Home / Lifestyle  / Ιλιάδα Ευαγγελία Κοθρά: “Νέες ευκαιρίες θα ξεμυτίσουν από εκεί, που τώρα δεν τις βλέπουμε καθαρά.”

Ιλιάδα Ευαγγελία Κοθρά: “Νέες ευκαιρίες θα ξεμυτίσουν από εκεί, που τώρα δεν τις βλέπουμε καθαρά.”

Υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι βλέπουν ευκαιρίες, εκεί που οι περισσότεροι βλέπουν αδιέξοδα. Σε αυτήν ακριβώς την  κατηγορία των “αιώνιων οραματιστών”, ανήκει και η Ιλιάδα Ευαγγελία Κοθρά. Εν μέσω οικονομικής κρίσης, δε δίστασε να “ποντάρει” στη θετική πλευρά μιας δύσκολης κατάστασης για την Ελλάδα, δημιουργώντας το 2012 την πλατφόρμα www.living-postcards.com, με στόχο να στηρίξει και να προβάλει εκτός συνόρων, τη νέα ελληνική επιχειρηματικότητα. Η εμπειρία της ως marketing manager σε μεγάλους οίκους, αλλά και η βαθιά γνώση του digital marketing και του personal branding, τη βοήθησαν στο να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα, με την πλατφόρμα να μετρά οχτώ χρόνια επιτυχημένης πορείας, δίνοντας ουσιαστική ώθηση σε ελληνικά brands. Μας μιλά για το όραμα που έγινε πράξη, για τον προσωπικό της αγώνα ενάντια στα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις, αλλά και για τη “γέννηση” νέων ευκαιριών, για εκείνους που θέλουν να τις δουν…

 

 

Οι “Ζωντανές Καρτ Ποστάλ”  σου (Living Postcards) έκλεισαν 8 χρόνια ζωής και φαίνεται ότι όσο δύσκολη ήταν η φάση του ξεκινήματός τους λόγω της οικονομικής κρίσης, άλλο τόσο δύσκολη είναι και η παρούσα κατάσταση που βιώνουμε λόγω Covid-19. Παρά τις δυσκολίες, κατάφεραν να γίνουν μια πλατφόρμα, που βοήθησε πολύ και βοηθά ακόμα τα ελληνικά brands και τους δημιουργούς. Μίλησέ μας για αυτή την πορεία μέχρι σήμερα. Πόσα άλλαξαν και πόσα έμειναν ίδια;

Μετά από 8 χρόνια, έχουν αλλάξει πολλά. Θα έλεγα όμως πως το ξεκίνημα ήταν πιο εύκολο ακόμα και μέσα στην οικονομική κρίση. Τα brands ήταν πολλά, και υπήρχε μια διάχυτη αισιοδοξία στον αέρα πως θα βγαίναμε από αυτήν την κατάσταση σχετικά γρήγορα. Το «μεράκι» σαν έννοια ουσιαστική και όχι γραφική, ήταν εκεί έντονα. Η πορεία έδειξε το προφανές, πως δε φτάνει η αισιοδοξία και η πίστη σε αυτό που κάνεις. Χρειάζεται στρατηγική, γνώσεις, σοβαρές συνέργειες και αφοσίωση. Αρκετές επιχειρήσεις που πρωτοπαρουσιάσαμε, μετά από εντατική έρευνα όπως πάντα, δεν είχαν την αναμενόμενη πορεία. Αυτοί όμως που έμειναν, θριάμβευσαν. Με την έλευση της πανδημίας ,τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο σκληρά. Και πάλι όμως, τα brands που ήταν προετοιμασμένα, είχαν όραμα και είχαν επενδύσει στο σωστό προϊόν και την digital εικόνα τους, θα έχουν εξέλιξη. Οι αλλαγές είναι καταιγιστικές και χρειάζεται επαγρύπνηση, θέληση για αλλαγή σε ό,τι έχουμε μάθει ως τώρα και ηρεμία.

 

 

 

Όταν ξεκίνησες το “Living Postcards” ποιος ήταν ο στόχος σου; Θα έλεγες ότι επετεύχθη;

Ο στόχος ήταν να γίνουν γνωστά στο εξωτερικό τα brands που είχαν δημιουργηθεί, το διάστημα της οικονομικής κρίσης. Το έβρισκα λάθος να μη γνωρίζουν οι ξένοι το νέο επιχειρείν, που βρισκόταν σε πλήρη άνθιση. Τις επιχειρηματικές προσπάθειες νέων ανθρώπων, οι οποίοι έβγαιναν στο προσκήνιο με πάθος και όνειρα. Άνθρωποι που είχαν αποφασίσει να ακολουθήσουν την καρδιά τους και να προχωρήσουν, να εξάγουν, να δημιουργήσουν, να γίνουν γνωστοί σε όλο τον κόσμο. Αν και μετά από 22 εκδηλώσεις, αρθρογραφία σε ξένα και ελληνικά περιοδικά για την ελληνική δημιουργικότητα και αξιόπιστες συνεργασίες, θα έλεγα πως ο στόχος επετεύχθη, όταν το επίσημο περιοδικό της “Scandinavian Airlines” έστειλε στην Αθήνα μια ομάδα από Σουηδία και Δανία, για να κάνει αφιέρωμα στο project. To  Living Postcards μπήκε στην μπροστινή θέση εκατοντάδων αεροπλάνων της ομώνυμης εταιρείας, και διαβάστηκε από χιλιάδες. Τότε ναι, το ένιωσα έντονα. Ακόμη κι αν είχαν προηγηθεί και άλλα αφιερώματα από το εξωτερικό στην πλατφόρμα.

 

 

 

Τελικά ποιο θα χαρακτήριζες ως το πιο δυνατό ελληνικό εξαγώγιμο “προϊόν”; Ποια είναι τα δυνατά χαρτιά της Ελλάδας και σε ποιον βαθμό τα επικοινωνεί ή δεν τα επικοινωνεί σωστά και επαρκώς;

Τα δυνατά χαρτιά της Ελλάδας είναι πολλά και δεν αφορούν μόνο το φαγητό ή τα ξενοδοχεία. Έχουμε πολύ υλικό να δείξουμε στο κομμάτι του design ή της μόδας, της μουσικής, της τέχνης, του κοσμήματος… Χρειάζονται συντονισμένες κινήσεις από το ίδιο το κράτος για να φανούν όλα τα καινοτόμα brands. Έχουν γίνει φυσικά και εκθέσεις με στόχο την εξωστρέφεια, απλά είναι ένας συνεχής αγώνας.

 

 

Έχοντας στενή επαφή με νέους δημιουργικούς ανθρώπους και ελληνικά  brands, που τώρα κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον επιχειρηματικό χώρο, ποια είναι τα ζητήματα που τους απασχολούν περισσότερο, και ποιοι οι “σκόπελοι” που συνήθως αντιμετωπίζουν;

Το αν θα αντέξουν. Αν θα πετύχουν. Καμιά φορά, όμως, είναι οι ίδιοι που βάζουν “σκοπέλους”. Μπορεί να διακατέχονται επίσης από υπερβολική αισιοδοξία ή το ανάποδο, να έχουν δηλαδή μια καλή ιδέα και να μην την εξελίσσουν γιατί φοβούνται ή αποθαρρύνονται. Η γραφειοκρατία υφίσταται, αλλά είναι θέμα χρόνου να γίνουν πιο εύκολα τα πράγματα. Το βασικότερο; Πρέπει να “αγκαλιάζουν” τις αλλαγές και να μη σταματούν την περαιτέρω μόρφωση στον κλάδο τους, αλλά και να προσλαμβάνουν επαγγελματίες για τα όποια projects τους.

 
 

 

 

Tι “κλείνει” μέσα της για εσένα η λέξη Ελλάδα, και ποιες πλευρές της θα ήθελες ιδανικά να αναδείξεις παγκοσμίως;

Για μένα Ελλάδα σημαίνει καινοτομία. Υπάρχουν λαμπρά μυαλά με απίστευτες ιδέες σε κάθε τομέα. Πιστεύω απόλυτα σε αυτά τα μυαλά, και τα συναντώ παντού. Δεν είναι μόνο το μπλε και το φως. Μπαίνουμε σε μια εποχή, που μια χώρα για να αναδειχθεί χρειάζονται πολλά παραπάνω από τα φυσικά της τοπία, τα οποία οφείλει να τα αναδείξει με διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι παλαιότερα. ‘Όμως, συχνά οι ατομικές προσπάθειες των ανθρώπων αναδεικνύουν καλύτερα τον τόπο τους. Υπάρχουν μικρά μέρη, όπως για παράδειγμα η Άνδρος, η Τήνος ή μέρη στην Ήπειρο, όπως τα Τζουμέρκα και η ευρύτερη περιοχή της Άρτας, που έχουν αναδειχθεί χάρη σε επίμονους επιχειρηματίες ή ανθρώπους οραματιστές. Η ατομική προσπάθεια, λοιπόν, σε συνδυασμό με το κράτος, μπορούν να κάνουν θαύματα. Είμαι ιδιαιτέρως χαρούμενη, γιατί σαν πλατφόρμα έχουμε αναλάβει την επικοινωνία ενός ντοκιμαντέρ, το οποίο αφορά στη γαστρονομία της Ηπείρου και την παράδοση πίσω από αυτήν. Όλοι μαζί, λοιπόν, μπορούμε να κάνουμε πολλά.

 

Εκτός από marketing, social media, public relations και διαφήμιση, γνωρίζουμε ότι έχεις σπουδάσει φωτογραφία και θέατρο. Πώς ισορρόπησε μέσα σου η επαφή με τόσο διαφορετικά ερεθίσματα;

Το ένα βοηθάει το άλλο. Έχω τις απόψεις των ανθρώπων της Αναγέννησης, οι οποίοι  πίστευαν πως πρέπει να έχουμε “ανοιχτά” μυαλά και να μην τα περιορίζουμε! Η φωτογραφία με βοήθησε πολύ, ώστε, να μπορώ να έχω καλύτερο content στην πλατφόρμα και να μπορώ να διαλέγω ποιους φωτογράφους θα προβάλλουμε. Το θέατρο το λατρεύω και ανυπομονώ να ανοίξουν και πάλι οι θεατρικές σκηνές. Να γεμίσουν κόσμο…

 
 
 

Και μέσα από την πλατφόρμα σου, iliadakothra.com, αλλά και μεμονωμένα, μέσα από τις αναρτήσεις σου και την ενεργή συμμετοχή σου σε καμπάνιες και events, έχεις στηρίξει τη γυναικεία επιχειρηματικότητα αλλά και πολλά ακόμα ζητήματα που απασχολούν τη σύγχρονη γυναίκα. Σε ποιες εκφάνσεις της ζωής της θεωρείς πως, δυστυχώς, η ανισότητα και οι προκαταλήψεις δεν έπαψαν ποτέ να υφίστανται; Τι μπορούμε να κάνουμε τελικά για να αλλάξουμε το τοπίο;

Το θέμα της γυναικείας επιχειρηματικότητας και της κοινωνικής ανισότητας σε ό,τι αφορά το γυναικείο φύλο γενικά, είναι από τα θέματα που με “καίνε”. Αυτός είναι και ο λόγος, που είμαι μέλος σε διεθνείς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, όπως το “Nations of Women”, το “Women Economic Forum”, το “Τhe Brussels Binder” και το “Womentech Network”. Προσπαθούμε -όσο αυτό είναι εφικτό- να δώσουμε λύσεις, να πιέσουμε καταστάσεις και να στηρίξουμε η μία γυναίκα την άλλη. Τα προβλήματα, όμως, είναι κοινά, υφίστανται παντού. Με χαρά βέβαια βλέπουμε πολλές γυναίκες στο τιμόνι του #επιχειρείν αλλά όχι τόσες πολλές σε μεγάλες εταιρείες. Στελέχη υψηλού επιπέδου, ναι, αλλά και πάλι είναι κατά πολύ λιγότερες των ανδρών.

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν: Πρώτον να μάθουμε στα κορίτσια μας να είναι ανεξάρτητα, φιλόδοξα, αυτόνομα. Να τους μάθουμε να ζητάνε χωρίς ενοχές. Να στηρίζουμε τις φίλες μας, τις συνεργάτιδες μας. Να στηρίξουμε οι ίδιες τη γυναικεία επιχειρηματικότητα.

Και κάτι πολύ βασικό: Ζητάμε γυναίκες angel investors. Ξέρετε, το τοπίο της χρηματοδότησης κινείται από άνδρες σε άνδρες. Τις προάλλες σε μια διαδικτυακή συζήτηση στο Λονδίνο, ένας κατά τ’ άλλα υπέροχος επενδυτής, μου είπε πως προτιμά να ρίχνει τα λεφτά του σε startups που διοικούνται από άνδρες, παρά από γυναίκες. Ο λόγος; Θεωρεί πως ο άνδρας σαν νέος επιχειρηματίας θα ρισκάρει, άρα θα κερδίσει, άρα εκείνος σαν επενδυτής θα έχει κάνει καλή επιλογή. “Οι γυναίκες είστε συντηρητικές, είπε. Γιατί να επενδύσω σε εσάς;” Καταλαβαίνετε γιατί πρέπει να στηρίζουμε η μία την άλλη. Υπάρχουν γενικά πολλά στερεότυπα.

 

 
 

Η καμπάνια #dontacceptit είναι ακριβώς ένα μέσο, ώστε να μιλήσουμε ανοιχτά για τη γυναικεία κακοποίηση. Πώς ξεκίνησε όλη αυτή η εκστρατεία και πώς εξελίσσεται;

Ξεκίνησε από μια ανάρτησή μου, που δυστυχώς έγινε viral, και λέω δυστυχώς, διότι “φώτισε” σε εμένα το μέγεθος ενός μεγάλου προβλήματος, που ως τότε δε γνώριζα καλά.” Αμέσως μπήκαμε στην διαδικασία, του να κάνουμε ένα video με την συμμετοχή ανθρώπων με λόγο και ουσία. Ξεκινήσαμε τις εκδηλώσεις με καλεσμένους ψυχολόγους, ιατρούς, δικηγόρους, και βγάλαμε το T-shirt με το όνομα της καμπάνιας, για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Άρχισα να μιλώ ως καλεσμένη για το θέμα σε διεθνή συνέδρια και πάντα εισέπραττα αμηχανία και δυσθυμία από τον κόσμο. Είναι ένα “βαρύ” θέμα, αλλά οφείλουμε να το συζητάμε.
Είχαμε ετοιμάσει 4 εκδηλώσεις εκτός Αθηνών. Δυστυχώς, η πανδημία είχε άλλα σχέδια. Πριν δυο μήνες, όμως, ανακοινώσαμε επίσημα τη συνεργασία του παγκόσμιου business “Τbf – The Brands Forum”, που πρώτη φορά θα διεξαχθεί στην Ελλάδα και του project #Dontacceptit της πλατφόρμας Living Postcards, με σκοπό τα έσοδα να δοθούν σε δομές φιλοξενίας γυναικών και ανήλικων παιδιών, θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας στη Θεσσαλονίκη. Κατά τη διάρκεια των δύο ετών, θα γίνονται παράλληλα ημερίδες ενημέρωσης, πάνω στο θέμα της βίας.
Το “Tbf – The Brands Forum” έρχεται στη χώρα για να συγκεντρώσει κορυφαίους ομίλους και εταιρείες απ’ όλο το επιχειρηματικό φάσμα (μόδα, αυτοκινητοβιομηχανία, τεχνολογία φαρμακοβιομηχανία κ.α) με σκοπό την προώθηση των δυνατοτήτων της Ελλάδας, ώστε να μπορέσει να γίνει περισσότερο ανταγωνιστική σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, καθώς και ένα ετήσιο ευρωπαϊκό σημείο συνάντησης κορυφαίων ομίλων και εταιρειών. Για εμάς, είναι πολύ σημαντικό βήμα. Οι εκδηλώσεις έχουν μετατεθεί για το 2021 και το 2022.

 

 

Λόγω τoυ “Living Postcards” τα ταξίδια ήταν ένα μεγάλο κομμάτι της δουλειάς και της καθημερινότητάς σου. Πώς νιώθεις που υποχρεωτικά έχουν σταματήσει και ποιες εναλλακτικές επιστράτευσες, ώστε να καλυφθεί αυτό το κενό;

Πώς νιώθω; Σαν λιοντάρι στο κλουβί! Ήδη έχω κανονίσει αρκετά ταξίδια με την άρση του lockdown, πρώτα βέβαια να είμαστε όλοι καλά, αυτό είναι το βασικότερο. Οι εναλλακτικές μου; Διαβάζω πολύ και είμαι συνεχώς on line με συνεργάτες από το εξωτερικό.

 

Εκτός των άλλων, έχεις δοκιμαστεί και στην αρθρογραφία, με κείμενα που θα λέγαμε ότι σχολιάζουν τα κακώς κείμενα στο κομμάτι της πραγματικότητας των social media, του εργασιακού περιβάλλοντος και της ελληνικής νοοτροπίας. Αν ιεραρχούσες αυτά, που αν μπορούσες θα άλλαζες μεμιάς στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, ποια θα ήταν αυτά;

Υπάρχουν τρία πράγματα που με ενοχλούν και με πονάνε. Η αγένεια στην καθημερινότητα, η έλλειψη ενσυναίσθησης σε θέματα, όπως η ρύπανση, και η εγκληματική οδήγηση. Είμαι, όμως, σίγουρη πως η νέα γενιά θα κάνει την διαφορά σε όλα τα παραπάνω. Πιστεύω απόλυτα στα νιάτα.

 

Πώς βιώνεις στην καθημερινότητά σου το κεφάλαιο “καραντίνα”; Σε τι σε έχει επηρεάσει θετικά ή αρνητικά, σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο;

Δεν τη βίωσα καλά,  αλλά παραμένω ψύχραιμη και πάντα υπενθυμίζω στον εαυτό μου το εξής: Όσο δεν είσαι σε δωμάτιο νοσοκομείου, είσαι ευλογημένη. Αυτό μου το υπενθυμίζω, όχι μόνο κατά την καραντίνα, αλλά πάντα. Επαγγελματικά, μου ανοίχτηκαν νέοι δρόμοι. Η προσαρμοστικότητα είναι ο μόνος τρόπος επιβίωσης. Μαζί με τους ανθρώπους που μιλάμε την ίδια γλώσσα φυσικά!

 

 

Τι σε εμπνέει και σου δίνει ώθηση για το μέλλον; Δηλώνεις αισιόδοξη;

Είμαι από τη φύση μου ρεαλιστικά αισιόδοξη. Μου αρέσει να πατάω στη γη, κοιτώντας ψηλά τον ουρανό. Ρεαλιστικά, λοπόν, σας απαντώ, πως το άμεσο μέλλον θα φέρει αλλαγές, που δε θα μπορούν όλοι να τις διαχειριστούν. Είτε λόγω αντίστασης στην αλλαγή, είτε λόγω έλλειψης σε γνώσεις τεχνολογίας. Και είναι δικαίωμα τους. Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι, δεν κάνουν όλοι για όλα και δεν είναι όλα για όλους. Με αισιοδοξία, όμως,  θα σας έλεγα παράλληλα, πως νέες  ευκαιρίες θα ξεμυτίσουν από εκεί, που τώρα δεν τις βλέπουμε καθαρά. Φτάνει να θέλουμε να τις δούμε…

 

Μια ευχή στην Ιλιάδα του μέλλοντος;

Nα είναι υγιής σωματικά, ψυχικά, να μην χάσει την μνήμη της. Να την αγαπούν όσοι και η ίδια αγαπάει.

 

 

                                                       …………………………………………………………………….                                                                           

 

Η Ιλιάδα Ευαγγελία Κοθρά γεννήθηκε στην Αθήνα. Εργάστηκε σαν marketing manager σε μεγάλους οίκους όπως Gucci (όμιλος Χαραγκιώνη) Pentheroudakis, Planeta Moda S.A. Το 2012 δημιούργησε τη διεθνή πλατφόρμα www.living-postcards.com, με σκοπό να προβληθεί στο εξωτερικό η νέα ελληνική επιχειρηματικότητα, και να υπάρχει στήριξη των καινοτόμων επιχειρήσεων μέσω social media strategies, events, αρθρογραφίας, και pop up stores. Αρθρογραφεί σε μεγάλα sites του εξωτερικού και έντυπα (Bored Panda- Travelling Girl-  Adorn India – Huffington Post Greece) και δίνει συχνά ομιλίες σχετικά με το digital marketing, το personal branding, και τη γυναικεία επιχειρηματικότητα.  Δημιούργησε με την ομάδα της την καμπάνια με τίτλο #dontacceptit με στόχο την ευαισθητοποίηση κατά της βίας των γυναικών με την στήριξη από ΜΚΟ από το εξωτερικό και το Υπουργείο Εσωτερικών /Γενικής Γραμματείας των Φύλων, ενώ έχει εκδώσει δύο βιβλία. 

 
 

 

Iliada Evangelia Kothra

 Founder   www.living-postcards.com  platform

Founder of www.iliadakothra.com

Founder of #Dontacceptit Campaign

Business Consultant / Columnist / Speaker / Writer

[email protected]

Οne quote, my point of view... “Let me live, love, and say it well in good sentences” Sylvia Plath