Ο Κλέων Φυσέκης βρίσκεται πίσω από τις ενδυματολογικές επιλογές ορισμένων από τις πιο αγαπημένες ελληνικές παραγωγές σε τηλεόραση και θέατρο. Μας εξηγεί πώς καταφέρνει να συνδέσει το ρούχο με την προσωπικότητα και τη ζωή ενός χαρακτήρα, αφήνοντάς μας να ξεκλέψουμε μία κλεφτή ματιά στο backstage. Νιώθει αιώνιος ροκάς και μας εξιστορεί πώς συνδύασε τις δύο μεγάλες του αγάπες: το ένδυμα και τη μυθοπλασία.
Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με τον χώρο της ενδυματολογίας;
Θυμάμαι τον εαυτό μου από πάντα σε μια κινηματογραφική αίθουσα, ένα video club ή ένα κατάστημα ταινιών και δίσκων να ψάχνω στα ράφια. Επειδή όλος αυτός ο κόσμος, παρόλο που με μάγευε, ήταν παράλληλα ξένος για μένα, καθώς κανείς από την οικογένεια μου δεν έχει ενασχόληση με τον καλλιτεχνικό τομέα, σπούδασα την άλλη μου μεγάλη αγάπη, που ήταν η μόδα. Φανταζόμουν ότι το να ανοίξω ένα ατελιέ ή να εργαστώ σε μία εταιρεία ως σχεδιαστής, ήταν πιο εφικτό ως όνειρο.
Τελειώνοντας τις σπουδές μου ως σχεδιαστής μόδας, ξεκίνησα να εργάζομαι σε τηλεοπτικές εκπομπές ως ειδικευόμενος στυλίστας παρουσίασης τάσεων της εποχής. Κάποια στιγμή, ένας παραγωγός ζητούσε ενδυματολόγο για μια σειρά που ξεκινούσε τότε, στο κανάλι αυτό. Μου έγινε η πρόταση και, όπως καταλαβαίνετε, δε γινόταν να αρνηθώ. Από εκείνη τη στιγμή, κατάφερα να συνδυάσω τις δύο μεγάλες μου αγάπες. Το ένδυμα και τη μυθοπλασία.

Μιλήστε μας λίγο για την εμπειρία σας ως ενδυματολόγος στο θέατρο και την τηλεόραση. Ποιες ήταν οι εργασίες-σταθμοί στη μέχρι τώρα πορεία σας;
Θα ήταν άδικο να ξεχωρίσω κάποια, καθώς η κάθε μία ήταν το σκαλοπάτι της επόμενης. Ας πούμε, όμως, πως οι “Ιωάννα της καρδιάς”, “Ιστορίες του αστυνόμου Μπέκα”, “Πέτα τη Φριτέζα” και ο φετινός “Σασμός” έχουν λίγο ψηλότερη θέση στην καρδιά μου.
Φέτος, ντύνετε τους χαρακτήρες της πετυχημένης σειράς Σασμός. Πώς επιλέγετε τι θα φορέσει ο κάθε χαρακτήρας;
Οι επιλογές γίνονται πάντα με βάση τον χαρακτήρα του κειμένου, τον οποίο πρέπει να κάνω εικόνα.

Πώς προσεγγίζετε εσείς αυτήν τη σύνδεση;
Εμένα μου αρέσουν οι συμβολισμοί. Για παράδειγμα, στον Σασμό θα δείτε πως η Αργυρώ στην αρχή της σειράς φορούσε floral φορέματα και στην πορεία της σειράς μαύρα. Όπως ένα λουλούδι που έρχεται στον κόσμο και ανθίζει, για να καταλήξει μαραμένο. Ακριβώς σαν το ταξίδι της Αργυρώς στη σειρά μέχρι τώρα. Ο Μαθιός φοράει τα ίδια ή σχεδόν τα ίδια ρούχα. Και πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς, για έναν άνδρα που περιμένει μια ζωή σταθερά την ίδια γυναίκα και φτάνει στο σημείο να σκοτώσει για να την αποκτήσει; Που οι απόψεις του, σωστές ή λάθος, δεν αλλάζουν;

Η Βασιλική από την άλλη φοράει παλτό με κουκούλα. Κουκουλώνει, δηλαδή, από τον γιο της και την κλειστή κοινωνία στην οποία ζει, τα προβλήματα του γάμου της και το κρυφό πάθος που τόσα χρόνια κρύβει για τον Μαθιό. Ο Άγγελος ξεκινάει το ταξίδι του στον μύθο ελαφριά, με ένα πουκάμισο. Μαθαίνοντας, όμως, την αλήθεια για την οικογένειά του και χάνοντας τον αδερφό, που μόλις γνώρισε, κλείνεται στον εαυτό του. Παράλληλα, έχει την ανάγκη να αποκτήσει την οικογένεια που ποτέ δεν είχε. Όπως ακριβώς μας πνίγει ένα ζιβάγκο!
Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για όλα αυτά, αλλά σας αναφέρω κάποια ενδεικτικά παραδείγματα, για να καταλάβετε πως εμπνέομαι και στήνω τη δουλειά μου. Ο κινηματογράφος ξεκίνησε βουβός. Στόχος μου είναι, πατώντας τη σίγαση στο τηλεχειριστήριο της τηλεόρασης, να μπορεί ο τηλεθεατής να καταλάβει τους χαρακτήρες του έργου.
Ο τρόπος που θα επιλέξετε το ντύσιμο ενός ηθοποιού διαφέρει ανάλογα με το αν ερμηνεύει έναν θεατρικό ή τηλεοπτικό ρόλο; Αν ναι, πού έγκειται η διαφοροποίηση και πού αντιμετωπίζετε μεγαλύτερες προκλήσεις;
Όχι! Απλά στο θέατρο πρέπει να είναι πιο τρανταχτό το ντύσιμο και οι όποιες λεπτομέρειες του χαρακτήρα, ώστε να γίνεται αντιληπτό και από τα πίσω καθίσματα.

Η επιλογή των ενδυμάτων για έναν ρόλο πιστεύετε ότι συμβάλλει στην επιτυχία του; Μπορεί να κάνει το κοινό να αγαπήσει τον χαρακτήρα;
Ο κινηματογράφος είναι εικόνα. Τα ρούχα και το στυλ είναι η εικόνα μας προς τους άλλους, πριν μιλήσουμε. Επομένως, είναι η πρώτη πληροφορία που θα λάβει ο θεατής για τον χαρακτήρα. Πρωταρχικό ρόλο, όμως, σε ένα υγίες κοινό για την αγάπη ή το μίσος σε έναν χαρακτήρα έχει η δράση και ο λόγος. Το ρούχο θα κληθεί να δώσει τη σωστή ή τη λάθος οπτική πληροφορία του κάθε χαρακτήρα.

Τι ρόλο διαδραματίζει η μόδα στη δική σας ζωή; Πώς θα χαρακτηρίζατε το προσωπικό σας στυλ;
Παρακολουθώ τη μόδα. Εμπνέομαι από αυτήν και προσπαθώ να προσθέτω, όποτε μπορώ, και τις πινελιές μου σε αυτήν. Στο τέλος της ημέρας, όμως, μόδα για μένα είναι να αισθάνεσαι ωραία με το μέσα σου. Το προσωπικό μου στυλ θα το κρίνουν οι άλλοι. Εγώ αισθάνομαι αιώνιος ροκάς.

Υπάρχει κάποια σειρά ή ταινία, εσωτερικού ή εξωτερικού, που θαυμάζετε για τις ενδυματολογικές επιλογές της;
Πολλές! Αν δεν υπήρχαν θα έκανα άλλη δουλειά! Δεν μπορώ να καταλάβω ανθρώπους που λένε “δε βλέπω ταινίες”, αλλά κάνουν ταινίες. Ή λένε “δε με ενδιαφέρει η μόδα”, αλλά δουλεύουν γι’ αυτή! Ενδεικτικά θα πω τις εξής: “Οι αναμνήσεις μιας Γκέισας”, “Moulin Rouge”, “Alice in wonderland”, “Dracula”, “The great Gatsby”, “Chicago”, “Anna Karenina”. Τι να πρωτοπώ… Είναι τόσες πολλές!!!
Κλέων Φυσέκης- Instagram






