Η συλλογή Dior Cruise 2026 just dropped in Rome

by Mina Afentouli
Η παρουσίαση της cruise συλλογής Dior στη Ρώμη ήταν ένα στοίχημα για τη Maria Grazia Chiuri που κερδήθηκε.

Ως η πρώτη γυναίκα καλλιτεχνική διευθύντρια του γαλλικού οίκου μόδας, η Chiuri έχει επιδείξει ένα αλάνθαστο ένστικτο για το τι θέλουν οι γυναίκες. Με αυτήν την ατμοσφαιρική παρέλαση, απέδειξε για άλλη μια φορά την ικανότητά της στη δημιουργία αφηγήσεων που μεταφράζονται σε εντυπωσιακές βιτρίνες.

Παρόλο που ορισμένες λεπτομέρειες της δεξιοτεχνίας επισκιάστηκαν από τη μεγαλοπρέπεια του σκηνικού, οι θαυμαστές της σχεδιάστριας θα εκτιμήσουν την ανοιχτά θηλυκή αισθητική ενός slipdress με κυματιστά στρώματα στολισμένα με χάντρες ή τη μεγαλοπρέπεια μιας κάπας που στάζει χρυσές φούντες.

Αν τελικά αυτή αποδειχθεί η αυλαία της εννιάχρονης θητείας της στον Dior, η Chiuri μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έγραψε η ίδια το φινάλε της.

 

O

Για τη Maria Grazia Chiuri, η παρουσίαση της cruise συλλογής Dior στη Ρώμη ήταν ένα ρίσκο: δεν είχε παρουσιάσει συλλογή στην πατρίδα της εδώ και δέκα χρόνια, από το haute couture σόου Mirabilia Romae ως συν-καλλιτεχνική διευθύντρια της Valentino. «Για μένα, το να κάνω ένα πρότζεκτ στη Ρώμη ήταν προφανώς μία από τις επιθυμίες μου, αλλά και ένας από τους φόβους μου, γιατί το Mirabilia ήταν ένα τόσο υψηλό σημείο», δήλωσε η ίδια σε προεπισκόπηση πριν την εκδήλωση της Dior την περασμένη Τρίτη.

Τελικά, η Ρώμη διαθέτει αρκετά θαύματα για πολλές εντυπωσιακές επιδείξεις μόδας. Η Chiuri παρουσίασε μια υπερπαραγωγή αντάξια των διάσημων κινηματογραφικών στούντιο Cinecittà της πόλης, σε ένα εξίσου κινηματογραφικό σκηνικό: τη Villa Albani Torlonia μετά τη δύση του ήλιου. Το κεντρικό παρτέρι της καλυπτόταν από τεχνητή ομίχλη, με λίγες πραγματικές σταγόνες βροχής που άρχισαν να πέφτουν ακριβώς πριν ξεκινήσει η επίδειξη, αλλά σταμάτησαν στα μισά.

 

 

Το ιδιωτικό συγκρότημα του 18ου αιώνα, που φιλοξενεί μια περίφημη συλλογή ελληνικών και ρωμαϊκών αρχαιοτήτων, είναι δύσκολα προσβάσιμο λόγω μιας περίπλοκης πολιτικής εισόδου. Ακόμα και ο συλλέκτης έργων τέχνης Jean Pigozzi δεν είχε καταφέρει ποτέ να προσκληθεί.

«Έχω σπίτι, και μένω ακριβώς 100 μέτρα πιο κάτω, και κάθε μέρα περπατάω μπροστά του. Ρώτησα, ‘Πώς μπορώ να μπω;’ Και μου απάντησαν, ‘Α, μπορείτε να μπείτε. Κοστίζει περίπου 300 ευρώ.’ Οπότε είπα, ‘ΟΚ, θα το σκεφτώ.’ Και ευγενικά με προσκάλεσε η Dior», είπε.

 

Μια πρώτη ματιά στη νέα συλλογή Dior για το 2026

 

Η Chiuri αξιοποίησε τις βαθιές ιστορικές αναφορές του χώρου με μια σειρά ενδυμάτων που θα ταίριαζαν σε μια πριγκίπισσα της Αναγέννησης. Αέρινα φορέματα σε αποχρώσεις του εκρού και του λευκού εναλλάσσονταν με σαγηνευτικές τουαλέτες σε μπορντό και μαύρο βελούδο, καθώς και ανδρόγυνα πανωφόρια.

Ένα μαύρο δαντελένιο φόρεμα συνδυαζόταν με ένα βαρύ παλτό από εκρού μάλλινο ύφασμα σε στρατιωτικό στυλ με ουρά, ενώ άλλα μοντέλα φορούσαν καμπαρντίνες με αιχμηρές πτυχώσεις, κοντά δερμάτινα τζάκετ τύπου μοτοσικλετιστή ή ουράνια παλτό με αναφορές στη Marlene Dietrich.

 

 

Αν κάποιοι φαίνονταν οικείοι, είναι επειδή η Chiuri ανέθεσε στον οίκο κοστουμιών Tirelli να αναπαραγάγει μερικά από τα διασημότερα δημιουργήματά του, που έχουν εμφανιστεί σε ταινίες όπως «Ο Γατόπαρδος» του Luchino Visconti και «Η Εποχή της Αθωότητας» του Martin Scorsese.

 

Διαβάστε σχετικά: Charlize Theron “shines” in Dior’s campaign

 

 
Tribute στον έρωτα της Ρώμης με τον κινηματογράφο

 

Η συνεργασία αυτή αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης της συλλογής της: ένας φόρος τιμής στον διαχρονικό έρωτα της Ρώμης με τη μεγάλη οθόνη. Η συλλογή, που περιλάμβανε έτοιμα ενδύματα αλλά και δημιουργίες υψηλής ραπτικής, εμπνεύστηκε από ηρωίδες του κινηματογράφου.

«Ο κινηματογράφος έχει συμβάλει πολύ στην προβολή της εικόνας της Ρώμης», είπε η Chiuri. «Για μένα ήταν σημαντικό όχι μόνο να δείξω τη δική μου Ρώμη, αλλά και τη Ρώμη όπως έχει αποτυπωθεί στις ταινίες.»

Στις κλασικές αυτές ταινίες, η γραμμή ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα είναι συχνά λεπτή: σκεφτείτε την Anita Ekberg που λούζεται στο σιντριβάνι Τρέβι στη Γλυκιά Ζωή, ή τον Marcello Mastroianni ως ευγενή του 18ου αιώνα που περιφέρεται σε παλάτι στο Φαντάσματα της Ρώμης.

 

 

Αυτές οι θολές γραμμές ήταν εμφανείς την παραμονή της επίδειξης, καθώς κομπάρσοι με ιστορικά κοστούμια ανακατεύονταν έξω από τη σκηνή όπου τα μοντέλα έκαναν πρόβα. Υπήρχε η αίσθηση του σουρεαλισμού, που ήταν ταιριαστή, καθώς η Chiuri πρωταγωνιστεί σε ένα ιδιόμορφο δράμα μόδας.

Η Chiuri παρατήρησε ότι η Ρώμη υπήρξε πάντα ένα Theatrum Mundi — το «Θέατρο του Κόσμου». To brand κατέβηκε στην Αιώνια Πόλη μαζί με πλήθος καθολικών πιστών απ’ όλο τον κόσμο, για τη χρονιά του Ιωβηλαίου και τον νέο Πάπα.

Οι καλεσμένοι απόλαυσαν αποκλειστικές εμπειρίες: επίσκεψη στο στούντιο του καλλιτέχνη Pietro Ruffo, που έχει συνεργαστεί πολλές φορές με την Chiuri, επίσκεψη στο Tirelli με τις μοδίστρες επί το έργον, και μια ιδιωτική ξενάγηση στο Domus Aurea, το τεράστιο συγκρότημα του Νέρωνα.

O

 

Ήταν μια ακόμη επίδειξη δύναμης από τη Dior, που αναδείχθηκε ως το ισχυρότερο luxury και premium brand στην πρόσφατη αναφορά της Brand Finance για τα 50 κορυφαία του κόσμου. Το brand σκαρφάλωσε τρεις θέσεις από πέρυσι.

Εδώ και μήνες κυκλοφορούν φήμες πως θα την διαδεχθεί ο Jonathan Anderson. Ο Anderson επιβεβαιώθηκε ως σχεδιαστής της ανδρικής συλλογής Dior και φημολογείται ότι θα αναλάβει και το γυναικείο τμήμα. Η επίδειξη θεωρήθηκε ευρέως ως το αποχαιρετιστήριο της Chiuri.

Παρότι οι υπεύθυνοι της Dior δεν σχολίασαν τίποτα, για την ατάραχη σχεδιάστρια όλα κύλησαν ομαλά. Εξηγώντας την απόφαση να προηγηθεί της περιόδου haute couture, που συνήθως διεξάγεται στο Παρίσι τον Ιούλιο, ανέφερε την ομοιότητα μεταξύ σχεδιασμού κοστουμιών και δημιουργίας ενδυμάτων κατόπιν παραγγελίας για τους πιο εύπορους πελάτες της Dior.

O

 

Να σημειωθεί ότι υπό τη Chiuri, τα έσοδα του οίκου τριπλασιάστηκαν. Ωστόσο η μητρική εταιρεία LVMH έχει απογοητεύσει τις αγορές τους τελευταίους μήνες λόγω μείωσης της παγκόσμιας ζήτησης για είδη πολυτελείας. Για αυτόν τον λόγο, διόρισε νέους δημιουργικούς διευθυντές σε πολλά βασικά brands της για να ανανεώσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

 

Photos: Francesco Ormando, Delphine Achard, Giovanni Giannoni / WWD

 

You may also like