Home / Wellness  / Diet & Fitness  / Ήρθε η ώρα για αποτοξινωτικές δίαιτες ή όχι;

Ήρθε η ώρα για αποτοξινωτικές δίαιτες ή όχι;

Οι αποτοξινωτικές δίαιτες διατηρούν τη δημοτικότητά τους ως τάση εδώ και χρόνια.Τελικά πόσο αποτελεσματικές και υγιεινές είναι;

Οι πιστοί σε αυτούς τους τρόπους αδυνατίσματος ισχυρίζονται ότι οι αποτοξινωτικές δίαιτες βοηθούν στην απομάκρυνση του σώματος από τις τοξίνες, δίνοντας στο πεπτικό σύστημα το διάλειμμα που τόσο χρειάζεται.

 

Το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι, όποιος δοκιμάζει αυτές τις δίαιτες, να δείχνει αισθητά νεότερος, πιο υγιής και πιο δραστήριος. Ποιές είναι λοιπόν αυτές οι δίαιτες και πώς λειτουργούν; Τελικά πόσο αληθείς είναι οι παραπάνω ισχυρισμοί; Πόσο αποτελεσματικές είναι;

 

Σε αυτό το άρθρο θα απαντήσουμε σε όλες τις πιθανές ερωτήσεις που μπορεί να έχεις για τις detox (αποτοξινωτικές) δίαιτες.

 

detox

 

Αρχικά, οι αποτοξινωτικές δίαιτες υπάγονται σε μία από τις τρεις αυτές κατηγορίες:

1.Αυτές που αντικαθιστούν τα τρόφιμα με υγρά

2.Εκείνες που ισχυρίζονται ότι υποστηρίζουν τη φυσική διαδικασία αποτοξίνωσης του σώματός σας

3. Οι δίαιτες που “καθαρίζουν” το πεπτικό σύστημα μέσω του παχέος εντέρου.

 

Οι αποτοξινωτικές δίαιτες διαφημίζονται ως ένα μέσο για να απαλλάξει κανείς από το σώμα του τις υπερβολικές τοξίνες, να υποστηρίξει την πέψη και το ανοσοποιητικό του σύστημα, καθώς και να ενεργοποιήσει τον μεταβολισμό του.

 

detox

 
Με ποιoν τρόπο όμως θα επιτευχθούν τα παραπάνω;

Οι σούπες και οι φυσικοί χυμοί φρούτων και λαχανικών όντως περιορίζουν τη θερμιδική πρόσληψη κατά κανόνα, αλλά αυτό δεν τις καθιστά και τις πιο υγιεινές επιλογές. Οι δίαιτες χαμηλών θερμίδων, εάν τις ακολουθήσετε για πολύ καιρό, μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά ακόμη και τον μεταβολισμό σας, επιβραδύνοντάς τον.

 

Εξίσου βλαβερή επιλογή αποτελεί αυτή της πολτοποίησης σε μορφή χυμού των φρούτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καταλήγουμε να αφαιρούμε όλες τις ίνες από αυτά, αφήνοντας πίσω τη ζάχαρη. Συχνά οι άνθρωποι που ακολουθούν τέτοια μορφή δίαιτας έχουν πονοκεφάλους από την πείνα.

 

detox

 

Επιπλέον, οι αποτοξινώσεις που προορίζονται για να καθαρίσουν τo έντερο είναι χειρότερες διότι, ενώ σκοπεύουν να καθαρίσουν τα μολυσμένα/άρρωστα έντερα, τις περισσότερες φορές καταλήγουν να απομακρύνουν και τα υγιή βακτήρια της φυσιολογικής χλωρίδας του εντέρου. Αυτή η επιπλοκή μπορεί να σας αφήσει αφυδατωμένους και εξαντλημένους.

 

Εάν λοιπόν ο στόχος σας είναι η απώλεια βάρους, μια αποτοξινωτική διατροφή μπορεί να σας βοηθήσει να κατεβούν λίγο οι αριθμοί στην ζυγαριά σας, αλλά είναι πολύ πιθανό όσα χάσατε να τα κερδίσετε πάλι πίσω. Στο τέλος, δεν θα έχετε καταφέρει τίποτα, και σίγουρα δεν είναι μια υγιής προσέγγιση απώλειας βάρους.

 

Ποια είναι η αλήθεια τελικά;

Η αλήθεια είναι ότι ο μόνος τύπος δίαιτας αποτοξίνωσης που αξίζει τον κόπο είναι αυτός, που περιορίζει τα επεξεργασμένα, υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και ζαχαρούχα τρόφιμα και τα αντικαθιστά με περισσότερα ολόκληρα τρόφιμα, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

 

Στην πραγματικότητα, η αποτοξίνωση είναι μια φυσική διαδικασία που το σώμα σας εκτελεί όλο το εικοσιτετράωρο,. χρησιμοποιώντας σημαντικά θρεπτικά συστατικά από τη διατροφή σας. Είναι η διαδικασία που μετατρέπει τις τοξίνες, ώστε να μπορούν να απομακρυνθούν από το σώμα. Η ικανότητα αποτοξίνωσης κάθε ατόμου ποικίλλει και επηρεάζεται από το περιβάλλον, τη διατροφή, τον τρόπο ζωής, την κατάσταση της υγείας και γενετικούς παράγοντες,. γεγονός που υποδηλώνει ότι ορισμένοι άνθρωποι μπορεί να χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη αποτοξίνωσης από άλλους.

 

detox

 
Άρα, μπορώ να “υποστηρίξω” την φυσική αποτοξίνωση του οργανισμού;

Ναι, κάνοντας μερικά ή όλα από τα παρακάτω μπορείτε να υποστηρίξετε τη φυσική αποτοξίνωση του σώματός σας:

 

Παραμείνετε ενυδατωμένοι/ες με καθαρό νερό.

Φάτε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα.

Καταναλώστε  καθημερινά φυτικές ίνες από λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς,.σπόρους και δημητριακά ολικής αλέσεως για να βοηθήσετε στη διατήρηση της κανονικότητας του εντέρου.

Συμπεριλάβετε σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών,.μούρα, αγκινάρες, σκόρδο, κρεμμύδια, πράσα και πράσινο τσάι. Αυτά υποστηρίζουν τις οδούς αποτοξίνωσης.

Καταναλώστε επαρκείς ποσότητες άπαχης πρωτεΐνης, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση των βέλτιστων. επιπέδων γλουταθειόνης, του κύριου ενζύμου αποτοξίνωσης του σώματος.

Συμβουλευτείτε τον διατροφολόγο, τον γιατρό ή το φαρμακοποιό σας, εάν ενδιαφέρεστε για τη λήψη πολυβιταμινών,. ώστε να καλύψετε τυχόν κενά σε μια υγιεινή διατροφή.

 

Εν κατακλείδι, έχουν ακουστεί πολλά για τις διατροφικές συνήθειες της αποτοξινωτικής μεθόδου τα τελευταία χρόνια. Όμως όλα είναι marketing και χωρίς κάποιο όφελος για την υγεία σας. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αποκτήσετε ένα σώμα καθαρό και υγιές. Αυτές οι δίαιτες δεν είναι κάποια από αυτούς…

 

Ακολουθήστε τη Restart Diet σε Instagram, Facebook και στο restartdiet.gr  για οδηγίες σε σχέση με τη διατροφή σας, βίντεο με συνταγές & λύσεις για την οργάνωση της δίαιτάς σας.

 

restartdiet@gmail.com

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΙ ΓΕΝΟΥΣ ΘΗΛΥΚΟΥ * Η Γεωργία: η κόρη του ‘‘ας κάνουμε ένα meeting’’! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης / Master practitioner in eating disorders, ΚΕΑΔΔ / Msc στην αθλητική διατροφή, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (in progress) * Η Γιώτα: η κόρη της πατέντας! Β. Διαιτολόγος Διατροφολόγος / Master practitioner in eating disorders, ΚΕΑΔΔ * Η Ναταλία: η κόρη της οργάνωσης! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης / FODMAP/ IBSmanagement dietitian, King’s College London * Η Ευγενία: η κόρη του ‘‘πρώτα όμως cafe’’! Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος

})(jQuery)