Home / Wellness  / Health  / Τα συναρπαστικά οφέλη της vegan διατροφής

Τα συναρπαστικά οφέλη της vegan διατροφής

4 λόγοι για να γίνεις vegan.

Μια vegan διατροφή,  αποκλείει την κατανάλωση οποιωνδήποτε προϊόντων ζωικής προέλευσης. Τρόφιμα όπως το μέλι, το κρέας, τα αυγά ή τα γαλακτομικά προϊόντα αντικαθίσταται με φυτικά προϊόντα, φρούτα και πολλά λαχανικά. Πολλοί επιλέγουν να την ακολουθήσουν κινούμενοι από περιβαλλοντικούς προβληματισμούς ή από την αντίθεσή τους απέναντι στην κακοποίηση των ζώων. Άλλοι πάλι, θεωρούν πως είναι μια υγιεινή επιλογή, που θωρακίζει τον οργανισμό τους και τους βοηθά να ελέγχουν  το βάρος τους.  Ποια είναι λοιπόν τα οφέλη μιας vegan διατροφής;

 

Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Η vegan διατροφή είναι πλούσια σε θρεπτικές ουσίες και συστατικά. Καθώς, απαγορεύονται τρόφιμα όπως το κρέας και τα ζωικά προϊόντα, βαρύτητα δίνεται σε άλλες τροφές, όπως τα λαχανικά, τα όσπρια, οι φυτικές ίνες, τα μανιτάρια, τα δημητριακά και τα φρούτα. Έρευνες δείχνουν πως οι vegan δίαιτες παρέχουν περισσότερες ίνες, αντιοξειδωτικά και ωφέλιμες φυτικές ενώσεις. Ακόμη, μια διατροφή που βασίζεται σε λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και φυτικά προϊόντα, είναι πλούσια σε κάλιο, μαγνήσιο, φολικό οξύ και βιταμίνες A, C και E.

 

Χαρίζει λάμψη στο δέρμα σου.

Οι βιταμίνες, τα ανόργανα συστατικά και το πλήθος αντιοξειδωτικών ουσιών, που λαμβάνεις μέσα από μια vegan διατροφή, συμβάλλουν στην υγεία των μαλλιών, της επιδερμίδας και των νυχιών. Καθώς αντικαθίστανται τα γαλακτοκομικά προϊόντα, η ζάχαρη και τα υψηλά γλυκαιμικά τρόφιμα, με λαχανικά και φρούτα, ο οργανισμός αποτοξινώνεται και ενυδατώνεται. Η επιδερμίδα ως αποτέλεσμα, γίνεται πιο νεανική και λαμπερή, και το δέρμα σου ακτινοβολεί.  

 

 

Προστατεύει την καρδιά.

Μια διατροφή που βασίζεται σε λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και όσπρια, μειώνει την αρτηριακή πίεση, βελτιώνει την ολική χοληστερόλη και μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο. Ακόμη, μια δίαιτα απαλλαγμένη από ζωικά λίπη, μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) και σε μειωμένο κίνδυνο παχυσαρκίας. Ο χαμηλός ΔΜΣ συνδέεται, σύμφωνα με τους επιστήμονες, με χαμηλότερες συνολικές συγκεντρώσεις LDL χοληστερόλης και χαμηλότερη αρτηριακή πίεση. Ως αποτέλεσμα, μειώνονται οι πιθανότητες εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου και ο κίνδυνος θνησιμότητας.

 

Πρόληψη του καρκίνου.

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες, που λαμβάνεις μέσα από μια vegan διατροφή, καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, που προάγουν τον σχηματισμό και την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Λαχανικά όπως το μπρόκολο, το λάχανο, τα καρότα, τα πράσα, οι γλυκοπατάτες ή η ντομάτα, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, που προστατεύουν τον οργανισμό από διάφορες ασθένειες. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η κατανάλωση τουλάχιστον επτά μερίδων φρέσκων φρούτων και λαχανικών την ημέρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο έως και 15%.

stavroulaarnaouti@cozyhome.gr

Αληθινό παιδί του Ιούλη, λατρεύω τη θάλασσα και το θερινό σινεμά, ενώ αν με ρωτήσεις ποιος είναι ο αγαπημένος μου προορισμός, θα σου απαντήσω “η Βαρκελώνη” - χωρίς δισταγμό! Στην ταινιοθήκη μου σίγουρα θα βρεις τα άπαντα του Almodovar, αλλά και επιλεγμένες ταινίες της χρυσής εποχής του Hollywood, όπως το “Όσα παίρνει ο άνεμος”!

})(jQuery)