Από την υψηλή ραπτική στο streetwear – Ηighlights από τη Milan Fashion Week

by Mina Afentouli
Η Milan Fashion Week για την Άνοιξη 2026 ολοκληρώθηκε, αφήνοντας πίσω της ένα μωσαϊκό από τάσεις που επαναπροσδιορίζουν την πολυτέλεια, τη θηλυκότητα και την έννοια του «καθημερινού» ντυσίματος.

 

Φέτος, οι ιστορικοί οίκοι τόλμησαν να κοιτάξουν στο παρελθόν με μια φρέσκια ματιά, εστιάζοντας στη δεξιοτεχνία και στην ουσία του ενδύματος. Από την αισθησιακή ρετρό αναβίωση της δεκαετίας του ’20 από τον Ferragamo μέχρι την αυστηρή αφαίρεση που «εντείνει το συναίσθημα» στη Ferrari, τη δυναμική θηλυκότητα της Elisabetta Franchi μέχρι το διχαστικό, ρεαλιστικό streetwear που πρότεινε ο νέος επικεφαλής της Versace.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην υφή και την αφή, με την Bottega Veneta να υφαίνει μια μαγεία με την εμβληματική τεχνική Intrecciato. Ετοιμαστείτε να ανακαλύψετε τις πέντε συλλογές που καθόρισαν την επόμενη σεζόν, αποδεικνύοντας ότι η ιταλική μόδα παραμένει ένας παγκόσμιος φάρος του στυλ.

 

Ferragamo Spring 2026: Back to the ’20s

Oύτε μια σταγόνα δεν έπεσε πάνω στην ανοιξιάτικη συλλογή Ferragamo, μια αισθησιακή, σοφιστικέ και χαλαρή (lounge-oriented) εκδοχή της δεκαετίας του ’20, τη γενέτειρα δεκαετία του Φλωρεντινού οίκου.

O καλλιτεχνικός διευθυντής του brand Maximilian Davis αποτύπωσε την περίοδο με ελαφρύ χέρι, χρησιμοποιώντας gossamer και ρευστά υφάσματα για την ατημέλητη, με γιακά-σάλι ραπτική του, τα shift φορέματα με χαμηλή μέση και τα σύνολα που έμοιαζαν με πιτζάμες.

Οι κηλίδες του ζώου αποδόθηκαν ως αφηρημένα στίγματα σε σατέν devoré, ενώ τα φορέματα flapper είχαν αέρα boudoir, συνδυάζοντας scalloped σατέν και αιθέρια δαντέλα. Γυαλιστερά mules με γλυπτικά τακούνια ολοκλήρωσαν τις εμφανίσεις. Τα κρόσσια, ένα σίγουρο σημάδι της εποχής, κρέμονταν μερικές φορές από ασυνήθιστα σημεία, όπως τα πλευρά ή τους καρπούς, με τα τελευταία να δίνουν μια αίσθηση σκιάχτρου.

 

Ferrari Spring 2026: Έμφαση στην αφαίρεση

Η εικόνα του αείμνηστου Πάπα Ιωάννη Παύλου Β’, με τον λευκό του ράσο, στην κόκκινη Ferrari βρέθηκε στο mood board του Rocco Iannone για την ανοιξιάτικη συλλογή της Ferrari.

«Η βασική ιδέα πίσω από αυτή τη συλλογή είναι η αφαίρεση, κυρίως χάρη στην έρευνα υλικών που έκανα, η οποία ήταν πολύ αγνή και πολύ ουσιαστική», είπε ο σχεδιαστής. «Είναι μια πολύ ακριβής και εστιασμένη συλλογή. Η αφαίρεση είναι ένας τρόπος για να ενισχύσεις το νόημα, το συναίσθημα και τη σύνδεση».

Αυτό οδήγησε στο πρώτο μέρος του σόου, με χαλαρά ραμμένα κοστούμια, ρέοντα πουκάμισα, μακριά φορέματα με ακατέργαστες άκρες και cargo παντελόνια σε μια αμιγώς λευκή παλέτα, από το χρώμα του βουτύρου μέχρι το οπτικό λευκό, «όχι επειδή υπάρχει κάποιο νόημα πίσω από το λευκό, αλλά επειδή τα νήματα από τα οποία είναι φτιαγμένα έχουν το αρχικό και φυσικό τους χρώμα».

Τα νήματα είχαν επίσης υφανθεί σε ένα ντελικάτο πλέγμα (mesh) σε άνετα πλεκτά και leisure pants που έδειχναν αναπαυτικά και τέλεια για την ψιχαλιστική μέρα έξω ή για ένα από εκείνα τα βραδινά πάρτι στην παραλία όταν αρχίζει να φυσάει αεράκι.

Η σειρά έκλεισε με λαμπερές, γραφικές χειροποίητες κεντητές λεπτομέρειες σε μετάξι, που δημιούργησαν κυματιστά μοτίβα σε φούστες και τοπ.

 

 
Elisabetta Franchi Άνοιξη 2026: Συνεχίζοντας δυναμικά 

Το ανοιξιάτικο σόου της Elisabetta Franchi πραγματοποιήθηκε για άλλη μια φορά στο Palazzo Acerbi, το πολυτελές μπαρόκ κτίριο του 17ου αιώνα στο κέντρο του Μιλάνου.

Τα μοντέλα της περπάτησαν με δυναμισμό (power-walked) στα τοιχογραφημένα και επιχρυσωμένα δωμάτια με πεποίθηση, φορώντας όμορφα κομμένες καμπαρντίνες μέχρι το πάτωμα, λειτουργικές αλλά και θηλυκές και σέξι. Τα sartorial blazers τόνιζαν τους δυνατούς ώμους και φορέθηκαν πάνω από παντελόνια καπρί ή μακριές χαμηλόμεσες φούστες.

Υπήρχαν πολλά ασύμμετρα κομμένα φορέματα και φορέματα από ζέρσεϊ που αγκαλιάζουν το σώμα σαν δεύτερο δέρμα με ντραπαρίσματα, με ένθετα από τούλι που πρόσθεταν διαφάνειες και κεντήματα με εφέ πλέγματος (mesh) που συνέβαλαν στην ελαφρότητα και την κίνηση.

Υπήρχαν πολλά κρόσσια που έρεαν ή ήταν υφασμένα σε δέρμα και ελαφριά οργάντζα, μεταδίδοντας την ποιότητα της δεξιοτεχνίας αλλά και προσθέτοντας περισσότερη ελαφρότητα στα ενδύματα. Τα μπλουζόν και τα cabans από τυπωμένο σατέν είχαν ένα ανάγλυφο εφέ που θύμιζε δέρμα στρουθοκαμήλου, καθώς η Franchi είναι εδώ και καιρό αφοσιωμένη ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των ζώων.  Το ροζ boudoir και το κακάο ήταν τα κύρια χρώματα δίπλα στο μαύρο και το χρώμα του βουτύρου, κυρίως σε ματ εκδοχές, ενώ μεγάλα χρυσά και μεταλλικά βραχιόλια συμπλήρωναν τις μονόχρωμες εμφανίσεις.

 

 

Bottega Veneta Spring 2026: 50 χρόνια η χαρακτηριστική δερμάτινη πλέξη Intrecciato του brand

Το δυναμικό ντεμπούτο της Louise Trotter στον οίκο έδωσε περίοπτη θέση στη χαρακτηριστική δερμάτινη τεχνική Intrecciato. Η Louise Trotter έχει ερωτευτεί τη Intrecciato της Bottega Veneta, η οποία γιορτάζει φέτος την 50ή επέτειό της και κέρδισε πρωταγωνιστικό ρόλο στο δυναμικό ντεμπούτο της Βρετανίδας σχεδιάστριας.

Και δεν υπήρχε έλλειψη εντυπωσιακών κομματιών. Αυτά περιλάμβαναν μια βασιλική κάπα που φόρεσε την εργασία της με ελαφρότητα: 4.000 ώρες για να υφανθούν στο χέρι οι λωρίδες καφέ δέρματος πάχους 3 χιλιοστών. Η Trotter και οι τεχνίτες της Bottega βρήκαν επίσης έναν τρόπο να συναρμολογήσουν πολύχρωμες ίνες ανακυκλωμένου υαλοβάμβακα σε εξωκοσμικά γούνινα κοντά παλτό (furry chubbies), τα οποία έμοιαζαν να φωτίζονται από μέσα και αχνές φούστες με μεγενθυμένα μοτίβα πεταλούδας που σείονταν και κινούνταν με μαγευτικό τρόπο.

Η σχεδιάστρια δεν απομακρύνθηκε πολύ από τη σοφιστικέ κομψότητα και τη μαγεία της υφής που εφάρμοσε ο προκάτοχός της, Matthieu Blazy, ο οποίος αντιμετωπίζει το δικό του ντεμπούτο στην Chanel στις 6 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού.

Το σόου εκτυλίχθηκε σε ένα μινιμαλιστικό σκηνικό που χωριζόταν από καμάρες, με τους καλεσμένους να κάθονται σε χρωματιστά γυάλινα σκαμπό, αφού επιθεώρησαν τα πλεγμένα δερμάτινα γλυπτά που ήταν κρεμασμένα εδώ κι εκεί.

 

 

Versace Spring 2026: Τάραξε τα νερά

Το blazer και τα jeans της Versace που φόρεσε η Julia Roberts κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, έβαλαν φωτιά στις φήμες σχετικά με τον νέο επικεφαλής δημιουργικό διευθυντή του οίκου, Dario Vitale και μάλλον δεν ήταν τυχαίο.

Μιλώντας για την πρώτη συλλογή του Vitale για τον ιστορικό ιταλικό οίκο, είπε ότι «ήθελε να κάνει μια δήλωση για κάτι που είναι πολύ καθημερινό… Ήθελα να ξεκινήσω με κάτι που ήταν πιο κοντά στους ανθρώπους και σχετικό». Από όλα τα ντεμπούτα σχεδιαστών αυτή τη σεζόν στο Μιλάνο, αυτό του Vitale μπορεί να καταλήξει να είναι το πιο τολμηρό αλλά και διχαστικό ταυτόχρονα.

Αν η ιδέα σας για τη Versace είναι τα εντυπωσιακά ρούχα για το κόκκινο χαλί (red carpet showstoppers), δεν υπήρχε κανένα να περπατά στην πασαρέλα στην πινακοθήκη Pinacoteca Ambrosiana, η τεράστια συλλογή έργων τέχνης της οποίας περιλαμβάνει μια προτομή Μέδουσας.

Η Versace του Vitale, τουλάχιστον στο πρώτο του σόου, γιατί είπε ότι βραδινές τουαλέτες ίσως εμφανιστούν αργότερα σε άλλα πλαίσια – έμοιαζε περισσότερο με ντίσκο του East Village παρά με Met Gala. Μεταφέροντας τη φήμη της Versace για το χρώμα, την τόλμη και το sex appeal σε πιο καθημερινά ενδύματα όπως T-shirts, πουλόβερ, μπλουζόν, γιλέκα και τζιν, έδωσε σε όλα μια απερίφραστη ρετρό ζωντάνια (brio).

 

 

Με πληροφορίες από: WWD.COM

Διαβάστε ακόμη: Milan Fashion Week Spring 2026: Fashion’s Shifting Codes

 

You may also like