Home / Cozyhome  / Cozy Meets  / Το 100% Hotel Show περνά από το “φαίνεσθαι” στο “είναι”

Το 100% Hotel Show περνά από το “φαίνεσθαι” στο “είναι”

Το 100% Hotel Show Δημήτρης Αντωνάκος
Λίγες μέρες μάς χωρίζουν από την έναρξη του 100% Hotel Show, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18 έως και τις 20 Νοεμβρίου στο MEC Παιανίας. Πάντα σε ετοιμότητα και σε επαφή με τις εξελίξεις που αφορούν στον ξενοδοχειακό κλάδο και τον τουρισμό, ο CEO της Demand Fairs & Media, κ. Δημήτρης Αντωνάκος, και η ομάδα του προετοιμάζονται να μας υποδεχτούν στην 11η διοργάνωση της Premium Έκθεσης, με νέες θεματικές, νέα concepts περιπτέρων και νέα βραβεία!

 

Το 100% Hotel Show έχει αποδείξει με κάθε διοργάνωσή του πως προλαβαίνει τις εξελίξεις που αφορούν στον κλάδο της φιλοξενίας. Ποιο είναι, λοιπόν, το επίκεντρο της φετινής Έκθεσης;

Το 100% Hotel Show δεν κάθεται ποτέ ήσυχο. Όσο τα πράγματα τριγύρω αλλάζουν, αλλάζουμε κι εμείς. Υπάρχουν αρκετές αλλαγές, κάποιες από τις οποίες είχαν ήδη ξεκινήσει από την προηγούμενη διοργάνωση και κάποιες καινούργιες. Από την αρχή του, το 100% Hotel Show τοποθετήθηκε ως η Premium Έκθεση για τα ξενοδοχεία, θεωρώντας ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι ένα εγγενώς luxury προϊόν και ως τέτοιο πρέπει να δομείται. Η νέα προσέγγιση, που σχετίζεται άμεσα με τις εξελίξεις που αφορούν στον κλάδο της φιλοξενίας, είναι ότι εστιάζουμε πλέον πολύ ξεκάθαρα στον Τουρισμό Πολυτελείας, παρουσιάζοντας λύσεις και απευθυνόμενοι πολύ πιο στοχευμένα σε αυτό το κοινό.

 

Καταλύματα πολυτελείας 100 Hotel Show 2023

 

5* Resorts, Βίλες και Upscale Appartments, Boutique Hotels είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος του κοινού, που επιθυμούμε να συσπειρώσουμε γύρω από την Έκθεση. Επειδή, ακόμα και προ πανδημίας, οι μελέτες έδειχναν ότι το luxury στον τουρισμό δεν είναι κατ’ ανάγκη η χλιδή, εμείς από πέρσι ξεκινήσαμε να μιλάμε για το real luxury. Μελέτες του 2018-19 έλεγαν ότι luxury μπορεί να είναι και ένα δεντρόσπιτο που προσφέρει μια μοναδική εμπειρία. Έτσι, απευθυνόμαστε φέτος και σε τέτοιες μορφές, όπως το Glamping, τα Eco Lodges, τα Αγροτουριστικά Καταλύματα.

 

Τι νέο, λοιπόν, θα δούμε στο ενδέκατο 100% Hotel Show;

Μέχρι το 2019, το 100% Hotel Show ήταν η Έκθεση που είχε σε μεγάλη έκταση πολύ εντυπωσιακά περίπτερα και κατασκευές. Τα πράγματα, όμως, έχουν αλλάξει μετά τον Covid. Τόσο το υψηλό κόστος κατασκευής των περιπτέρων, όσο και το γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες, ούσες υποστελεχωμένες, δεν μπορούν να διαθέσουν τον χρόνο και την ενέργεια για να σχεδιάσουν εντυπωσιακά περίπτερα, έχουν επηρεάσει και τον τρόπο της εκθεσιακής προβολής τους. Η ανάγκη πλέον μετακινείται στην ουσία – φεύγουμε από το “φαίνεσθαι” και περνάμε στο “είναι”. Έτσι, το 100% Hotel Show, με τα νέα concept περιπτέρων του, εστιάζει στο προϊόν και την υπηρεσία που έχει να δείξει η εκάστοτε εταιρεία και δίνει πολύ ιδιαίτερες εναλλακτικές για να συμμετέχουν, χωρίς να αποτελούν εμπόδια το budget και ο χρόνος που απαιτούνται για την κατασκευή του περιπτέρου.

 

To 100% Hotel Show

 

Φέτος, έχει δημιουργηθεί και μία ολόκληρη ενότητα για τις νέες τουριστικές επενδύσεις. Τα τελευταία χρόνια επισκέπτονται την Έκθεση επενδυτές διαφόρων κλιμάκων, οι οποίοι έρχονται για να δουν προτάσεις για τη νέα κατασκευή μίας ξενοδοχειακής μονάδας ή για την εκτεταμένη ανακαίνισή της. Μία νέα επένδυση, όμως, απαιτεί και κάποια χρηματοδοτικά εργαλεία, μια ενημέρωση γύρω από το real estate – σημαντικό θέμα στην Ελλάδα σήμερα – αρχιτεκτονικά γραφεία, εταιρείες που κάνουν ξενοδοχειακά concept και κατασκευαστικές εταιρείες. Όλο αυτό το φάσμα καλύπτεται στον Ειδικό Τομέα της Έκθεσης “100% Hotel Development, ενώ προγραμματίζουμε και ένα ειδικό συνέδριο γύρω από τις ξενοδοχειακές επενδύσεις.

 

Αναφερθήκατε σε νέα concepts περιπτέρων. Ποια ακριβώς θα είναι αυτά και πώς θα αναβαθμίσουν την εμπειρία εκθετών και επισκεπτών;

Εκτός από τα Conceptual μικρά περίπτερα που εγκαινιάσαμε πέρσι, φέτος, παρουσιάζουμε ένα νέο είδος περιπτέρου, το Premium Customized Stand. Ενώ η κατασκευή του βασίζεται στο ίδιο υλικό, αυτό καθαυτό το υλικό μπορεί να διαφοροποιήσει και να προσδώσει μοναδικότητα στην τελική μορφή του περιπτέρου. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στα τοιχία από ύφασμα, πάνω στο οποίο τυπώνεται το θέμα που επιλέγει ο εκάστοτε εκθέτης. Μάλιστα, η δομή του επιτρέπει να φωτίζεται εσωτερικά και να τοποθετούνται πάνω στα τοιχία από ύφασμα οθόνες, ράφια και προϊόντα.

 

 

Με αυτόν τον τρόπο, οι εταιρείες μπορούν να έχουν τη μοναδική τους παρουσία, γιατί διαφοροποιούνται ανάλογα με το εικαστικό που θα επιλέξουν, ενώ δεν μπαίνουν στα έξοδα και τη χρονοβόρα διαδικασία μίας κατασκευής. Κάτι εξίσου σημαντικό, είναι πως τα εν λόγω περίπτερα έχουν πολύ μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα, συγκριτικά με τις εκθεσιακές κατασκευές που δημιουργούνται από άλλα υλικά (ξύλο, γυψοσανίδα κοκ), απλώς για να πεταχτούν μετά από μόλις τρεις ή τέσσερις μέρες χρήσης.

 

Φέτος, διευρύνετε και τα 100% Hotel Design Awards, εντάσσοντας την κατηγορία Design Products στο περιεχόμενο του διαγωνισμού. Τι σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση;

Εδώ και έναν χρόνο περίπου, στην ιδιοκτησία της Demand υπάρχει μία νέα πλατφόρμα, το designsociety.gr, που εστιάζει κυρίως στο design, όχι τόσο του deco, όσο του Product, του Collectible και του Βιομηχανικού Design. Πιστεύουμε πως ένα ξενοδοχείο, για να αποκτήσει μοναδικότητα και την ιδιαίτερη ταυτότητά του, πρέπει σε διάφορους υποτομείς του να μην ακολουθεί μία μανιέρα, να μην έχει μια επανάληψη προϊόντων, που μπορεί να βρει ο επισκέπτης και στο απέναντι ξενοδοχείο, αλλά να του προσφέρει μια μοναδική εμπειρία. Μέρος αυτής της εμπειρίας είναι και το design, είτε αυτό αφορά στην αρχιτεκτονική, είτε στο product design.

 

design products award

 

Αν ένα ξενοδοχείο έχει κάποια ιδιαίτερα και μοναδικά design προϊόντα στους χώρους του, αυτά δημιουργούν μια αίσθηση μοναδικότητας και συμβάλλουν πολύ στο storytelling του ξενοδοχείου – εκεί όπου παίζεται και όλο το παιχνίδι με τις κρατήσεις. Απ’ την άλλη, πλέον υπάρχουν αρκετοί designers στην Ελλάδα που σχεδιάζουν πολύ ιδιαίτερα πράγματα. Θέλουμε, λοιπόν, να τους φέρουμε σε επαφή με τους επαγγελματίες τουρισμού.και να δείξουμε στους ξενοδόχους πώς το design μπορεί να τους δώσει λύσεις. Αυτό γίνεται τόσο μέσα από τα 100% Design Product Awards, όσο και μέσα από την Art & Design Gallery, που έκανε το ντεμπούτο της στο περσινό 100% Hotel Show και συνεχίζεται φέτος.

 

art and design gallery Hotel Show

 

Αγαπημένη ενότητα των επισκεπτών της έκθεσης είναι και τα Workshops. Ποιες είναι οι θεματικές που θα αναλυθούν στη φετινή διοργάνωση;

Φέτος, τα Workshops του Σαββάτου εστιάζουν στο κομμάτι των επενδύσεων και στο αρχιτεκτονικό περιεχόμενο. Πέρα από το συνέδριο για τις νέες επενδύσεις, το οποίο προανέφερα, θα μιλήσουμε για τον σχεδιασμό των luxury ξενοδοχείων, για τα design trends των ξενοδοχείων, όπως και για το sustainability, που είναι πολύ σημαντικό. Η Κυριακή θα είναι αφιερωμένη στις ξενοδοχειακές πωλήσεις και θα αναλυθούν μέθοδοι online sales, εργαλεία για το distribution των ξενοδοχείων, τα booking engines, το revenue management, κ.ά. Τέλος, η Δευτέρα θα είναι αφιερωμένη στον τομέα βίλα, με θεματικές για το design, την οργάνωση, τις πωλήσεις και το marketing.

 

workshops Το 100% Hotel Show

 

Ποιες θεωρείτε τις μεγαλύτερες προκλήσεις στις οποίες καλείται να αντεπεξέλθει ο ξενοδοχειακός κλάδος της χώρας μας σήμερα και πώς μπορεί να συμβάλλει η συμμετοχή στο 100% Hotel Show στην αντιμετώπισή τους;

Υπάρχουν αρκετές προκλήσεις και κάποιες είναι άμεσες. Αν ρωτήσετε έναν ξενοδόχο, θα σας πει πως η μεγαλύτερη πρόκληση είναι πώς θα αυξήσει τις κρατήσεις του. Αυτό που θεωρούμε εμείς, όμως, ως την πιο σημαντική πρόκληση είναι η βιωσιμότητα. Ο όρος sustainability είναι πολύ σημαντικός,.όπως σημαντικός είναι και ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόζεται σε όλες τις εκφάνσεις ενός ξενοδοχείου.

 

Στην Ελλάδα, για χρόνια θεωρούσαμε ότι η αειφορία εξαντλείται στον βιοκλιματικό σχεδιασμό ενός ξενοδοχείου. Ωστόσο, τελευταία βλέπουμε – και με το overtourism – ότι υπάρχουν διάφορα προβλήματα που αφορούν στη βιωσιμότητα.και σχετίζονται με την ένταξη των τοπικών κοινωνιών στο τουριστικό προϊόν.– πώς, δηλαδή, οι τοπικές κοινωνίες αισθάνονται ότι είναι μέρος ή απέναντι στο τουριστικό προϊόν. Το βλέπουμε και στο εξωτερικό, στη Βενετία, τη Βαρκελώνη, ότι υπάρχουν αντιδράσεις στο θέμα του υπερτουρισμού. Αυτό είναι κάτι που αγγίζει και την Ελλάδα,.σε περιπτώσεις όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος ή με τις εικόνες από την Ακρόπολη,.με τις ουρές τουριστών κάτω από τον ήλιο. Εικόνες όπως αυτές μπορεί από τη μία να φέρνουν ένα προσωρινό καλό αποτέλεσμα,.μακροπρόθεσμα όμως μπορούν να λειτουργήσουν δυσφημιστικά για το ελληνικό τουριστικό προϊόν.

 

Άρα, αυτό το θέμα είναι η μεγάλη πρόκληση στην οποία πρέπει να απαντήσει ο τουριστικός κλάδος. Εμείς, ως έκθεση, προφανώς δεν έχουμε τον θεσμικό ρόλο για να βρούμε τις λύσεις,.αλλά θέτουμε τα θέματα. Έτσι, εστιάζουμε στη βιωσιμότητα και στο πώς μπορούν οι προορισμοί και οι ξενοδοχειακές μονάδες να οργανωθούν,.για να μπορέσουν να το αντιμετωπίσουν, πριν αυτό το πρόβλημα γίνει τόσο βασανιστικό,.που δεν θα μπορεί να αντιμετωπιστεί.

 

Μετά από τόσα χρόνια, τι σας έχει διδάξει σε προσωπικό επίπεδο η ενασχόληση με τη διοργάνωση μιας τόσο απαιτητικής Έκθεσης;

Η αλήθεια είναι ότι η Έκθεση είναι απαιτητική,.γιατί κάθε φορά βασανιζόμαστε κι εμείς για το πώς μπορούμε να την προσαρμόσουμε. Αυτό που λέγαμε και στην αρχή… Δεν καθόμαστε σε ησυχία! Αυτό που με έχει διδάξει η ενασχόληση με την Έκθεση είναι ότι.πρέπει να είσαι πάντα on fire, για να μπορείς να βλέπεις πού πηγαίνουν οι εξελίξεις,.να προσαρμόζεσαι, να παίρνεις τα μηνύματα από τη διεθνή αγορά.και να βλέπεις με ποιον τρόπο μπορεί η Έκθεση να τα αποτυπώσει στο περιεχόμενό της. Εκεί δε χωρά ο παραμικρός εφησυχασμός.

 

Και ποιοι είναι οι στόχοι που έχετε θέσει για το μέλλον της;

Θα θέλαμε το 100% Hotel Show να είναι η απόλυτα επαγγελματική Έκθεση για τα υψηλού επιπέδου ελληνικά ξενοδοχεία.και να συμπεριλαμβάνει όλο το φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών που είναι ιδιαίτερα και έχουν να δώσουν.κάποιο ιδιαίτερο περιεχόμενο ή εργαλείο στον ξενοδόχο. Από την άλλη, στόχος μας είναι όλο αυτό να γίνεται μέσα από μια στοχευμένη επικοινωνία επισκεπτών και εκθετών.

Γι’ αυτό και το 100% Hotel Show, από την πρώτη κιόλας διοργάνωσή του,.ενέταξε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του το εργαλείο του προκαθορισμένου ραντεβού μεταξύ εκθετών και επισκεπτών. Συνεχίζουμε να ενθαρρύνουμε τους επισκέπτες να κλείνουν τα ραντεβού τους με τους εκθέτες,.καλλιεργώντας αυτήν την κουλτούρα των στοχευμένων επισκέψεων,.γιατί έτσι θα έχουμε προετοιμασμένους εκθέτες και επισκέπτες που ξέρουν τι θέλουν και πού θα το αναζητήσουν.

Για μένα, το ιδεατό 100% Hotel Show θα είναι μία Έκθεση,.όπου το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου των εκθετών θα είναι προκαθορισμένα ραντεβού,.γιατί έτσι θα είναι μια απόλυτα αποτελεσματική πλατφόρμα,.τόσο για τους εκθέτες, όσο και για τους επισκέπτες της.

 

100% Hotel Show 2023
18 – 20 Νοεμβρίου
MEC Παιανίας
Κάντε δωρεάν εγγραφή ως επισκέπτης εδώ
Δείτε τη λίστα με τους εκθέτες εδώ
www.hotelshow.gr

 

***Το COZYHOME είναι για μία ακόμη χρονιά χορηγός επικοινωνίας του 100% Hotel Show.***

 

[email protected]

“I must be a mermaid, Rango. I have no fear of depths and a great fear of shallow living.” Anais Nin