε να αλλάζει το ύφος του περιοδικού, δίνοντας έμφαση στη μόδα του downtown και πιο αυθόρμητο στυλ.
Το πρώτο της εξώφυλλο (Νοέμβριος 1988) παρουσίαζε το μοντέλο Michaela Bercu με τζιν αξίας $50 και πουλόβερ Christian Lacroix αξίας $10.000, σε ένα ανάλαφρο και παιχνιδιάρικο ύφος. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που εμφανίστηκε τζιν στο εξώφυλλο της Vogue. Στη συνέχεια έσπασε πολλούς άγραφους κανόνες της μόδας. Τοποθέτησε άντρα στο εξώφυλλο (τον Richard Gere μαζί με τη σύζυγό του τότε, Cindy Crawford).
Το χαρακτηριστικό καρέ κούρεμά της και τα σκούρα γυαλιά ηλίου, σε συνδυασμό με την επιβλητική προσωπικότητα, ενέπνευσαν τον χαρακτήρα της Miranda Priestly στο “The Devil Wears Prada”, βιβλίο της πρώην βοηθού της Lauren Weisberger, το οποίο μεταφέρθηκε και στον κινηματογράφο με τη Meryl Streep και την Anne Hathaway.
O
Η Wintour είναι γνωστή για την υποστήριξή της στους νέους σχεδιαστές, δίνοντάς τους ευκαιρίες να αναπτυχθούν. Συνέπραξε με το CFDA για τη δημιουργία του CFDA/Vogue Fashion Fund, το οποίο υποστηρίζει ανερχόμενους σχεδιαστές. Από το 2003, πάνω από 200 σχεδιαστές έχουν λάβει καθοδήγηση. Συνολικά πάνω από $8 εκατ. έχουν διατεθεί σε χρηματοδότηση.
Στις αρχές της καριέρας της στη Vogue είχε δηλώσει στη WWD ότι για την ίδια η μόδα είναι “πάνω απ’ όλα.” Ήθελε να απομακρυνθεί από την “τέλεια κοπέλα του Vogue” του παρελθόντος – “τα μεγάλα σκουλαρίκια, τα άψογα μαλλιά.”
“Ήθελα να κάνω την εμφάνιση του περιοδικού πιο χαλαρή, όπως βλέπω τις γυναίκες στον δρόμο,” είπε η Wintour. Στην αρχή υπήρξε κριτική ότι το νέο Vogue εγκατέλειψε το παραδοσιακό του κοινό για ένα νεότερο. Εκείνη όμως απάντησε: “Σίγουρα, αλλά δεν έχω γνωρίσει καμία γυναίκα που να θέλει να δείχνει μεγάλη.”
Γνωστή για τον έντονο ρυθμό εργασίας της και τον αυστηρό έλεγχο της οπτικής ταυτότητας του περιοδικού, η Wintour αποτέλεσε κεντρικό πρόσωπο στο ντοκιμαντέρ “The September Issue” του R.J. Cutler, Το φιλμ καταγράφει την παραγωγή του τεύχους Σεπτεμβρίου 2007 και τη συχνά έντονη σχέση της με τη δημιουργική διευθύντρια Grace Coddington.
Εκτός από τη συντακτική της εργασία, στήριξε και πρωτοβουλίες για την τόνωση της αγοράς λιανικής, όπως το Fashion’s Night Out, που ξεκίνησε δυναμικά το 2009, αλλά σταμάτησε το 2013.





