Boo Republic: Η δημιουργική πλευρά του ελληνικού branding

by Eleni Michailidou
Η Boo Republic έχει ξεχωρίσει στην ελληνική σκηνή του branding με τη φαντασία, την τόλμη και την ξεκάθαρη δημιουργική της φιλοσοφία. Με αφορμή τη διπλή βράβευση του γραφείου στα Red Dot Design Awards 2025, στην κατηγορία packaging design, οι δημιουργοί της μιλούν για την αισθητική, το storytelling, τη χρηστικότητα στον σχεδιασμό και τη σημασία της ουσίας στο σύγχρονο design.

 

Η Boo Republic έχει κατακτήσει μια ξεχωριστή θέση στον χώρο του branding. Πώς θα περιγράφατε τη δημιουργική σας ταυτότητα;

Η Boo είναι ένα δημιουργικό γραφείο οπτικής επικοινωνίας με εξειδίκευση στο packaging και το branding design ευφάνταστο, ονειροπόλο και τολμηρό. Κάθε έργο μάς προκαλεί να προτείνουμε την κατάλληλη ιδέα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες του. Η αισθητική δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά το “ένδυμα” που εφαρμόζει απόλυτα στο “σώμα” κάθε ιδέας.

Το όνομα του studio δεν είναι απλώς μια επωνυμία για εμάς· είναι ένας κοινός τόπος. Ένας χώρος όπου δημιουργοί συνυπάρχουν και αφήνουν, για λίγο έστω, το αποτύπωμά τους στο εφήμερο. Εκεί όπου η αγωνία της προθεσμίας και η χαρά της δημιουργικής άμιλλας αποκτούν οντότητα και γεννούν ιδέες. Συνυπάρχουμε με τα άγχη, τους δημιουργικούς φόβους, τις ανησυχίες που μας ωθούν να αναζητούμε το νέο, σε έναν κοινό τόπο, με ένα κοινό όραμα: την πηγαία, αυθεντική δημιουργία.

 

 

Ποιο είναι το “αόρατο” στοιχείο που κάνει ένα brand ελκυστικό και αξέχαστο;

Η ισορροπία ανάμεσα στο οικείο και το πρωτόγνωρο. Ο σχεδιασμός πρέπει να αφηγείται τι είναι το προϊόν και γιατί διαφέρει χωρίς λόγια, μόνο με εικόνα. Όταν αυτή η ισορροπία επιτευχθεί, το brand αποκτά ψυχή και παραμένει στη μνήμη.

 

Έχετε σχεδιάσει για διαφορετικούς κλάδους, από ξενοδοχεία έως premium προϊόντα. Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση;

Η πρόκληση είναι να δούμε κάθε έργο με φρέσκια ματιά, να απομακρυνθούμε από τον “σχεδιαστικό φετιχισμό” και να θυμόμαστε πως η οπτική επικοινωνία υπηρετεί τον τελικό καταναλωτή. Το όμορφο είναι ότι καθημερινά “φοράμε διαφορετικά καπέλα” του ξενοδόχου, του μελισσοκόμου, του βιομηχάνου κι αυτό μάς επιτρέπει να εξερευνούμε διαφορετικές σκοπιές και θεωρήσεις για ό,τι σχεδιάζουμε. Και έτσι, με μεγαλύτερη ενσυναίσθηση πλέον, προσκαλούμε τους αναθέτες μας να σκεφτούν “έξω από το κουτί” μαζί με εμάς.

 

 

Το packaging design θεωρείται πλέον μορφή τέχνης. Τι πρέπει να διαθέτει μια συσκευασία για να ξεχωρίσει;

Μια συσκευασία τροφίμου οφείλει να μεταφέρει μηνύματα – για το προϊόν, τις αξίες του brand, τη διαφοροποίησή του με τρόπο σαφή, εύληπτο και καλαίσθητο. Ο τρόπος αυτός είναι η αισθητική. Φυσικά, η αγορά λειτουργεί με κανόνες: στην οπτική σύνταξη, την εικονογράφηση, τη φόρμα, το χρώμα κ.ο.κ. Είναι νόρμες που γνωρίζουμε, ώστε να μπορούμε συνειδητά να τις υπερβούμε και να προτείνουμε κάτι νέο, λειτουργικό, ελκυστικό και ολοκληρωμένο. Λειτουργικότητα και αισθητική συνυπάρχουν σε μια δυναμική συνέργεια. Η αισθητική ανοίγει το μονοπάτι πάνω στο οποίο θα σταθούν στέρεα οι λύσεις της λειτουργικότητας, για να αναδειχθούν, να ενισχυθούν και να αφήσουν αποτύπωμα. Αυτό το αποτύπωμα γεννά αναμνήσεις της αγοράς, της κατανάλωσης, των συναισθημάτων της πρώτης επαφής. Και οι αναμνήσεις, με τη σειρά τους, οδηγούν τον καταναλωτή να αναζητήσει ξανά τη συγκεκριμένη συσκευασία.

 

 

Υπάρχει κάποιο project στο packaging που σας σημάδεψε δημιουργικά;

Μας εμπνέουν έργα που αφήνουν χώρο στη δημιουργικότητα και δεν φοβίζουν τον πελάτη με το νέο. Ακόμη και σε κορεσμένες αγορές, όταν υπάρχει εμπιστοσύνη και διάθεση για πειραματισμό, προκύπτουν αποτελέσματα που μας εξελίσσουν ως δημιουργούς.

 

 

Πόσο σημαντικό είναι το προϊόν να “αφηγείται” μια ιστορία μέσω του design;

Για εμάς, είναι πολύ σημαντικό το ίδιο το προϊόν να αφηγείται μια ιστορία μέσα από την οπτική του ταυτότητα. Η αφήγηση αυτή χτίζεται μέσα από κάθε στοιχείο του design τη μορφή, τα χρώματα, τις εικονογραφήσεις, την τυπογραφία, την υφή, ακόμα και τη συσκευασία και την υλικότητά της. Κάθε σχεδιαστική απόφαση συνδέεται με την ουσία του προϊόντος και τις αξίες του brand, ώστε η εμπειρία του καταναλωτή να γίνεται ολοκληρωμένη και συνεκτική, αφήνοντας ένα αποτύπωμα που ενισχύει την αναγνωρισιμότητα και τη συναισθηματική σύνδεση με το προϊόν.

 

 

Πώς αντιμετωπίζετε το γεγονός ότι το ελληνικό κοινό είναι πλέον πιο απαιτητικό και εκπαιδευμένο;

Η εγχώρια γραφιστική σκηνή είναι μια ζωντανή, ιδιαίτερα δημιουργική και εξαιρετικά αξιόλογη κοινότητα, με πολλές διακρίσεις και διεθνή αναγνωρισιμότητα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους το πελατειακό κοινό εμφανίζεται εκπαιδευμένο και απαιτητικό. Βεβαίως, η έκθεση σε διεθνή brands, αγορές και στις αμέτρητες εικόνες στα κοινωνικά δικτύα παίζουν τον δικό τους ρόλο· ωστόσο, η ίδια η σχεδιαστική κοινότητα έχει την τύχη να συνδιαλέγεται με ένα κοινό του οποίου η γνώση μόνο θετικά μπορεί να συνεισφέρει στο δημιουργικό έργο. Είναι ευτύχημα που το πελατειακό κοινό είναι καλλιεργημένο, καθώς η καινοτομία, η διαφορετικότητα και η μοναδικότητα αποτελούν πλέον τα πρώτα κριτήρια σε κάθε σχεδιαστική πρόταση. Και αυτό, με τη σειρά του, ωθεί τις λύσεις σε τολμηρά, πρωτότυπα και καινούρια μονοπάτια δημιουργίας.

 

 

Ποιος είναι ο ρόλος της βιωσιμότητας στα packaging projects σας;

Η βιωσιμότητα είναι σίγουρα ένας καθοριστικός παράγοντας στα packaging projects μας. Ωστόσο, ο τρόπος που εκφράζεται διαφέρει ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες κάθε πελάτη. Από την πλευρά μας, επιδιώκουμε πάντα να ενημερώνουμε, να προτείνουμε βιώσιμες επιλογές και να εντάσσουμε πρακτικές που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Αναγνωρίζουμε, όμως, πως η τελική κατεύθυνση καθορίζεται από το budget και το positioning του brand, και προσαρμόζουμε τη δημιουργική μας προσέγγιση, ώστε να πετύχουμε την καλύτερη δυνατή ισορροπία ανάμεσα σε αισθητική, λειτουργικότητα και περιβαλλοντική υπευθυνότητα και απαιτήσεις του αναθέτη.

 

Αν αποτυπώνατε τη φιλοσοφία σας σε μια φράση, ποια θα ήταν;

Η Boo Republic εκφράζει την πηγαία, αυθεντική δημιουργία.

 

boorepublic.com || @boorepublic

 

Cover image: Ergon Originals || Courtesy of Boo Republic

You may also like