Agrino: 70 χρόνια καινοτομίας στο ελληνικό ρύζι

by Mina Afentouli
Η Agrino έσβησε φέτος 70 κεράκια, με ισχυρές βάσεις στην ελληνικότητα, επενδύσεις 18 εκατομμυρίων € και ένα χαρτοφυλάκιο που μιλά στη γλώσσα της υγιεινής διατροφής.

 

Σε πρόσφατη εκδήλωση και σε κλίμα γιορτής, η οικογένεια Πιστιόλα μίλησε για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της εταιρείας. Τον περασμένο Φεβρουάριο, είχε προηγηθεί μία ιδιαίτερα συγκινητική εκδήλωση για τα 70 χρόνια της Agrino, στον τόπο όπου ιδρύθηκε – και πήρε και το όνομά της – το Αγρίνιο.

 

Ήταν το 1955, όταν τα αδέλφια Θύμιος, Γιώργος και Στράτος Πιστιόλας ίδρυσαν την επιχείρηση στο Αγρίνιο. Έκτοτε, η Agrino δεν έπαψε να επενδύει και να εξελίσσεται. Σήμερα, κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά ρυζιού και δεύτερη στα όσπρια.

Το 1962, οι τρεις αδελφοί στήνουν το πρώτο εργοστάσιο επεξεργασίας ρυζιού· επτά χρόνια αργότερα λανσάρουν το ρύζι σε πρωτοποριακή χάρτινη συσκευασία, βαφτίζοντάς το Agrino. Στην πρώτη διαφήμιση, ένα σακουλάκι ρύζι «προσγειώνεται» με αλεξίπτωτο, την ίδια χρονιά που ο Νιλ Άρμστρονγκ προσθαλασσώνεται στον Ειρηνικό: ένα εικονικό μήνυμα ότι η εταιρεία έχει στο DNA της τις «μικρές αποστολές» της καθημερινής καινοτομίας.

Σύμφωνα με τον Τάσο Πιστιόλα, πρόεδρο και CEO της Agrino, η ιστορία της εταιρείας επισφραγίζεται από το μήνυμα: ακεραιότητα, ελληνικότητα, καινοτομία και σεβασμός στον καταναλωτή. Τη φετινή επετειακή χρονιά σηματοδότησε η έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας στο Κλειδί Ημαθίας, στην καρδιά των βορειοελλαδίτικων ορυζώνων.

Σήμερα, η Agrino διαθέτει τρεις (3) μονάδες στο Αγρίνιο, τη Σίνδο και το Κλειδί και μία μικρότερη στην Καστοριά για συλλογή κι επεξεργασία των φημισμένων Γίγαντων-Ελεφάντων Καστοριάς ΠΓΕ, καθώς και τρία (3) κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής, σε Αγρίνιο, Αθήνα και Σίνδο. Διαθέτει δύο (2) παραγωγικές μονάδες στο Αγρίνιο και τη Σίνδο και τη σύγχρονη μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και ξήρανσης ρυζιού στο Κλειδί. Έχει εγκατεστημένες πέντε (5) γραμμές παραγωγής ρυζιού, δύο (2) μονάδες υγροθερμικής επεξεργασίας-parboiled και μία μονάδα παραγωγής ρυζιού ταχέως βρασμού, καινοτομική σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ι

agrino

 

Το 1969, σε μια αγορά όπου το ρύζι πωλούνταν ακόμη χύμα, η εταιρεία λάνσαρε τις πρωτοποριακές – για την εποχή – όρθιες χάρτινες συσκευασίες, επάνω στις οποίες αναγραφόταν για πρώτη φορά η ιδανική χρήση κάθε ποικιλίας. Έτσι, το Φάνσυ προτεινόταν για γεμιστά, το Φίνο για αφράτο πιλάφι, ενώ το «χρυσό» Agrino Bella αποτέλεσε γρήγορα σημείο αναφοράς για τις νοικοκυρές της δεκαετίας του ’70.

«Η καινοτομία παραμένει βασική μας αρχή», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Agrino κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, που ακολούθησε της επίσκεψης δημοσιογράφων στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.

Το 2006, η Agrino έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία που τύπωσε στη συσκευασία το όνομα του καλλιεργητή και τον τόπο προέλευσης, προσφέροντας πλήρη ιχνηλασιμότητα. Η πρακτική αυτή σήμερα θεωρείται αυτονόητη, αλλά τότε ήταν επανάσταση.

Η διάθεση για εξέλιξη δεν σταμάτησε ποτέ. Παρακολουθώντας στενά τις διατροφικές τάσεις και τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών για γρήγορες αλλά υγιεινές λύσεις, η Agrino έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία ρυζιού που παρουσίασε σειρά ημιέτοιμων γευμάτων.

 
Μεγαλώνοντας με σταθερότητα

 

Σήμερα, η Agrino συνεργάζεται με περισσότερους από 300 Έλληνες ορυζοκαλλιεργητές, απορροφώντας περίπου 30.000 τόνους ρυζιού τον χρόνο. Από το 2018, η εταιρεία έχει αυξήσει το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 40% και σήμερα απασχολεί περισσότερους από 230 εργαζόμενους.

Στο “τραπέζι” βρίσκονται επενδύσεις περίπου 18 εκατομμυρίων ευρώ, σχεδόν ισόποσες με αυτές που ολοκληρώνονται φέτος, με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό, την ενίσχυση της βιωσιμότητας και την είσοδο σε νέα προϊόντα.

Από τις αρχές του 2019, η Agrino υλοποιεί το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα της ιστορίας της, το οποίο ολοκληρώνεται το 2025. Όπως αποκάλυψε ο CEO της εταιρείας, οι νέες επενδύσεις της Agrino θα φτάσουν τα 18 εκατομμύρια ευρώ – ποσό αντίστοιχο με αυτό που ολοκληρώνεται μέσα στη χρονιά.

Ταυτόχρονα, ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός του νέου πενταετούς προγράμματος της εταιρείας, του οποίου η υλοποίηση έχει ήδη ξεκινήσει.

 

Ρυζογκοφρέτες & healthy snacks: Το δεύτερο «άλμα» της Agrino

 

Agrino

Αν το ρύζι έχτισε το όνομα, τα snacks το απογείωσαν. Το turning point ήταν οι ρυζογκοφρέτες, που κυκλοφόρησαν στην αγορά το 2019 σε πέντε (5) γεύσεις. «Πήραμε ένα προϊόν που όλοι συνέδεαν με δίαιτα και το μετατρέψαμε σε μικρή καθημερινή απόλαυση», σχολιάζει ο πρόεδρος & CEO Τάσος Πιστιόλας. Η κατηγορία του healthy snacking μεγαλώνει σταθερά και η Agrino σκοπεύει να επενδύσει σε νέους κωδικούς. Δεν είναι τυχαίο ότι οι ρυζογκοφρέτες τριπλασίασαν τις πωλήσεις τους μεταξύ 2019-2024, ανεβάζοντας το μερίδιο της εταιρείας στο 62,6 % και εδραιώνοντας την Agrino στην κορυφή της κατηγορίας.

Απορροφώντας περίπου το 20% της ελληνικής παραγωγής ρυζιού, η Agrino ηγείται σε μια αγορά που τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται με ρυθμό 10%. Παράλληλα, μπήκε δυναμικά στο healthy snacking και τα snacks αποτελούν το 50% της μικρής λιανικής.

Η εταιρεία μπήκε στη γραμμή της μικρής λιανικής, όπου συνυπάρχουν οι ρυζογκοφρέτες, τα rice chips, αλλά και οι σειρές έτοιμων και ημιέτοιμων γευμάτων Quick Deli και Greek Gourmet. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα της επόμενης μέρας.

Το 2019, η εταιρεία εγκαινίασε πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα και, κόντρα στη διεθνή αναταραχή, εισήλθε σε «χρυσή» τροχιά. «Από το 2019 –και ειδικά μέσα στην πανδημία– η Agrino πέρασε σε φάση εκρηκτικής ανόδου», εξήγησε ο διευθυντής πωλήσεων Βασίλης Μπεγλής.Ι

Αποτέλεσμα;  Μέχρι το 2025 ο κύκλος εργασιών διπλασιάζεται, ενώ η λειτουργική και καθαρή κερδοφορία αυξάνονται εντυπωσιακά, καθοδηγούμενες από τα healthy snacks και τα γεύματα ρυζιού.

Η εξέλιξη, όμως, δεν σταματά στην παραγωγή, αλλά συνεχίζεται και στην εξωστρέφεια. Σήμερα τα προϊόντα ταξιδεύουν σε 35 χώρες – με Ηνωμένο Βασίλειο, Κύπρο και Γερμανία να αποτελούν τα ισχυρότερα «πόδια». Επόμενοι σταθμοί: Βόρεια και Νότια Αμερική, Αυστραλία και οι αγορές της Άπω Ανατολής.

 

You may also like