Η Κατερίνα Γιαννακάκη είναι σύμβουλος δημόσιας εικόνας και personal stylist. Πάνω από όλα, είναι μια γυναίκα που διαβάζει και κατανοεί τη μόδα, τις τάσεις της, τις κλασικές της αξίες και, κυρίως, τον τρόπο να τις αξιοποιεί με αυθεντικότητα.
Από τις πιο στιλάτες γυναίκες που γνωρίζω – η Κατερίνα μιλά στο cozyvibe.gr για τις συλλογές των μεγάλων οίκων μόδας, που παρουσιάστηκαν στα fashion month. Μοιράζεται τις σκέψεις της για τα χρώματα της νέας σεζόν και απαντά στο ερώτημα: τελικά, ταιριάζει σε όλες μας το καφέ, το απόλυτο χρώμα του φετινού χειμώνα;
Η ματιά της expert στα runways του Fashion Month

Είχαμε πάρα πολλές αλλαγές σε καλλιτεχνικούς διευθυντές από πολύ σημαντικά brands, γεγονός που δημιούργησε μια αίσθηση αγωνίας και προσμονής. Ήταν ένας μήνας με εξαιρετικό ενδιαφέρον, κυρίως στο Μιλάνο και το Παρίσι.
Για μένα, το νούμερο ένα ήταν το show της Chanel, με τον νέο creative director της, τον Matthieu Blazy. Θα έλεγα ότι το όραμά του ήταν πραγματικά εντυπωσιακό – ένα καινούργιο σύμπαν που στηρίζεται στις αρχικές αξίες της Coco Chanel, αλλά ταυτόχρονα φέρνει κάτι φρέσκο.
Παρουσίασε ρούχα φορέσιμα, λαχταριστά, και την ίδια στιγμή καινοτόμα και όχι τη γνωστή «στολή» Chanel, αλλά μια νέα πρόταση με προσωπικότητα.
Γιαννακάκη
Εξίσου μεγάλη αίσθηση προκάλεσε και η σημαντική αλλαγή στον οίκο Balenciaga, με τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή Pierpaolo Piccioli, ο οποίος υπήρξε για πολλά χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του Valentino. Είδαμε έναν εξαιρετικό συνδυασμό της προσωπικής του πινελιάς με τις αξίες του ίδιου του Cristóbal Balenciaga. Τα σχέδια βασίστηκαν στο αρχείο του οίκου, αλλά με μια σύγχρονη, καινοτόμα και δυναμική προσέγγιση – μια πραγματικά ωραία ματιά.
Από τα show που ξεχώρισα, τόσο για τα ρούχα όσο και για την τεχνοτροπία τους, ήταν η συλλογή του Maison Margiela, επίσης με νέο καλλιτεχνικό διευθυντή τον Glenn Martens. Το setup ήταν ιδιαίτερο, αν και δεν είμαι απόλυτα βέβαιη για κάποιες λεπτομέρειες. Ούτως ή άλλως, ο Maison Margiela συχνά δημιουργεί εικόνες που μπορεί να θεωρηθούν «ενοχλητικές», προκειμένου να δημιουργήσει έναν distraction και έτσι ένα storytelling.
Πολύ ενδιαφέρουσα βρήκα και τη συλλογή Valentino του Alessandro Michele. Φαίνεται πως πλέον έχει αρχίσει να βρίσκει τον δρόμο του μέσα στο brand· μέχρι τώρα δεν είχε «κουμπώσει» πλήρως. Και φυσικά, είχαμε τον Jonathan Anderson στο Dior, όπου είδαμε πολύ ωραία πράγματα – αν και όχι όλα. Κάποια στοιχεία μου δημιούργησαν ερωτήματα. Παρ’ όλα αυτά, υπήρχαν εξαιρετικά αξεσουάρ, παπούτσια και τσάντες, καθώς και όμορφες αναφορές στον Christian Dior, στο όραμά του και στον ρομαντισμό που αποπνέει. Η συλλογή είχε κάτι νεανικό και καινοτόμο. Άλλωστε, ο Anderson είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους δημιουργούς της εποχής.
Γιαννακάκη
Τι καινούργιο έφεραν τα shows που παρακολουθήσαμε στο τραπέζι της μόδας;
Ένας νέος συνδυασμός κληρονομιάς και μέλλοντος, αυτό είναι που βλέπουμε να επιχειρούν πολλοί οίκοι σήμερα. Ταυτόχρονα, προσπαθούν να προσεγγίσουν τη νέα πελάτισσα που υπάρχει εκεί έξω για κάθε brand. Κάθε μεγάλο όνομα της μόδας, με ιστορία και διαδρομή, θεωρητικά στηρίζεται σε κάποιες αρχές και αξίες, απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο στυλ πελατών, με δικό τους τρόπο ζωής, αντιλήψεις και αισθητική, ίσως, μάλιστα, όχι μόνο σε ένα κοινό.Γιαννακάκη
Ξεχώρισα επίσης τις δημιουργίες του Louise Trotter για τον οίκο Bottega Veneta. Μια συλλογή από γυναίκα σε γυναίκα που εξέφρασε έναν σαγηνευτικό δυναμισμό.
Ζούμε σε μια ιδιαίτερη εποχή, όπου το luxury, το premium και το high-end δεν είναι πια αυτό που ήταν πριν από 10 ή 20 χρόνια. Η δυναμική έχει αλλάξει δραματικά, και γενικότερα νιώθω πως πολλά πράγματα στον χώρο χρειάζονται συζήτηση. Είδαμε εντυπωσιακά (“wow”) πράγματα, τα οποία όμως βασίζονται σε κάτι φορέσιμο – τουλάχιστον αυτά που εγώ ξεχώρισα. Φυσικά, υπήρχαν και αστοχίες· κάποιες συλλογές δεν ήταν τόσο πετυχημένες.
Ο
Για παράδειγμα, η συλλογή του Versace δεν ήταν από τις αγαπημένες μου. Τη βρήκα αμήχανη και ένιωσα και εγώ αμήχανα παρακολουθώντας την. Μου έμεινε ένα ερωτηματικό γιατί το βλέπω αυτό; Ίσως, βέβαια, να υπάρχει κάτι που ακόμη δεν κατανοώ πλήρως ή απλώς να χρειάζεται χρόνος. Κάθε φορά που ένας νέος καλλιτεχνικός διευθυντής αναλαμβάνει έναν οίκο, δεν μπορούμε να τον κρίνουμε από την πρώτη του συλλογή. Πρέπει να του δώσουμε τον χρόνο να ενσωματώσει τα στοιχεία του, να ανοίξει ο διάλογος, να εξελιχθεί η δημιουργικότητα.
Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ζήτημα στον χώρο της μόδας: οι περισσότεροι οίκοι, με εξαίρεση τον Hermès, τη Chanel και ακόμη τον Armani, που βρίσκεται στη διαδικασία αλλαγής χεριών, ανήκουν πλέον σε μεγάλα groups.
Αυτό έχει οδηγήσει σε αυτό που θα αποκαλούσα “τα Hunger Games της μόδας”. Το κυρίαρχο attitude είναι: πόσο μεγαλύτερο θα είναι το κέρδος φέτος; Η διαδικασία έχει γίνει σχεδόν αδηφάγα. Θέλουμε την καινοτομία απλώς για την καινοτομία, το “disruption” μόνο για το “disruption” και τελικά, το ερώτημα είναι: πού τελειώνει όλο αυτό;
Το fast fashion και η επιρροή της κινέζικης βιομηχανίας
Είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση. Σαφώς και η μόδα έχει επηρεαστεί, γενικότερα όλα κινούνται πιο γρήγορα πλέον, και αυτό αντικατοπτρίζεται και στους μεγάλους οίκους, αλλά και στη βιομηχανία της μόδας συνολικά. Το ζήτημα είναι ότι, στο βωμό του κέρδους, έχουν χαθεί κάποιες αξίες.
Παρόλο που υπάρχει ακόμη το στοιχείο του storytelling και το είδαμε αυτό έντονα αυτόν τον μήνα, ο κόσμος, όπως και η αγορά, έχει πια ανάγκη να ακούσει κάτι πραγματικά καινούργιο. Γιαννακάκη
Ποια χρώματα θα φορέσουμε το φθινόπωρο του 2025;
Το καφέ βρίσκεται στο επίκεντρο για φέτος το φθινόπωρο – χειμώνα, αλλά τα καφέ είναι αμέτρητα: υπάρχουν ψυχρά, θερμά, γκριζάτα, ακόμη και taupe αποχρώσεις. Έτσι, ο καθένας μπορεί να βρει τη δική του εκδοχή μέσα σε αυτή την παλέτα.
Παράλληλα, βλέπουμε πολύ λευκό, μαύρο, κόκκινο και γκρι, αλλά και μελιτζανί αποχρώσεις, όπως και ορισμένα παστέλ. Το μπορντό, που έκανε αισθητή την παρουσία του και πέρυσι, συνεχίζει φέτος δυναμικά. Επίσης, το μπλε παραμένει ένα χρώμα που κυριαρχεί, αποπνέει πολυτέλεια, κομψότητα και μια αρχοντική διάθεση.
Γιαννακάκη
Πώς να φορέσουμε όσα κομμάτια είναι στη μόδα;
Αυτό που θα κρατούσα για αυτή τη σεζόν και μιας και μιλήσαμε για τα runways της επόμενης, δηλαδή της Άνοιξης/Καλοκαιριού 2026 είναι το εξής: είναι πολύ σημαντικό να αφουγκραζόμαστε, να διαβάζουμε, να παρατηρούμε, να ακούμε, αλλά να μην υιοθετούμε άκριτα.
Το καφέ είναι στη μόδα, όμως δεν είναι απαραίτητο να το φορέσουμε, αν δεν μας κάνει να νιώθουμε όμορφα ή αν δεν εκφράζει αυτό που θέλουμε. Παρακολουθώντας τι συμβαίνει στις πασαρέλες – που δεν είναι μόνο όραμα, τέχνη ή δημιουργία, αλλά και αντανάκλαση της κοινωνίας – μπορούμε να δούμε πώς η εποχή μας οπτικοποιείται μέσα από τη μόδα.
Το σημαντικό είναι να κατανοήσουμε τι από όλα αυτά μας αφορά, τι μας αγγίζει, και ποια στοιχεία θέλουμε να ενσωματώσουμε. Είναι ένας πολύ προσωπικός τρόπος να καταλάβουμε και να φορέσουμε τη μόδα.
Προσωπικά, βοηθάω τους ανθρώπους να ανακαλύψουν τη στιλιστική τους ταυτότητα και να εκφράσουν αυτό που πραγματικά είναι μέσα από την εικόνα τους, να ζουν μια χαρούμενη και πλήρη ζωή και να μπορούν να κατακτούν τα όνειρά τους και επαγγελματικά και προσωπικά. Γιατί η εικόνα μας έχει δύναμη, μιλάει για εμάς πριν από εμάς.
Ο
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Άλλωστε, η επικοινωνία μας με τους άλλους είναι λεκτική μόνο κατά 7%. Το υπόλοιπο 93% είναι μη λεκτικό, και η εικόνα αποτελεί περίπου το 60% αυτής της μη λεκτικής επικοινωνίας. Έρευνες έχουν δείξει ότι μέσα σε μόλις 100 nanoseconds κάποιος σχηματίζει μια συγκεκριμένη και σταθερή άποψη για αυτό που βλέπει, βγάζει δηλαδή συμπεράσματα για τις αρχές και τις αξίες του άλλου.
Οπότε, γιατί να μην αξιοποιήσουμε όλοι αυτό το εργαλείο της εικόνας, ώστε να δείξουμε ποιοι είμαστε πραγματικά; Αντί να σαμποτάρουμε τον εαυτό μας και να προσπαθούμε μετά να αποδείξουμε ποιοι είμαστε, ας φέρουμε τη σωστή πρόταση μέσα στο δωμάτιο από την αρχή. Το ιδανικό είναι να υπάρχει αρμονία ανάμεσα σε αυτό που είμαστε μέσα μας και σε αυτό που δείχνουμε προς τα έξω.
Και αυτό, σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν πολλοί, δεν είναι ακριβό. Υπάρχει η πεποίθηση ότι η εικόνα κοστίζει, αλλά όχι. Δεν κοστίζει. Χρειάζεται γνώση, επίγνωση και μερικά έξυπνα tricks.
IG: @katgiannakaki
All images: www.yourstylelanguage.com
Διαβάστε ακόμη: Η Κατερίνα Γιαννακάκη ξέρει πώς μπορούμε να γίνουμε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας





